G: Kuinka monella täällä kilpirauhas vaiva? Ja kuinka monella oireita muttei ollut kilppari?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras.

Vieras
Eli kuinka monella on kilpirauhasvaivaa?
Kuinka aloit epäillä?
Millä oireilla?
Uskoiko lääkäri sua?
Elin ikänen lääkitys?
Kuinka vaikuttaa elämääsi?

Ja...

Te keillä kaikki oireet muttei sit ollutkaan niin mitä oli?
Selvisikö syy vai vieläkö kamppailette asian kanssa?
teettekö asian eteen jotain et syy oireisiin selviää?

niin ja mä aloitin aijemmin tän muttei tuottanut juurikaan tulosta.

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1865680-jos-useat-oireet-tasmaa-kilpirauhasen-vajaatoimintaan/

Kuinka aloit epäillä? En osannut epäillä. Menin lääkäriin, kun olo oli ollut tosi huono ja heikko jo kauan. Epäilin itse burnoutia tms. Lääkäri ehdotti aluksi paniikkihäiriötä, mutta passitti kuitenkin kokeisiin (paljon muitakin kokeita otettiin). Tuloksena ihan järjetön ylitoiminta, T4V 70, THS jotain 0,001.

Millä oireilla? Leposyke yli sata (taju meinasi lähteä, kun käveli vaikka portaat), kauhea hikoilu, unettomuus. Paino oli pudonnut, mutta en ollut kiinnittänyt siihen huomiota. Ajattelin, että stressi oli kuihduttanut.

Uskoiko lääkäri sua? Ei ollut uskottavaa, kun kerran en itse osannut epäillä.

Elin ikänen lääkitys? Kilpirauhanen poistettiin leikkauksella kokonaan, nyt thyroksiinit purkista.

Kuinka vaikuttaa elämääsi? Ei paljon mitenkään, kuuluu elämääni.

Minulla oli viime talvena kaikki vajaatoiminnan oireet, mutta mitään ei löytynyt vaikka otettiin verenkuvat ja virtsanäytteet yms. labrakokeet.
Lopulta lääkäri sanoi että tämän täytyy olla vakavaa työuupumusta ja kirjoitti 2kk sairauslomaa.

Yhteistyössä