G: Kuinka paljon SINÄ tarvitset vapaata lapsista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *Elli*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

*Elli*

Vieras
Otsikko on huono mutta tehdäänpäs tällainen galluppi. Eli jos olisi mahdollista saada lapset aina hoitoon kun haluaisitte, mikä olisi teidän perheellenne sopiva määrä? Joka viikonloppu? Kerran kuussa? Kahdesti vuodessa? Ei koskaan niin kauan kun lapset on alle kouluikäisiä?
Eikä tässä nyt tarvi ottaa kantaa siihen minkä ikäiset lapset nyt on tai et tuollainen vaihtoehto ei ole mahdollista tai edes kertoa mitä tekisi sillon kun lapset on hoidossa. Tämä on ihan puhtaasti sellainen kuvitteellinen tilanne eli mikä olisi sellainen määrä mitä haluaisit saada omaa aikaa tai miehen kanssa yhteistä aikaa?

Alkuperäinen kirjoittaja *Elli*:
Otsikko on huono mutta tehdäänpäs tällainen galluppi. Eli jos olisi mahdollista saada lapset aina hoitoon kun haluaisitte, mikä olisi teidän perheellenne sopiva määrä? Joka viikonloppu? Kerran kuussa? Kahdesti vuodessa? Ei koskaan niin kauan kun lapset on alle kouluikäisiä?
Eikä tässä nyt tarvi ottaa kantaa siihen minkä ikäiset lapset nyt on tai et tuollainen vaihtoehto ei ole mahdollista tai edes kertoa mitä tekisi sillon kun lapset on hoidossa. Tämä on ihan puhtaasti sellainen kuvitteellinen tilanne eli mikä olisi sellainen määrä mitä haluaisit saada omaa aikaa tai miehen kanssa yhteistä aikaa?

Kerran kuussa viikonloppu ois riittävä.

En osaa sanoa koska meillä hoitaja löytyy aina kun tarvitaan. Siksi eivät huvikseen ole hoidossa usein, koska aina tarvittaessa hoitaja lähipiiristä löytyy. Kyllä vanhempi haluaa sillointällöin yökylään isovanhemmille, saa mennä jos isovanhemmat itse kysyvät. ehkä pari kertaa/kk, ihan max.

Meillä lapset on noin parin kuukauden välein yöhoidossa mummolassa. Mutta omaa aikaa saan tälläkin hetkellä, mies leikkii tuolla yläkerrassa lasten kanssa ja itse saan olla rauhassa alakerrassa.

Kerran kahdessa kuukaudessa kaikki lapset hoitoon, olisi meille varmaan ihan hyvä.

Ja kerran kuukaudessa jos saisi tuon nuoremman, niin olisi silloin aikaa tehdä isompien kanssa heidän juttujaan..

Eli nuorimmainen kerran kuukaudessa, isommat kerran kahdessa kuukaudessa.

pari tuntia iltasin ennen omaa nukkumaan menoa riittää vielä hyvin. lapsia kaksi, enkä koskaan käy missään ilman heitä enkä tunne tarvetta sille. ehkä sit jossain vaiheessa kun lapset on isompia. kuopus vasta 3kk

kerran kuussa voisin käydä jossain tms, en koe tarvitsevani paljon vapaata lapsista, lasten kanssa on ihana touhuta ja mennä ja varsinkiin kesällä on vaikka mitä lasten kanssa, eläin- ja huvipuistot ulkoilut, retket ymym

Silloin tällöin muutama tunti illasta olis ihan kiva, että pääsisi miehen kanssa kahdestaan leffaan. Mutta en mä sitä vapaata tarvitse, vaan se olis sellasta ylimääräistä luksusta. Ihan hyvä näinkin.

Lapset ovat yökylässä isovanhemmilla pari kertaa vuodessa ja tämä riittää vallan loistavasti! Omaa aikaa saan muutamia tunteja niinkin että mies katsoo muksuja, ei niitä sen takia tarvitse hoitoon viedä. Tuo pari kertaa vuodessa on sitten tuikitärkeää keskeytymätöntä parisuhdeaikaa. :D

Nyt, kun he ovat omia yksilöitään, jotka vain jakavat saman asunnon kanssani, en tarvitse heistä enää vapaata, koska en ole heihin sidoksissa enää fyysisellä tasolla. He käyvät itse vessassa, syövät itse ja hoitavat itse itsensä. Henkinen sitoutuminen on minulle helpompaa, enkä koe tarvitsevani lepotaukoja siitä.

Olen hyvä äiti mutta nuori viellä ja tarvitsen ystävien seuraa ilman lapsia. Kertakuusa olisi ihanaa, mutta hoitaja pulasta johtuen kerran parissa kuukaudessa. Joskus sekään ei onnistu, ja väsy on kova. Saan tosi paljon lisä energiaa aina kun saan nauttia hyvästä seurasta ja pitää hauskaa huoletta.

no riippuu menoista, luulisin että parin kuukauden välein olis kiva saada se yksi vuporokausi miehen kanssa, tai sitten muutaman kerran vuoteen joku 2-4yötä kahden mieheni kanssa.

ei vaan ole mahdollista meillä. :(

kerran vuodessa viikonloppu ja vaikka kuusi kertaa vuodessa yksi yö.
kerran viikossa olisi ihan saada omaa aikaa vaikka kolme tuntia, eikä lapsia tarttis siis saada hoitoon vaan mies vois tehdä vähemmän töitä ja viedä lapset ulkoilemaan niin mamma voisi rentoutua.

No kerran kuussa olis kiva saada hoitaja niin että vois miehen kanssa käydä vaikka syömässä eli muutamaksi tunniksi.

Ja ehkä kerran vuoteen riittäisi viikonloppureissu tällä hetkellä. Myöhemmin voisin (ehkä) raaskia olla erossa viikonkin verran eli voisi lähteä vähän pidemmälle matkalle vaikka kerran vuodessa.. Tai en tiedä tarvitsisinko tuota, tällä hetkellä tuntuu että en pystyisi :D

Yhteistyössä