G: Kuinka paljon teidän perhe saa kelan etuuksia kuukaudessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sussu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja pinkku:
lapsilisä yhdestä lapsesta

(saan äitiyspäivärahaa 1713e/kk mutta se tulee duunin sairaskassasta ei kelasta)

Tuli mieleen, eikös kela maksa tuolle työnantajalla tai siis tuolle sairaskassalle jonkun osuuden? Näin ainakin on jos esim. saa 3kk:n ajalta normaalin palkan, kela maksaa silloin sen "oikean" äp-rahan sinne työnantajalle. Eli ei mene kokonaan työnantajan pussista.

Lapsilisät kahdesta lapsesta, eli onko se 210e tienoilla. Ja sit mun esikoisesta saadaan elarit n. 136e mitkä mä kuitenkin samantien siirrän tytärpuoleni äidin tilille, eli niitä mä en edes oikeestaan laske tuloiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Onpas vaikeeta:
Alkuperäinen kirjoittaja pinkku:
lapsilisä yhdestä lapsesta

(saan äitiyspäivärahaa 1713e/kk mutta se tulee duunin sairaskassasta ei kelasta)

Tuli mieleen, eikös kela maksa tuolle työnantajalla tai siis tuolle sairaskassalle jonkun osuuden? Näin ainakin on jos esim. saa 3kk:n ajalta normaalin palkan, kela maksaa silloin sen "oikean" äp-rahan sinne työnantajalle. Eli ei mene kokonaan työnantajan pussista.

Mun mielestä meillä menee nin että kun saan 3kk:n täyden palkan, niin kyllä se on se työnantaja joka sen erotuksen maksaa (äippäraha-palkka, jos oon ymmärtänyt tes:n oikein) ja kela ei liity millään tavalla mun äitiys- eikä vanhempainpäivärahaan koska meillä on sitä varten sairaskassa.

Yhteistyössä