G:Kuinka usein pesette pyykkiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äityli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äityli

Vieras
Tuolta toisesta ketjusta sain idean. Eli kuinka usein pesette pyykkiä ja kuinka monta ihmistä kuuluu talouteenne?
Meillä on 2 lasta ja 2 aikuista ja pesemme noin 4-7 koneellista viikossa.

Ristiriitanen kysymys sikäli, että meidän taloudessa on ihan eri vastaus riippuen siitä, kysytäänkö kuinka usein vai kuinka paljon pyykätään vaik viikossa. Mulla on yks pyykkipäivä viikossa ja sillon pesen ja kuivaan 6-7 koneellista pyykkiä, meitä on 2 aikuista ja 4 lasta.

isä, äiti ja 1,5v lapsi. Pyykkiä pesen joka päivä vähintään 1 kone per päivä. Syöminen on täällä erittäin sotkuista enkä viitsi jättää maito ja ruokatahraisia vaatteita edes yhdeksi päiväksi koriin. Kerran jätin, ja jessus mikä döfis oli, oli neljässä päivässä alkaneet muhia ja homehtua ja mädäntyä tai jotain. Ne vaatteet piti pestä 10 kertaa, ennenkuin se kamala haju lähti.

paljon pesee ihmiset pyykkiä. Pesettekö te aina vaatteen,kun siihen tahra ilmestyy esim. lasten vaatteet? Itse ajattelen,että jos rinnuksella on pari tahraa,voi paidan hyvin laittaa vielä seuraavanakin päivänä. Jos ne siis ei ole mitään hirveän isoja ja näyttäviä tahroja. Aikuisten vaatteethan ei silleen likaannu,ellei ole sellainen työ jossa todella tulee likaa.. Mistä ihmeestä te siis revitte sitä pyykkiä noin paljon?

Alkuperäinen kirjoittaja johnu83:
Pari koneellista viikossa, mutta toistaiseksi siis vaan kaksin asutaan. Vauva matkalla maailmaan. ;)

Meillä oli sama juttu ennen vauvan syntymää. Nyt kun vauva on 10kk, niin pestään noin 7 koneellista viikossa! Saa vaihtaa sekä omat, että vauvan vaatteet malkein joka syönnin jälkeen :whistle:

eli huhhuh: Vaihdan kyllä niin omat kuin lapsenkin vaatteet, kun ovat tahraiset. Ainakin meillä mulla menee kolmekin paitaa päivässä, kun ihana 7kk käy aina hieromassa kuolaisen naaman äidin rinnuksiin. Miksi lapsenkaan pitäisi olla likaisessa vaatteessa, hyi?

Alkuperäinen kirjoittaja huh huh:
paljon pesee ihmiset pyykkiä. Pesettekö te aina vaatteen,kun siihen tahra ilmestyy esim. lasten vaatteet? Itse ajattelen,että jos rinnuksella on pari tahraa,voi paidan hyvin laittaa vielä seuraavanakin päivänä. Jos ne siis ei ole mitään hirveän isoja ja näyttäviä tahroja. Aikuisten vaatteethan ei silleen likaannu,ellei ole sellainen työ jossa todella tulee likaa.. Mistä ihmeestä te siis revitte sitä pyykkiä noin paljon?

Meillä ainakin tuolla jätkällä on niin ruoassa vaatteet syönnin jälkeen, että jos ei vaatteita vaihda, niin sit saa alkaa luutuamaan lattioita ja pesemään mattoja joka päivä.

Alkuperäinen kirjoittaja huh huh:

meilä revitään joka aamu yhdet märät lakanat sängystä, yleensä peittokin.
sit käyttövaatteet ei ees koululaisilla kestä ihan iäisyyttä. jummpavarusteet jokaiselta ,miehen työvermeet päivittäin/joka toinen pv ja silleen.. :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
eli huhhuh: Vaihdan kyllä niin omat kuin lapsenkin vaatteet, kun ovat tahraiset. Ainakin meillä mulla menee kolmekin paitaa päivässä, kun ihana 7kk käy aina hieromassa kuolaisen naaman äidin rinnuksiin. Miksi lapsenkaan pitäisi olla likaisessa vaatteessa, hyi?

Mutta en puhunutkaan että likaisia vaatteita pidettäisiin. Jos pieni tahra rinnuksella on,ei se mielestäni tee vaatetta vielä likaiseksi. Aika tuhlausta mielestäni pestä vaatetta jos pieni kuola läntti tulee.. Mutta jokainen tekee tyylillään.

Yhteistyössä