G: Kuinka usein pidätte yhteyttä kummilapseen/hänen vanhempiinsa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kummi itsekin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miulla on neljä kummilasta, kaksi on sukulaisperheestä ja kaksi kavereitten lapsia. sukulaiskummilapsista toista nään aika usein, käydään leffassa ja sellasta, toisen kanssa taas harvemmin, mutta heillä on paljon harrastuksia ym. eli aikataulut ei aina onnaa, ku itelläkin on lapsi, ni ei aina pääse.. sitten kavereitten lapsia nään useemmin, ja kavereihin pidän muutenkin enemmän yhteyttä.

2 krt viikossa soitan, kerran viikossa käyn kylässä ja kerran kuussa otan yökylään. rasittavaa, mut lapsen äiti kuvittelee oman lapsensa olevan niiiiiiin erityislaatuinen et heti alkaa hillitön itku ja parku, jos poikkean hänen tekemästään "lukujärjestyksestä". saa nähdä et kauanko jaksan. oon ajatellut pistää kokonaan välit poikki kun on itselläkin vauva ja taapero niin ei vaan jaksa. tätä rallia on jatkunut nyt 8kk, 3 viikon synnytysloman sentään kummilapsen äiti myönsi. :/ siis suoraan sanottuna ihan hirveää! äiti on lapsuuden ystävä ja en olis voinut ikinä kuvitella et tästä voisi tulla tällasta. hän ei ole onneksi meidän lasten kummi.

Alkuperäinen kirjoittaja anni:
2 krt viikossa soitan, kerran viikossa käyn kylässä ja kerran kuussa otan yökylään. rasittavaa, mut lapsen äiti kuvittelee oman lapsensa olevan niiiiiiin erityislaatuinen et heti alkaa hillitön itku ja parku, jos poikkean hänen tekemästään "lukujärjestyksestä". saa nähdä et kauanko jaksan. oon ajatellut pistää kokonaan välit poikki kun on itselläkin vauva ja taapero niin ei vaan jaksa. tätä rallia on jatkunut nyt 8kk, 3 viikon synnytysloman sentään kummilapsen äiti myönsi. :/ siis suoraan sanottuna ihan hirveää! äiti on lapsuuden ystävä ja en olis voinut ikinä kuvitella et tästä voisi tulla tällasta. hän ei ole onneksi meidän lasten kummi.

Et oo tosissas :whistle: Eihän tollasta voi vaatia kummilta. Rajansa kummiudessakin...

Mun kummipoika on oman siskon poika ja me siskon kanssa soitellaan lähes päivittäin. Kummipojan kanssa puhun aina välillä puhelimessa siinä samalla :) Kylässä käydään molemmin puolin aina kun pystytään, nykyään harvemmin, kun meillekin tulossa toinen lapsi ja loppuraskaudessa ei jaksa matkustaa/yökyläillä kauheasti. Kummipoikaa ollaan otettu usein reissuille mukaan (matkustellaan paljon) ja yleensä kun oman tytön kanssa tehdään joku Muumimaailma tms. reissu niin kummipoika tulee mukaan. Tää poika oli ennen aika arka, mutta nyt "vanhemmiten" on tykännyt lähteä mukaan. Ennen ei siis halunnutkaan. Poika nyt siis 6v.

Aika harvoin tulee nähtyä. No,miehen siskon poikaa ehkä useammin. Mun pojan kummitäti (mun sisko) odottaa jo ihan intona että poika kasvais ja se sais pojan luokseen viikonlopuksi jne... se soittelee ja lähettelee kortteja ja käy poitsua usein kattomassa vaikka välimatkaa on 150km. Ihana tapaus :heart:

Väkisinkin melkein joka päivä ollaan tekemisissä, on saman ikäinen kuin oma lapseni ja samalla luokalla =)

Meil on hiukan sama juttu, mun pitäs olla valmis ottamaan kummimuksu tänne heti sillon kun lapsen äiti tarvitsee vahtijaa kaupassa käynnin ajaksi, koulun jälkeen, aamusin ennen kouluun menoa että säästää päiväkoti - maksun, 2-3 x kk yöksi jne :/

Otan mieluusti leikkimään aina silloin tällöin ja välillä yöksikin mutten jaksaisi ihan koko ajan kun helmassa mullakin on jo 3 lasta ja miehellä rankka yö-työ =)

mulla on 4 kummilasta ja 3 nuorimman äidin kans ollaan ihan viikottain yhteydes;kyläillään n.kerran kuussa toistemme luona,riippuen vähän tilanteesta(menoista,synttäreistä)ja vanhimman kummipojan äiti eros pari vuotta sitten niin yhteydenpito on ihan hänen osaltaan(uusi elämäntyyli)jäänyt mutta poika onneksi käy meillä pari kertaa kuussa ja yksi kummilapsista on vasta "uskaltautunut"meille yökylään useampana vuotena..

Omiin kummilapsiini/ vanhempiinsa pidän yhteyttä säännöllisesti, yksi kummilapsista asuu kauempana joten häntä näen harvemmin, odottelen että poika vielä hieman kasvaa niin voin sitten ottaa häntä mukaan mökille, kun asuvat siinä mökille menomatkan melkein varrella.

Miehen yksi kummilapsi oli meillä juuri mukana talvilomailemassa.

Meillä on yhteensä 6 kummilasta :heart:

Liian harvoin, nähdään vain muutaman kerran vuodessa, yleensä lasten synttäreillä eli kummilapseni ja mun lapsen, ja ennen joulua, noh, kesällä useemmin. Tosin molemmat työelämässä ja heille vauva tulossa, toivottavasti nähdään joskus useammin. Ollaan lapsuuden ystäväni kans toistemme lasten kummeja, sinällään hyvä, eipähän pääse kumpikaan valittamaan, kun on molemmin puolinen "vastuu". Onneksi on puhelin ja sähköposti käytössä.

Yhteistyössä