G: kuinka usein teillä vaihdetaan lakanat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja siivousvimma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

siivousvimma

Vieras
Kuinka usein teillä vaihdetaan lakanat, aikuisille/lapsille, entäs kuinka usein pestään peitot, tyynyt ym.

meillä kaikki lakanat vaihdetaan n.kerran viikossa muun perusteellisen siivouksen yhteydessä, peitot pestään n. kerta kuukaudessa..

mietin vaan onko tahti liian usein?

miten siis teillä tehdään?

Muksun lakanat vaihetaan usein yöpissojen takia, aikusten ehkä 2-3vkon välein kokosetti ja tyynyliinat useammin. Peittoja pestään kun muistetaan tai tulee tarve. Tyynyjä ei pestä kovin herkästi.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaikki:
Petivaatteet vaihdetaan kerran viikossa tai kahdessa, hieman vaihtelee :)

Ja itse peitot ja tyynyt pestään aina kun vaihdetaan kesä peitosta talvipeittoon ja toisin päin. Olisi inhaa laittaa säilöön likaisia peittoja :x

Alkuperäinen kirjoittaja siivousvimma:
Kuinka usein teillä vaihdetaan lakanat, aikuisille/lapsille, entäs kuinka usein pestään peitot, tyynyt ym.

meillä kaikki lakanat vaihdetaan n.kerran viikossa muun perusteellisen siivouksen yhteydessä, peitot pestään n. kerta kuukaudessa..

Peittojahan saa olla uusimassa jatkuvasti kun niitä noin usein pesee.

Alkuperäinen kirjoittaja juuli:
Ennen vaihdettiin ehkä kerran kuussa jos muistettiin, mut nyt kun koirat nukkuu sängyssä niin useammin, ehkä joka toinen viikko...

Jos mun sängyssä nukkuisi koira, niin lakanat vaihtuisi kerran päivässä. Se haju mikä niistä karvaturreistä lähtee..

n kolmen viikon välein lakanoitten vaihto. tyynyt pesen 2 tai 3 kertaa vuodessa. ja peitot kerran vuodessa + talvisin yleensä petivehkeiden vaihdon yhteydessä pidän ulkona narulla pakkasessa tuulettumassa

Vähän vaihtelee 1-2 viikon välein, mutta jos kissa on perseellään mun tyynylläni istunut, niin ei ole merkitystä vaikka olisin vasta lakanat vaihtanut, vaihdan ne silti :D

lakanat vaihdetaan 1-2 vkon välein. peitot ja tyynyt pestään kerran vuodessa. mikä idea pestä ne kerran kuussa? eihän ne edes l,ikaannu, talvella tuuletellaan enemmän kuin kesällä.

Meilläkin vaihdetaan kerran kuussa, joskus olen ahkerampi ja vaihdan 2kertaa kuussa :D
Peitot ja tyynyt pesen 1-2kertaa vuodessa, yleensä keväällä ja syksyllä :) Talvella niitä saisi kuivattaa viikkokaupalla, kun ei ole kuivausrumpua.

Kaikkia suurempia siivoksia muutenkin teen vähän kausiluonteisesti, jos on jotkut juhlat tulossa, joitain pyhäpäiviä tai just näin keväällä pitää tehdä kevätsiivous :)

Alkuperäinen kirjoittaja siivousvimma:

Meillä on kahdeksan ihmisen vuodevaatteet, niin joka viikko en niitä enää pese. Joka toinen viikko kuitenkin ja tietty tarvittaessa useammin. Peittoja ja tyynyjä pesen pari kertaa vuodessa, tuuletan kun vaihdan lakanat.

Lakanat vaihdan n. 2 krt /kk, tarvittaessa useammin. Ehkä näin kesällä ku tulee hiottua niin tiuhempaan. Tyynyliinat yritän muistaa vaihtaa krt/vk.
Peitot ja tyynyt pesen vähintään kerran vuodessa, mielummin kaks kertaa. Viime viikonloppuna toi urakka tehty.

Alkuperäinen kirjoittaja akka:
Alkuperäinen kirjoittaja juuli:
Ennen vaihdettiin ehkä kerran kuussa jos muistettiin, mut nyt kun koirat nukkuu sängyssä niin useammin, ehkä joka toinen viikko...

Jos mun sängyssä nukkuisi koira, niin lakanat vaihtuisi kerran päivässä. Se haju mikä niistä karvaturreistä lähtee..

Ei nuo koirat mun nenään haise millekään, paitsi märkinä ja sillon ei oo sänkyyn asiaa tietenkään.

Alkuperäinen kirjoittaja fffuuu:
Miten te pesette peitot ja tyynyt? Kun meillä on niin pieni pesukone ettei sinne mahdu ja tyynyt menee semmosiksi epämuodostuneiksi koneessa...?

Untuvatyynyt pöyhitään. Untuvatäkin joutuu viemään pesulaan (tuplalevee)

Yhteistyössä