G: Kuinka usein vaihdatte peitot ja tyynyt uusiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mametsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mametsu

Vieras
Kun jostain luin että suositeltavaa tyynyt vaihtaa kahden vuoden välein (sen nyt ymmärrän), mutta peitotkin neljän vuoden välein...eihän ne peitot nyt niinkään kulahda/menetä muotoaan jne.

Meillä nyt kuudes vuosi menossa samoilla peitoilla, pesen pari kertaa vuodessa ja tuuletan säännöllisesti...onkohan ne nyt sitten kuinka kuppaset vaikkei päälle päin mitään näy..:)

Pesen tyynyt ja peitot tarvittaessa ja tyynyt sitten kulahtavat pesujen myötä ja vaativat toisinaan uusimista. Peittoja ei mun mielestä tarvitse uusia ikinä, jos ei muuta muotoaan. Meillä on jotain ihan retropeittojakin käytössä.

Osa todella vanhoja, osa n. vuoden takaa. kaikki käy pesussa ainakin kerran vuodessa + pakkasulkoilut talvella. Tyynyt on enemmän kulahtavia, joten niitä vaihdetaan kun tuntuvat surkeille nukkua.

Mun untuvapeitossani takuukin on viideksi vuodeksi. :D Ja nyt on siis jo ylittänyt sen muutamalla vuodella, eikä mielestäni ole mennyt oikein miksikään. Enkä edes ole pessyt sitä kuin noin kerran vuodessa...

Mulla oli pitkään mummovainaan neuvostoliitosta tuotu peitto ja hyvin se palveli ja palvelee edelleen mökkikäytössä. Nuo suositukset taitaa tulla peittojen ja tyynyjen valmistajilta.

Tyynyissä melkein tuo 2v on rajana. Pesen pari kertaa vuodessa, mutta mies ainakin hikoilee öisin niin paljon että sen tyynyt on mennyt sellaisiksi ällöttävän keltaisiksi, siis pesusta huolimatta :/ Ja viimesimmät tyynyt ei edes ollut mitkään halvat, mutta ovat jo menettäneet muotonsa ja ovat ihan littania..

Peitoista mulla ei ole mitään "sääntöä", edelliset peitot taisi olla jotain 10v vanhoja ennenkuin nuo nykyiset hommattiin.

Yhteistyössä