G: Kumpiin häihin menisit mielummin vieraaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tässä kun on tätä hääteemaa ollut, niin pistinpä minäkin pienen gallupin aiheeseen liittyen pystyyn.

a) Kaikin puolin perinteiset kirkkohäät, joiden jälkeen juhlat seurakuntatalolla. Tarjolla perinteinen ja runsas suomalainen pitopöytä jossa ei takuulla ole kellekään mitään uutta ja ennakkoluuloja aiheuttavaa (tyyliin karjalanpaistia ja jotain kalaa lisukkeineen ja kermakakku sekä ne tavalliset kahvileivät), mutta juhlapaikan vuoksi ei minkäänlaista alkoholitarjoilua, ja hääpari on ehdoton siitä, ettei paikalle saa tuoda mitään omia juomiakaan. Ohjelmassa monenlaisia perinteisiä hääleikkejä morsiamenryöstöineen ja sukkanauhanheittelyineen sekä puheita, myös pappi pitää puheensa. Halvan juhlapaikan vuoksi mahdollisuus kutsua koko suvut joten vieraita parisataa joista suuri osa ei tunne toisiaan ollenkaan tai ainakaan hyvin, paikalla myös paljon lapsia ja alkoholittomuuden vuoksi heidän kanssaan on mahdollista viettää siellä vaikka koko ilta.

b) Siviilivihkiminen juhlapaikalla, kuitenkin juhlavissa olosuhteissa. Poikkeavaa se, että tarjolla on pelkkää vegaaniruokaa, ei siis mitään, missä olisi mitään lihaa, maitoa tai munia. Ruokaa ja erilaisia makuvaihtoehtoja on kuitenkin paljon ja se on hyvin tehtyä, lisäksi ruokajuomat ja muutakin alkoholitarjoilua. Paikalle on kutsuttu vain n. 50 hääparille läheisintä ihmistä, joista useimmat tuntevat jo ennestään toisensa. Illemmalla ohjelmassa livebändi ja boolimaljat laitetaan esille, joten lasten oletetaan poistuvan hoitajiensa kanssa nukkumaan viimeistään tässä vaiheessa. Mitään tanssia ja vapaata seurustelua kummempaa ohjelmaa ei ole järjestetty ehkä jotain hääparin vanhempien pitämiä "pakollisia" lyhyitä puheita lukuunottamatta.

Ihan mielenkiinnosta kysyn tätä että mimmoiset häät yleensä ovat ihmisille mieluisammat, tuollaiset perinteiset vai vähän "oudommat", ei siis ole mulla mitään valintatilannetta että vain jompiinkumpiin pääsisin :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihan mielenkiinnosta kysyn tätä että mimmoiset häät yleensä ovat ihmisille mieluisammat, tuollaiset perinteiset vai vähän "oudommat", ei siis ole mulla mitään valintatilannetta että vain jompiinkumpiin pääsisin :)

ihan sama millaiset juhlat, sitä hääparin onnea mennään jakamaan. ja miksi ihmeessä täytyy tietää millaset häät etukateen on tulossa?

B

Tuon tyyppisissä olen ollutkin. Ovat kivat, tosin silloin ei ollut lapsia. Myös A tyyppisissä olen ollut, ehkä liiankin usein. Osaan jo ennustaa aikataulut leikeille, hääkakulle ja hetkelle, jolloin väki siirtyy halkopinolle tai auton takaboksille.