G: kun ripustat pyykit narulle...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jybis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jybis

Aktiivinen jäsen
18.12.2006
9 237
0
36
Onko sinulla jotakin logiikkaa jota käytät laittaessasi pyykkejä narulle kuivumaan?
Itse laitan vaatteet narulle niiden omistajan mukaan.omat samoille riveille jne.
helppo rakentaa jokaiselle oma vaatenippu kun ovat kuivuneet,ei tarvitse sen enempää lajitella viikkausvaiheessa :D
meidän kolmen vaatteet on kaikki eri huoneissa niin tää helpottaa kummasti :xmas:

No ei ole logiikkaa. Sen kun ladon ne narulle siinä järjestyksessä, kun ne korista käteeni sattuvat. Helppo ne siitäkin on jokaisen kaappiin viikata, mulla on vieressä kori ja teen kaksi pinoa, minun ja miehen vaatteet toiseen pinoon (koska meidän vaatteet on samassa vaatehuoneessa) ja poikien vaatteet toiseen pinoon (niiden vaatteet on toisessa vaatehuoneessa). Ja pyykit kuivuu yleensä telineellä pesuhuoneessa tai sit kuivaushuoneessa.

Jep.:) Lapsen vaatteet heti ensimmäisille riveille, ihan taakse kaikki isoimmat jutut, esim omat tai miehen farkut, pinniksen lakanat jos on ollut pesussa tms. Sit niihin 'siipiin' sukat, alushousut, harsot.

nyt mä tunnen itteni ihan fanaattiseksi kun rupean miettimään tätä asiaa enemmän,nimittäin jos mies on laittanu pyykit kuivumaan niin en on lauettu aina "väärin",sukat siellä täällä ja t-paidat roikkuu pyykkipojilla helmoista :o |O ne pitää laittaa roikkumaan ilman pyykkipoikia,taittaa kaksikerroin siitä hihan alapuolelta ("kainalosta")
on tainnu äiti opettaa mua aikoinaan tekemään näin.
samoin hupparit laitetaan henkariin kuivumaan,ei narulle

laitan kanssa jokaisen omat omalle narulle. paidat vierekkäin ja sit housut jne. myös pyykkipojat pitää olla jokaisella oman väriset. niin ja meitä on kahdeksan henkeä. joten on etsiminen, että löydän jokaiselle oman väriset pyykkipojat. ;P

On järjestys,valitettavasti.
Mun ja miehen vaatteet kuivuu reunoilla,lasten keskellä telinettä tai narua.
Syy on mun pakkoajatukset,että jotain pahaa tapahtuu jos en laita pyykkejä tiettyyn järjestykseen.Tapa ja pakko yhdistyy.Inhaa.

Mä laitan kaikki paidat, lasten ja aikuisten, roikkumaan henkariin. Housut, harsot, lakanat, pyyhkeet jne. kuivaustelineeseen. Alusvaatteet, sukat (jotka pareittain) ja kaikki yksittäiset pienet rätit sun muut laitan roikkumaan sellaiseen "mustekalaan".

minun edesmennyt äitini oli tarkka, vaatteet piti laittaa väri järjestyksessä aloittaen vaaleasta ja päätyen tummaan sekä isommasta pienempään. Itselleni on mokoma tapa jäänyt:D Äiti joskus sanoi että tekisi mieli mennä järjestelemään naapurin pyykit, häntä häiritsi jos ne oli sekaisin

Mun kalsarit pitää aina olla pyykkien välissä ettei ne loista missään ensimmäisellä narulla :) ja pyyhkeet pitää laittaa niin että reunat on aivan tasan. Muuten ei niin väliä.

Minä vedätin miestä kerran, meillä on telineet, joista yksi on sininen, yksi metallinvärinen ja yksi sininen. Sommittelin siniseen tummat vaatteet, punaiset punaiseen ja valkoiseen valkoiset ja kirkkain silmin selitin, että näin se pitää tehdä, eikö hän muka tuota ole tiennyt :o :o Melkein uskoi. :D

No niin, että mahtuu maksimaalinen määrä yhdelle telineelle. Kaksi lapsen paitaa ja yhdet pikkarit/kalsarit mahtuu yhdelle "langalle".
Mulla ei todellakaan ole senttimetriäkään ylimääräistä kuivaustilaa! Notta missäjärjestyksessä värit on... who cares! ok- mä oon rasittavan käytännönläheinen.

Mulla ei ole muuten järjestystä, mutta pyykkitelineen jokainen sentti pitää saada käytettyä. Eli asettelen ja venkslaan niitä niin kauan, ettei sinne jää rakoja. Koska muuten en saa kaikkia pyykkejä kunnolla kuivumaan. Viimeksi hoksasin, että tytön sukkahousut saa kätevästi kuivumaan sellaisen siivellisen telineen "perusosan" päätyyn eli siihen, mihin pitemmät narut kiinnittyy. Sain siitä yhden narun lisää :) .

Kesäisin täytän narua vain järjestyksessä. Talvisin, kun pitää kuivata sisällä, täytän joka sentin kuivaustelineestä, että saan kaiken mahtumaan. Aika hyvin jo tiedän, miten vaatteet ja vaipat pitää laittaa, että mahtuvat.

Juu kyllä löytyy, alusvaatteet täytyy ripustaa aina niin et ne ei näy mihinkään vaan ovat muiden vaatteiden takana "suojassa" :D Sitten muut vaatteet ja sitten tulee lakanat. Onneks mulla ei ole näitä riivaamia enempää mutta olen kans huomannu et se mitä äiti on opettanut niin silleen on pyykit laitettava eikä siitä tavasta pääse eroon

Yhteistyössä