G: kun ripustat pyykit narulle...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jybis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Muutin uuteen rivitaloon viime keväänä. Vaatteita on kertynyt melkoisesti, pidän pyykkipäivän noin kerran kuukaudessa. Naapurin rouvat alkoivat vaatimaan että kuivatan alusvaatteeni sisällä. Eivät voinneet ymmärtää että minulla on narulla muutamat korsetit ja sukkanauhaliivit sekä noin kymmenet rintaliivit kerralla nähtävänä heidän miehilleen. Onko siinä jotain hävettävää kun narulle laittaa naisten alusvaatteita ?

Kun pyykkiä kuivataan ulkona, koitan laittaa alusvaattet niin etteivät liputa pihan perälle asti :)
Muuten ripustan aina isommat pyykit lakanat ja pyyhkeet ensin, jotta niille jää varmasti narulla riittävästi tilaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Jyväskylä:
Muutin uuteen rivitaloon viime keväänä. Vaatteita on kertynyt melkoisesti, pidän pyykkipäivän noin kerran kuukaudessa. Naapurin rouvat alkoivat vaatimaan että kuivatan alusvaatteeni sisällä. Eivät voinneet ymmärtää että minulla on narulla muutamat korsetit ja sukkanauhaliivit sekä noin kymmenet rintaliivit kerralla nähtävänä heidän miehilleen. Onko siinä jotain hävettävää kun narulle laittaa naisten alusvaatteita ?

Heehheehh..Kerran kuussa juu.. :laugh: :laugh: :laugh:

T-paidat ja muut puserot sekä mekot laitan henkareihin, sukat ja alkkarit sellaiseen pyörivään juttuun ja muut pyykit miten sattuu. Ekoille riveille laitan yleensä joitain lapsen nättejä vaatteita/liinavaatteita.

Kyllä vaan :D Yleensä lasten pyykit pyörii samassa koneessa, joten vaatteet tulevat kantajan mukaan. Ja tietysti vielä silleen, että yhdellä narulla t-paidat, toisella pitkähihaiset, kolmannella housut, pyjamat omilla jne... Äiti kerran meillä ollessa ripusti pyykit ja toisen kerran sanoin, että mä laitan itse, kun hän ei osaa... Minäkö pakkomielteinen :D

No eipä juuri ole.
Tai meillä on 3 eri telinettä sisällä...
Yksi seinäteline mihin laitan vaatteet niinkuin ne sattuu käteen tulemaan, sitten on sukille & alkkareille omansa (sellainen roikkuva missä pyykkipojat). Lisäksi on se yleinen teline minkä saa taitettua kasaan, siinä on sellainen järjestys aina ollut että niille "lisäsiiville" tulevat sukat yms laitan jokaiselle omaan riviinsä =)

Yhteistyössä