G: Mieluisin vakioelli?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikku nainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minulta on tämä ketju jäänyt kokonaan huomaamatta!

Suosikkini taitaa olla Sivupersoona, Väenö on todella mukava kaenuulaenen, sekä Taesto...Mutta mukavinta on lukea sellaista elämänmyönteistä ja huumoria sisältävää tekstiä. Toisten pilkkaaminen ja kiusaaminen on alhaisinta toimintaa täällä.

Minä pidän Ilimistä eniten. Myrkkysumakilla myös joskus hyviä mielipiteitä. Minusta on mukavaa, että jotkut "uskaltavat" kirjoittaa vakionicin kautta. Valitettavasti minä olen sen verran pelkuri, etten viitsi millään vakionimmarilla kirjoitella. Tiedän nimittäin, että ystäviäni liikkuu täällä palstalla ajoittain. Olisi noloa "uskoutua" täällä vakionimimerkin voimin ja sitä kautta asioita paljastuisi ystäville. Jotkut kipeät asiat ovat sellaisia, että niistä ei vieläkään oikein pysty puhumaan, mutta täällä netissä niitä voi paljastella.

Minneköhän täältä on kadonnut joitakin vakiokirjoittelijoita? Osa on varmasti vaihtanut nikkiä, mutta olisi kiva tietää, mitä kuuluu esimerkiksi sille miehelle, joka on ollut vuosikausia ilman seksiä, koska vaimo päätti lopettaa seksin antamisen. En nyt saa hänen nimimerkkiään mieleeni tähän hätään.

Me kaenuulaesethan ollaan ku yhtä suurta perettä.
Soattasin vaekka nukkuo Leenan hetekassa lusikka-asennossa ja pitteä vaen kässie uumalla.
Pikkuveitikasta en menisi takkuuseen jos se vaikka omi päisä pyrkisi lahkeeraosta sissää...

mutta Leena ja sivupersoona yököttävät molemmat. Voisivat siirtyä sätteilemään keskenään.

Leena voisi vetäytyä tekemään sitä lasta ja sivupersoona voisi vetäytyä lukemaan vaikka tietosanakirjaa.

Alkuperäinen kirjoittaja lemppareita ei ole:
mutta Leena ja sivupersoona yököttävät molemmat. Voisivat siirtyä sätteilemään keskenään.

Leena voisi vetäytyä tekemään sitä lasta ja sivupersoona voisi vetäytyä lukemaan vaikka tietosanakirjaa.

Leena on mielestäni kaiken tekopirteytensä kanssa kuin virttynyt harmaa villasukka.
Ok.enempää en osaa kehua.

Vakionikin käyttämisessä on usein se huono puoli, ettei ihmiset uskalla sanoa mitään, vaikka jonkun "lempparin" kommentti olisi sieltä minne aurinko ei paista. Nauretaan vaan typeränä mm. soh...sen kommenteille jotka usein miten ovat äärimmäisen rasistisia, nais -ja nuorisovihaa täynnä olevia tai sitten muuten vain keppanapäissä kirjoitettuja älyttömyyksiä.

Toimivatko nämä peesaajat myös live-elämässä nenänpää ruskena? Se ärsyttää tosi monia ihmisiä ja kääntyy yleensä varsinkin nuorilla itseään vastaan.
Itselläni on joskus ollut työkaverina nainen, joka aina oli samaa mieltä asioista, vaikka tiesin, ettei oikeasti ollut, muutenkin kulki perässä kuin koiranpentu. Teki muillekin samaa. Ei sellaista ihmistä pysty kunnioittamaan -vai pystyykö? Enkä nyt tarkoita sitä, etteikö kohtelias ja hyvätapainen voisi olla pitämättä omia ajatuksiaan ja luonnettaan.

Ylläolevasta voikin vetää johtopäätöksen, että esim. Ilimi. btdt ovat ok nikkejä, kuten myös myrkkysumakki huolimatta siitä, ... jaa, enpäs kirjoitakaan. Onhan näitä.

Vaikka nyt itsekin ketjuun vastasin, niin mielestäni nämä ovat melkoisen turhakkeita kissanhännän nostoja, nämä top-ten-ketjut.

Nasse-setänäkin tunnettu kirjoittaja ahkeroi palstalla usean nimimerkin takaa. Kaipaamme Nassen kierto koulussa oppiman suomen kielen tuottamia kirjoitus virheita ja tapaa laittaa kaikki sanomansa lainaus merkkeihin ja tämän aiheuttaman tahattoman komiikan jäädessä häneltä huomaatta.

Kuitenkin takuu varmoilla kirjoittajan lahjoillaan Nasse piristi tätäkin palstaa puska huuteluillaan, kertomuksillaan itiksen kalja ralleista, kehuillaan läpi talon kaksiostaan, ja ryyppy remminsä pano puista.

Nasse katosi palstalta. Hän löytyi kotoaan sormet koukistuneena näppikselle, sammunut tupakka syliin pudonneena, alleen laskeneena ja jallupullo jalkoihin kaatuneena.

Nasse! Jäimme kaipaamaan, mutta sydämeni sanoo että palaat vielä.. tai ehkä olet jo palannut takaisin.

Joskus olen miettinyt, että kuinkakohan moni täällä sitten tekee sitä, että kirjoittaa kiltisti vakionicin takaa ja sitten pistää löylyä lisää vaihtuvalla nimimerkillä. Joskus nimittäin tuntuu siltä, että mahtaako täällä palstalla olla minun lisäkseni muita kuin 2-3 kirjoittajaa... (kauhea ajatus)

Minä en käy kirjoittamassa muilla palstoilla kuin Elleissä ja täälläkin ihan vain parissa osiossa. Joskus ärsyttää esimerkiksi Säästöpossupalstalla, kun siellä on aina yksi paasaamassa "maailmanloppua". Minusta viesti ei oikein mene perille eikä palstan aiheet jaksa kiinnostaa, jos joku nostaa viikko toisensa jälkeen saman aiheen vähän eri tavalla kirjoitettuna esille uudestaan, uudestaan, uudestaan, uudestaan...

Alkuperäinen kirjoittaja gwind:
Joskus nimittäin tuntuu siltä, että mahtaako täällä palstalla olla minun lisäkseni muita kuin 2-3 kirjoittajaa... (kauhea ajatus)

Heh, niinpä olisi ja mikäpä siinä eniten kauhistuttaisi? Ehkä se, että on tullut niin hyvin vedätetyksi :) Mutta, vaikka näin olisikin, niin kyllähän tästä oman luppoajan täytteen on saanut.

Juu ja minä kirjoittelen nykyään tällä nikillä, en muilla. Koen, etten menetä mitään, vaikka olen oma itseni ja saan joskus kovinkin nuivaa palautetta -toki myös hyvää.

Alkuperäinen kirjoittaja gwind:
Joskus olen miettinyt, että kuinkakohan moni täällä sitten tekee sitä, että kirjoittaa kiltisti vakionicin takaa ja sitten pistää löylyä lisää vaihtuvalla nimimerkillä. Joskus nimittäin tuntuu siltä, että mahtaako täällä palstalla olla minun lisäkseni muita kuin 2-3 kirjoittajaa... (kauhea ajatus)

No ainakin aloitukset tuntuvat olevan usein samasta näppiksestä peräisin, tälläkin palstalla.

"Entinen A-täti. On muitakin nimimerkkejä sitten ollut, mutta tyylin tunnistaa. Ihanaa tekstiä, tulee kotoinen ja lämmin olo. Hyvää Uutta vuotta vaan A-tädille sinne Etelä-Suomeen."

"Tämän gallupin tarkoituksena olisi motivoida vakioellejä ja auttaa heitä kehittymään yhä fiksuimmiksi :) Kehukaa toisianne, mutta älkää mollatko niitä joista ette pidä!"

Kiitos kehuista. Istun kirjaston koneella, sillä en omista omaa tietokonetta.
Olen yrittänyt päästä nettikoukusta eroon ja siinä jo melko hyvin onnistunutkin.

Kirjoitan enimmäkseen Ellit 50+ palstalla. Vakioaiheitani ovat Al-Anon ja mielenterveysasiat. Jouduin ottamaan asioista perin pohjin selvää kymmenen vuotta sitten omituisen avioeron takia. Voin nykyään oikein hyvin.

Täällä Helsingissä raketit paukkuvat ja olin saada sähisevän raketin päähäni, kun
kävelin sillan alta. Kai joku "mielenterveysvammainen" heitti raketin. Ainakin siltä näytti, kun kurkkasin sillalle.

Kirjoitan tajunnanvirtaa vailla päätä ja häntää. Joskus olen saanut erittäin ikäviä
kommentteja, mutta niistäkin oppii. Liian rönsyilevä teksti on minustakin rasittava
lukea.

Luin äsken Ellit/Ihminen hädässä palstalta pitkän elämänkerran. Henkilö on asunut
pitkään ulkomailla. Netti on varmasti hyvä tapa pitää kosketusta entiseen kotimaahan
ja äidinkieleen.

Mutta voin vastata vain muutamaan viestiin. Valikoin jollakin tavalla kenelle vastaan.
Tänään näin kouluni seinällä ilmoituksen kriisipuhelimesta. Minäkin soitin sinne kauan sitten, kun olin kriisissä. Samaa suosittelen muillekin. Kriisipuhelimessa päivystää
ammattitaitoista väkeä. Puhuminen helpottaa oloa parhaiten.

Jos pitää kirjoittamisesta, siitä on jonkin verran hyötyä.
En omasta mielestä ole saanut erityisen paljon apua Elleistä. Mutta viihdyn muuten
vain netissä. Olen kova puhumaan ja puhun paljon puhelimessa työkseni. Kirjoittaminen on hyvää vastapainoa.

Luen melko paljon. Otin taas mukaani täältä kirjastosta kirjoja.
En haaveile kirjan kirjoittamisesta tai lehtijuttujen väsäämisestä.
On ihan tarpeeksi haastetta kirjoittaa lapsilleen sähköposteja.

Minua raukaisee nyt mahdottomasti. Olen ollut jo pari viikkoa kahvitta.
Murukahvin juontiin kyllästyin ja kahvinkeittimeni on vanha rotisko.
Telkkari hajosi vuosi sitten enkä tilaa lehtiä. Ainut ikkuna elämään ovat ilmaislehdet,
netti, radio ja kirjasto. Ihan kohtalaisesti olen pysynyt ajan tasalla.

Ellit yhdistyi Annaan. Ostin uusimman Anna-lehden ja siinä oli paljon hyvää luettavaa.
Olen irtonumeroiden ystävä.

Juttujani voi vapaasti lainata minne vain. Jos Anna tulevaisuudessa laittaa Ellit-kirjoituksia lehteen, niin olisipa kiva joskus lukea joku juttu tyyliin "alepa-täti kirjoitti sitä ja tätä...."

Sivupersoona ja Leena ovat kaksi ensimmäisenä mieleeni tulevaa. Heillä ei ole ongelmana mustavalkoajattelu, joka useimpia kirjoittajia foorumilla kuin foorumilla tuntuu vaivaavan:)

Toki varmasti on muitakin, mutta palstaa vasta vähän seuranneena en ole vielä perehtynyt kirjoittajiin niin hyvin, että osaisin sanoa tarkempaan.

Alkuperäinen kirjoittaja pikku nainen:
Täällä oli kerran ketju jossa aloittaja halusi tietää ketkä vakionimimerkit ärsyttävät muita lukioita eniten. En muista laittoiko moderaattori ketjun lukkoon vai miten siinä meni...

Nyt ajattelin kääntää aiheen toisin päin: eli keitä vakionimimerkkejä te lukijat pidätte kaikkein fiksuimpina? Kenen kommentteja luette mieluiten ja kenen mielipiteet vastaavan yleensä teidän omianne? Kenen ajatukset saavat teidät miettimään asioita toisesta näkökulmasta?

Nyt toivon sitten asiallisia vastauksia, eli älkää ainakaan kertoko ketkä vakionimimerkit ärsyttävät teitä!

Tämän gallupin tarkoituksena olisi motivoida vakioellejä ja auttaa heitä kehittymään yhä fiksuimmiksi :) Kehukaa toisianne, mutta älkää mollatko niitä joista ette pidä!

-----

[viesti moderoitu]

Ilmeisesti nimimerkki "mmememme" ei ymmärtänyt ap:n pyyntöä ollaa mollaamatta muita kirjoittajia.

TYLSÄÄ....

...käyn niin harvakseltaan, etten oikeastaan edes tiedä vakionimimerkkejä. Mieleeni positiivisina ovat jääneet iki-ihana Alepa-täti, Lillukka ja Erwin A. Rautavuo, kukin on positiivinen ja hauska omalla tavallaan. Niin ja sitten se sananikkari, joka keksii milloin mitäkin hykerryttäviä aloituksia (ellei se sitten ole tuo samainen Rautavuo).

Minun mieleen on kaikkitietävät ja kaiken osaavat. Kaikki ne, jotka aina luulevat tietävänsä kaiken paremmin kuin toinen. Ne, jotka pystyvät tekemään luonneanalyyseja toisista, vaikka tietävät vain yhden asian toisesta. Ne, joiden mielipiteistä paistaa läpi vain yksi asia: Minä paras, toiset paskahuosuja. Ne, jotka aina tulkkaavat toisen sanomiset siten, että saadaan todisteita itselle siitä, että toinen on jotain negatiivistä. Positiiviset puolet jätätään huomioimatta.

Näiltä henkilöiltä opin eniten. On parasta tehdä itse päinvastoin.

Mun mieleen oli Kuvituskalle. Nauroin itseni kipeäksi hänen kuvilleen. Kuvat olivat usein hauskoja ja hellyttäviä. Valitettavasti on häippässyt jonnekin. Jopa näistä ihanista kuvista joku veti meloonin nenäänsä.

Yhteistyössä