G: Mikä on mielestäsi "pieni" ja mikä "iso" ikäero lapsilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Toinen tulossa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Toinen tulossa

Vieras

Omasta mielestäni pieni on noin alle 2,5v ja iso ikäero yli 3v. Jännä vaan on ollut huomata, kuinka nämä määritelmät vaihtelee ihmisten mielestä, jonkun mielestä 3v ikäero on "heti perään" ja 1,5v mielestä melkein jo iso ikäero.

Mun mielestä n vuosi on pieni ikäero (mulla mun veljellä ikäeroo 1v3vkoa) ja suuri ikäero on mun mielestä 4-5 vuotta. Mulla ja siskolla 3.5v ikäeroa, eikä ollenkaan oo paha, ainakaan näin aikuisena, mutta vaikutti kyllä jo lapsena tuo ikäero

Iso ikäero on sellainen 10 vuotta, mutta ei sekään enää aikuisena haittaa. Pieni ikäero on se puolitoista vuotta kun toinen tulee heti perään ja edellinen ei saa olla kunnolla edes vauvana äidilleen. Isoin ikäero jonka tiedän on 21 vuotta ja siinä ei sisaruksilla ole paljoa yhteistä keskenään. Mut 10 vuotta menettelee ihan hyvin, mulla on veljen kanssa melkein 9 vuotta ikäeroa, melko samanlaiset elämäntilanteet on tällä hetkellä kun veli on 26-vuotias ja minä kohta 35.

Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Iso ikäero on sellainen 10 vuotta, mutta ei sekään enää aikuisena haittaa. Pieni ikäero on se puolitoista vuotta kun toinen tulee heti perään ja edellinen ei saa olla kunnolla edes vauvana äidilleen. Isoin ikäero jonka tiedän on 21 vuotta ja siinä ei sisaruksilla ole paljoa yhteistä keskenään. Mut 10 vuotta menettelee ihan hyvin, mulla on veljen kanssa melkein 9 vuotta ikäeroa, melko samanlaiset elämäntilanteet on tällä hetkellä kun veli on 26-vuotias ja minä kohta 35.

Riippuu varmaan ihmisten luonteesta, taipumuksista ja elämäntilanteesta. Mulla ja siskolla myös 8 vuoden ikäero. Meillä on ihan erilaiset elämäntilanteet, vaikkei kumpikaan enää ole kovin nuori. Toinen sinkku ja "ajelehtija", toinen perheellinen.

Ei meillä huonot välit ole, silti miehellä tuntuu oman siskonsa kanssa olevan enemmän yhteistä, vaikka ikäeroa on 16 vuotta! Mies on ollut paljon avuksi siskolleen, vaikka on se nuorempi.Esim. lapsenvahtina. Toisaalta, myönnän et isosisko holhoaa aika paljon pikkuveljeään, välillä jopa hyvinkin äitimäisesti. Ja itsekin myöntää, ettei aina muista, että veli kuuluu oikeastaan samaan ikäpolveen muiden kanssa.

Yhteistyössä