G: Mikä on syksyssä parasta/pahinta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tammikuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Tammikuu

Aktiivinen jäsen
29.09.2004
1 469
0
36
Minä pidän syksyn tuoksuista, kirpeydestä ja sellaisesta ns. haikean surumielisestä kauneudesta, joka tulee alkusyksystä hyvin esille, kun kesä ja syksy kättelevät tavallaan toisiaan.

Pahinta ja toisaalta kyllä parastakin (ristiriitaista B) :xmas: ) on pimeys. En pidä valoisista myöhäisilloista enkä öistä, siksi syksyn pimeä on tervetullut ja "saa" taas polttaa kynttilöitäkin. Mutta kohta kun aamutkin alkaa olla hämärää, siinä loppusyksystä, niin siitä aamupimeydestä en piittaa. Muutenkin niin hidas käynnistymään, eikä lastenkaan ole kiva lähteä kouluun hämärässä.

Ja tänä vuonna kun kesä oli aika epäkesä, niin aamujen hämäryys/pimeys kauhistuttaa jo etukäteen. Mitenhän ne kahlataan läpi, kun niitä aamuja on eessä pitkä jono?

Musta on ihana kun illat alkaa pimetä, mutta just tuo aamuhämäryys on ikävää. Nautin myös luonnossa näkyvästä syksyn tulemisesta, ja valmistautumisesta talveen.

Minä tykkään kirpeistä aurinkoisista syyspäivistä, ihanaa olla lasten kanssa pihalla! Hämärtyvät illat on myös kivoja, toisaalta herääminen vaikeutuu kun on pimeää, tosin aika pimeää on jo nyt kun töihin lähden neljän aikaan aamulla.

Alkuperäinen kirjoittaja Tammikuu:
Minä pidän syksyn tuoksuista, kirpeydestä ja sellaisesta ns. haikean surumielisestä kauneudesta, joka tulee alkusyksystä hyvin esille, kun kesä ja syksy kättelevät tavallaan toisiaan.

Pahinta ja toisaalta kyllä parastakin (ristiriitaista B) :xmas: ) on pimeys. En pidä valoisista myöhäisilloista enkä öistä, siksi syksyn pimeä on tervetullut ja "saa" taas polttaa kynttilöitäkin.

Sinähän sen jo hienosti ilmaisit :)
Lisään vielä, etten pidä/nauti sateesta yhtään. Oli se sitten kesällä tai syksyllä.

Sykyssä on parasta kuulaan kirpeät syysaamut. Niitten tuoksu ja se viileä kosketus iholla.
Pimenevät illat ja vaihtuvat värit.
Eilen ilmassa oli selvästi kesän jäähyväisiä.
Se haikeus oli ilmassa.

Tulevan pakkasen tuoksu aikaisin aamulla =) pimeyskin on iltaisin mukavaa, saa laittaa kynttilöitä palamaan. :p
Minun synttärit marraskuussa. :D :p
Tuleva pienokainen on tämän syksyn odotetuin asia meidän perheessä. :heart:

Parasta värit ja kuulaat aamut. Sade on ikävää. Pimenevät illat niin saa käpertyä hyvillä mielin viettämään iltaa lukien tai telkkaa katsellen mitä on turha kesällä haaveilevansa edes tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Tulevan pakkasen tuoksu aikaisin aamulla =) pimeyskin on iltaisin mukavaa, saa laittaa kynttilöitä palamaan. :p

Oi hitsi: Onnea odotukseen
:flower: :) :wave:

Kiitos :D loppumetreillä ollaan kohta rv 33+5. :D

Kiitos :D loppumetreillä ollaan kohta rv 33+5. :D

Mä en ole mistään näistä ilouutisistakaan tietoinen, kun käyn enää niin harvoin täällä. Ja sitä kärsivällisyyttä myös noille loppumetreille, ne tuntuu joskus aika pitkiltä. :) :wave:

Syksyssä parasta on se mädäntyvien ja märkien lehtien ummehtunut tuoksu, jota et voi paeta. Se kertoo kuinka vääjämättömästi sitä ollaan menossa kohti talvea (joka tarkoittaa loskaa, likaa ja kuraa). Mikään ei potki aamulla käyntiin kuin se, ettet ole vielä kesän jälkeen harjoittelusta huolimatta tottunut kylmiin aamuihin ja joudut palelemalla lämmittämään alilämpöistä kehoasi lähemmäs inhimillistä lämpötilaa. Kyllä, se jos mikä herättää paremmin kuin kupillinen mustaa tervaa, jonka joudut kiireessä vetäisemään naamaasi ennen astumista karuun ja kirpakkaan syysaamuun.

Ja illalla, kynttilät, ne ovat ihania, tunnelmallisia ja jonkin sortin tunteitakin nostattavat. Varsinkin jos perheessäsi on yliaktiivinen parivuotias, joka onnistuu sytyttämään verhosi tuleen. Siinä tunteet käy, jos ei ihan hempeinä, niin kuumina ainakin. Illalla käperryt sitten miehesi viereen ja mietit miten lähellä olet niitä kolmekymppisiäsi ja toivot, et voi paeta ajatusta, että on taas syksy.

Syksy on siis todellisuuden aikaa. Koko elämäsi näyttäytyy kaikessa väriloistossaan ja pitää jalkasi maassa. Tiukasti!

Alkuperäinen kirjoittaja Migreenikko:
Syksyssä parasta ihanat kauniit ruskan värit puiden lehdissä ja inhoittavaa vesisateet.

Joo, varsinkin ne oikein kaatosateet. Mä menen nykyään töihin pyörällä, ja olin pakotettu ostamaan aikuiselämäni ekat oikeat sadekamppeet; sadetakin ja housut. Ennen kun meillä varustettiin jostain syystä vaan lapset kunnon sadevehkeillä.

Alkuperäinen kirjoittaja fasdfasd:
Syksyssä parasta on se mädäntyvien ja märkien lehtien ummehtunut tuoksu, jota et voi paeta. Se kertoo kuinka vääjämättömästi sitä ollaan menossa kohti talvea (joka tarkoittaa loskaa, likaa ja kuraa). Mikään ei potki aamulla käyntiin kuin se, ettet ole vielä kesän jälkeen harjoittelusta huolimatta tottunut kylmiin aamuihin ja joudut palelemalla lämmittämään alilämpöistä kehoasi lähemmäs inhimillistä lämpötilaa. Kyllä, se jos mikä herättää paremmin kuin kupillinen mustaa tervaa, jonka joudut kiireessä vetäisemään naamaasi ennen astumista karuun ja kirpakkaan syysaamuun.

Ja illalla, kynttilät, ne ovat ihania, tunnelmallisia ja jonkin sortin tunteitakin nostattavat. Varsinkin jos perheessäsi on yliaktiivinen parivuotias, joka onnistuu sytyttämään verhosi tuleen. Siinä tunteet käy, jos ei ihan hempeinä, niin kuumina ainakin. Illalla käperryt sitten miehesi viereen ja mietit miten lähellä olet niitä kolmekymppisiäsi ja toivot, et voi paeta ajatusta, että on taas syksy.

Syksy on siis todellisuuden aikaa. Koko elämäsi näyttäytyy kaikessa väriloistossaan ja pitää jalkasi maassa. Tiukasti!

Tämä herätti. B) :flower: :wave:

Parasta:

-Sienet. Löysin eilen hirveesti herkku-, ja voitatteja, haperoita ja vahveroita.

-Omenat. Mehumaija on nytkin jurnuttamassa, tulee ihan liian hyvää.

-Paarmat. Niitä ei ole.

-Sänkipellot. Tulis vaan naapuri puimaan jo, niin päästäis heti takapihalta kaahailemaan.

Pahinta:

-Sade. Olen melkein sokerista.

-Pimeys. Sitten kun sitä on aamusta iltaan ja yön läpi.

Ai parasta? Syksyssä ei ole yhtään mitään hyvää. Kauhulla odotan jo sitä masennusta mikä vyörähtää kun ensimmäiset lehdet alkaa putoilemaan. Vihaan sitä pimeyttä, märkää ja likaisuutta. Minulle syksy ja talvi on vain yhtä piinallista uuden kesän odotusta :'(

Yhteistyössä