G: Milloin olette ilmoittaneet työpaikalle "äitiysloman" jatkosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja parpu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

parpu

Vieras
Elikkä vähän galluppia siitä, että milloin olette ilmoittaneet työpaikalle esimerkiksi jatkavanne "äitiysloman" jälkeen hoitovapaalla tai hoitovapaan jatkosta?

Ilmoititteko vaikkapa puoli vuotta etukäteen vai vasta 2kk etukäteen (pakollinen minimi)?

Ja oliko teillä jo äitiyslomalle jäädessä ajatus jatkostakin, hoitovapaa sen jälkeen vai ei?

Itselläni oli melko selkeä käsitys jo äitiyslomalle jäädessä, että kuinka pitkään aion olla kotona. Ilmoitin töihin, että olen poissa 1,5 vuotta ja sitten puoli vuotta ennen kuin olisi pitänyt palata ilmoitin, että olen vielä neljä lisäkuukautta hoitovapaalla eli yhteensä sitten olin 1v 9kk poissa töistä.

Ilmoitin sen minimin 2 kuukautta ennen... En *usipäisyyttäni vaan ihan siksi, etten tiennyt ennen miten tulee käymään... Jos olisin alunperinkin ollut varma, että olen pidempään poissa, niin olisin tietty heti sanonut tai niin pian kuin mahdollista kuinka kauan olen poissa.

Ilmoitin äitiyslomalle jäädessä, että tulen olemaan poissa 2 vuotta ja palasin töihin sovitusti.. olisin kyllä ilmoittanut hyvissä ajoin jos olisin vielä jatkanut hoitovapaata.. en ihan ymmärrä tuota että joku voi "tietää" vasta just silloin 2 kuukautta ennen ;)

Täällä alle kuukauden ikäisen naperon äitinä olisin halukas olemaan koko ensi vuoden kotona ja ehkä kauemminkin, mutta näyttää siltä, ettei toive toteudu taloudellisista syistä.. Juuri tuon syyn takia olen myös ilmoittamassa vasta 2 kk ennen menenkö takaisin töihin vai en, jos vaikka tilanne rahallisesti muuttuisi turvallisempaan suuntaan..Mies käy töissä ja elämme taloudellisesti.

Kuumimmat

Yhteistyössä