G: Minkä ikäisenä olisit halunnut saada esikoisesi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gallupisti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Silloin kun sainkin, eli 27-vuotiaana. Oli mulla vauvakuumetta aikaisemminkin, jopa 14-vuotiaana, mutten mä ihan oikeasti olisi halunnut lasta aikaisemmin saada. Kun totesin, että haluan raskaaksi ihan oikeasti, jätettiin ehkäisy pois ja raskaus alkoi nopsaan.

Olin 26, kun sain esikoiseni. Silloin tuntui ihan hyvältä iältä, jopa nuorelta mutta enpä osannut aavistaakaan, miten ihanaa äitinä olo on. Nyt tuntuu, että olisin ollut valmis jo nuorempana ja olisi ollut mahdollista saada suurempi perhe. Haluaisimme isommat ikäerot, joten 3-4 vuoden ikäeroilla ei neljää enempää ole mahdollista saada, neljäskin tulee jo aika vanhoilla päivillä.

21v oli hyvä ikä, sitä olin kerennyt pitkään ja hartaasti odottamaan ihan murrosikäisestä asti, että saisi alkaa itsekin omaa vauvaa yrittämään. Aina ollut sydäntä lähellä pienet.

Mulla ei ole ikinä ollut päässä mitään aikoja enkä ole potenut vauvakuumetta. Sain tämän ainokaisen 36-vuotiaana, mutta olisihan sitä voinut siinä mielessä olla nuorempi, ettei nyt olisi niin kiire miettiä haluaako toista vai ei.

n. 21v. hyvin lievä vauvakuume, en halunnut kuitenkaan äidiksi.
n. 22-24v. kova vauvakuume, en tullut äidiksi.
25v---> ei kovaa vauvakuumetta, mutta halu tulla (joskus) äidiksi.

Jaaa, elämä potkas kunnolla päin mäntyä erittäin monella osa-alueella, etenkin terveyden suhteen, etten usko tässä 3-4v. lapsia tulevan, ehkei tule koskaan ja voihan niitä aikaisemmin tulla, kun ei koskaan tiedä.

Mutta en mä kyllä ajatellut, että 30v. olisin kun ekan lapsen saisin, siihen vielä aikaa mutta jotenkin mä kuvittelin että viimeistään ennen 26-27v. ensimmäinen syntyy.... No ei mene asiat kuten ajattelee...

Tuntuu että just olin 22-23 enkä kuvitellutkaan ettei mulla olis lasta nyt, vuosia myöhemmin....

Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Mä olen kai jotenkin kummallinen, kun en ole ikinä osannut asettaa itselleni ja elämälleni tuollaisia aikatavoitteita tai -rajoitteita. En koskaan edes ajatellut tuollaista.

Olin 27-vuotias kun poika syntyi, ja se oli oikein hyvä ikä tulla äidiksi.

haaveet/toiveet on eri asia kuin tavoitteet/aikarajat

No mutta en mä osannut haaveillakaan mistään tietystä iästä. Olen aina tiennyt, että haluan äidiksi sitten, kun aika on kypsä. Ja se oli.

Yhteistyössä