G: Minkäikäinen lapsi omaan huoneeseen nukkumaan yöt???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Niin, siinäpä se kysymys tuliki, eli milloin olette laittanut lapsen nukkumaan yönsä YKSIN omaan huoneeseen???
Meillä tyttö kohta 2 v ja päiväunet nukkuu omassa huoneessa mutta yöt nukkuu vielä meidän makuuhuoneessa.
Onko liian aikaista vielä tässä vaiheessa...?

Meillä siirryttiin omaan huoneeseen 11 kk:n ikäisenä, samalla lopetettiin yösyönnit. Välillä herää kerran yöllä, välillä ei kertaakaan. Nukahtaa max. 10 minuutissa joka ilta omaan sänkyyn.

esikoinen oli 3kk, kakkonen oli 1,5kk ja nyt kolmonen siirtynee noin 6kk iässä.

vastaukseksi sulle. jos lapsi nukkuu hyvin jo päikkärit omassa huoneessa ni voisihan sitä kokeilla suostuisiko nukkumaan yötkin omassaan. jos tuntuu huonolle ratkaisulle niin sitten voipi palata nukkumaan teidän huoneeseen. jokaisessa perheessä on omat käytäntönsä. mun mielestä siis ei ole li9ian aikaista.

Kiitos vastauksista! :) Oho, mä oon aika yllättynyt, siitä että noinkin aikasin ootte laittanu lapsen nukkumaan yksin omaan huoneeseen. Ei siinä mitään, mä oikeastaan toivoinki tuollaisia vastauksia :)
Minkälainen sänky lapsellanne on sillon ollut/siinä n. 2 vuotiaana? ..siis kahdesta vaihtoehdosta: häkkisänky, josta lapsi ei pääse itse pois, vai esim. jatkettava, josta lapsi pääsee pois.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos vastauksista! :) Oho, mä oon aika yllättynyt, siitä että noinkin aikasin ootte laittanu lapsen nukkumaan yksin omaan huoneeseen. Ei siinä mitään, mä oikeastaan toivoinki tuollaisia vastauksia :)
Minkälainen sänky lapsellanne on sillon ollut/siinä n. 2 vuotiaana? ..siis kahdesta vaihtoehdosta: häkkisänky, josta lapsi ei pääse itse pois, vai esim. jatkettava, josta lapsi pääsee pois.

Miellä poju siirtyi vajaa 2vuotiaana jatkettavaan sänkyyn ja kun nukkui yläkerrassa, ni kovasti toitotettiin, et sieltä sängystä ei tulla yksinään pois (pari kertaa meinaan tuli alakertaan asti yksinään ), ni nopsaan oppi, et sieltä ei tosiaan pois tulla, vaan äiti tai isi tai joku muu aina hakee. Mut oli siinä huonokin puolensa :D Yöllä jos esim. unilelu tippui 10 kertaa yön aikana sängystä, joka kerta se piti käydä antamassa kun ei poju itse voinu sängystä poistua :D

Alkuperäinen kirjoittaja meidän poitsu:
Meillä siirryttiin omaan huoneeseen 11 kk:n ikäisenä, samalla lopetettiin yösyönnit. Välillä herää kerran yöllä, välillä ei kertaakaan. Nukahtaa max. 10 minuutissa joka ilta omaan sänkyyn.

Meillä siis nukkuu pinniksessä ja on tarkotus, et nukkuu niin kauan ku siellä hyvin pysyy. Katotaan sit, et mitä se on, ku siirtyy lastensänkyyn. Toivottavasti iltarutiinit auttaa eli yritetään pitää ne samoina niin tajuais pieniki, et nyt nukutaan.

Meidän neiti muutti omaan huoneeseen 5 kk vanhana. Ja takaisin vanhempien huoneeseen 2 v 3 kk vanhana. :D

2 v iässä iski paha äidistä riippuvuus- kausi, ja meille on tulossa vielä toinen lapsi pian. Erinäisistä syistä koen, että on parempi, että kaikki nukumme samassa huoneessa. Näin rauhoittelu on helpompaa, kenenkään ei tarvii lähteä keskellä yötä istumaan esikon sängyn viereen.

Meillä poika muutti omaan huoneeseen muuton yhteydessä 1v3kk ikäisenä. Mietittiin, että on sama meneekö illalla yksin nukkumaan vanhempien huoneeseen vai omaansa. Ja hienosti on mennyt.
Nyt olisi 1v5kk ikäisenä aika siirtää pinnasängystä jatkettavaan, koska kuopus tarvitsee pinniksen käyttöönsä. Toivotaan että sekin muutos onnistuu hyvin.

Yhteistyössä