G: Minkäkokoisia 1-vuotiaita teillä on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja verrokki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Misskitty:
Alkuperäinen kirjoittaja verrokki:
http://www.verkkoklinikka.fi/laskurit/kasvu/

Onko tää laskuri mua varten tässä? Voin toki laskea, mutta mun tyttöni EI TODELLAKAAN ole iso tai lihava, jos sitä täällä ruvetaan vääntämään! :|

Laitoin laskurin ihan kaikkia varten. Jos jotain kiinnostaa nuo käyrät.

Ihme oletus :/

http://www.verkkoklinikka.fi/laskurit/kasvu/

Onko tää laskuri mua varten tässä? Voin toki laskea, mutta mun tyttöni EI TODELLAKAAN ole iso tai lihava, jos sitä täällä ruvetaan vääntämään! :|

Laitoin laskurin ihan kaikkia varten. Jos jotain kiinnostaa nuo käyrät.

Ihme oletus :/

Anteeksi, yleensä saan vaan paskaa niskaan tytön mitoista. :$ Ei ollut tarkoitus loukata! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Taitaa Misskittyllä olla vähän herkkä paikka tuo tyttönsä koko. Onhan tuo ihan järjettömän kokoinen yksivuotias, ei voi kieltää.

Just tätä mä tarkotin :(

Tuli mullekkin mieleen et herkkäpaikka tai jotain kun heti oletit että se linkki oli sinulle. Itse ajattelin että joku ihan yleisesti laittoi että näkee itse käyrältä lapsensa koon.

Ton laskurin mukaan pituus on +2-käyrällä ja paino joku +2,5-käyrällä (?) =)

Kävin laittamassa oman poikani mitat tuohon laskuriin ja sen mukaan pituus on n. +2,5 ja paino myös. Neuvolan käyrillä pituus on n. +1,5 ja paino 0-käyrällä. Eroja siis myös käyrissä.

Ton laskurin mukaan pituus on +2-käyrällä ja paino joku +2,5-käyrällä (?) =)

Kävin laittamassa oman poikani mitat tuohon laskuriin ja sen mukaan pituus on n. +2,5 ja paino myös. Neuvolan käyrillä pituus on n. +1,5 ja paino 0-käyrällä. Eroja siis myös käyrissä.

Ja heti pitää korjata, jostain syystä näytti äsken eri tavalla. Eli paino näyttääkin olevan tuolla +1, mutta silti eri tulos kuin neuvolassa.

Alkuperäinen kirjoittaja täh:
Taitaa Misskittyllä olla vähän herkkä paikka tuo tyttönsä koko. Onhan tuo ihan järjettömän kokoinen yksivuotias, ei voi kieltää.

Just tätä mä tarkotin :(

Tuli mullekkin mieleen et herkkäpaikka tai jotain kun heti oletit että se linkki oli sinulle. Itse ajattelin että joku ihan yleisesti laittoi että näkee itse käyrältä lapsensa koon.

No se vaan sattu siihen tuleen niin sopivasti juuri sen jälkeen kun olin kommentoinut etten tiedä mtn tytön käyristä. Siksi ajattelin sen olevan minua varten, että voisin laskea ne tytön mitat siitä. Simppeliä. :o

Minua suoraan sanottuna vituttaa nuo käyrät niin paljon, että olen kieltänyt niistä kommentoinnin neuvolassa. Meillä oli erittäin huonosti syövä (lastenlääkärin mukaan syömisongelmainen) poika, joka oli 1-vuotiaana todella pieni. Nyt on onneksi saanut massaa ja pituutta. En vain tajua, miksi on ok kasvaa +20-käyrillä, mutta ei -20 -käyrällä.

Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Tyttö 1-vee neuvolassa oli 84cm ja 14kg. :heart:

Pitkä tyttö sielläkin. =) Meidän neiti on kohta 1v11kk ja pituutta nyt n.92cm ja painoa n.13kg, vaatteissa mennään jo koossa 98/104.

Juu, nyt on 1v2kk ja olen varma, että pituutta on tullut tohon 1-vee mittoihin vielä lisää. Meillä on nyt käytössä 92-kokoset paidat ja 86-92 kokoset housut. Jotkut vaatteet esim. Esprit oon ostanut kokoa 92/98 ja sitten esim. Tutan vaatteista 92-senttiset on hirmu isoja vielä!

Minua suoraan sanottuna vituttaa nuo käyrät niin paljon, että olen kieltänyt niistä kommentoinnin neuvolassa. Meillä oli erittäin huonosti syövä (lastenlääkärin mukaan syömisongelmainen) poika, joka oli 1-vuotiaana todella pieni. Nyt on onneksi saanut massaa ja pituutta. En vain tajua, miksi on ok kasvaa +20-käyrillä, mutta ei -20 -käyrällä.

Ei oo ollu varmaan helppoa sullakaan! :hug: Kuunnella nalkutusta poikasi mitoista, vaikka varmasti olet tehnyt parhaasi äitinä ja tuskin olet häntä nälässä pitänyt! =)

Lähetettiinkö teidät neuvolasta lastenlääkärille juuri tuon painon takia?

Ei oo ollu varmaan helppoa sullakaan! :hug: Kuunnella nalkutusta poikasi mitoista, vaikka varmasti olet tehnyt parhaasi äitinä ja tuskin olet häntä nälässä pitänyt! =)

Kiitos.

Yksityiselle lastenlääkärille mentiin, kun ei koettu neuvolasta saavamme apua.

Kiitos.

Yksityiselle lastenlääkärille mentiin, kun ei koettu neuvolasta saavamme apua.

Mun pikkuveljeni on aina ollut laiha. Ihan vauvasta asti, nyt 16-vuotiaana pituutta on 175cm ja painoa joku 50-55kg. Eli edelleen erittäin hoikka. Silti voi todella hyvin, aina ollut terve. Ikinä ei kukaan ole pitänyt mitenkään anorektisena (onko se sana?) ja hyvä niin. =)

Yhteistyössä