G: Mistä sinulle syntyy joulumieli? Mikä parasta/tärkeintä joulussa...?

28.05.2004
912
0
16
Kanta-Häme
:xmas: tämmöinen tuli mieleeni,kun olin eilen meidän ekaluokkalaisen joulujuhlassa,ja siellä joku laulu,missä kysyttiin mikä joulussa tärkeintä,nooh meidän poika tokaisi,että lahjat-yllätyskö? ;)
Minulle ei lahjat,vaan arvostan sitä että saan olla perheen kanssa ja viettää aikaa,huilailla tai katsoa telkusta sen ihanan vanhan jouluelokuvan ja tottakai lumiukko on ihan must myös nähtävä!! :heart:
Olisi 3 päivää töitä (ma-ke) sitten saakin olla aaton perheen kanssa ja 7 päivää vapaata,ihanaa saa olla ja köllöttää ja huilailla,se on sitä laatua joulussa minun makuuni,perhe on aina minulle ykkönen,rakkaat mussukkani ja mieheni :heart:
Joulumieli taas syntyy,kun kuulee mukavaa joulumusiikkia ja ulkona sataa lunta,kuten nyt,se tulee niin monesta pienestä asiasta. :xmas: :heart:

se kun perhe on yhdessä
ja äidit hössöttää
joulu ruoka
joulu sauna
pipari ja sen tuoksu.
kuusen koristelu ja sen kuusen tuoksu.
lahjojen avaavaminen ja erityisesti niiden lasten kärsimätön odotus, koska ne lahjat avataan..

Parasta joulussa on, kun saa olla sukulaisten kanssa ja syödä hyvää ruokaa. On ihanaa nähdä äitiäni ja siskoni perhettä ja viettää aikaa heidän kanssaan. Se on myös yleensä ainoa kerta vuodessa, jolloin näemme isäni.

Lasten jouluiloa on tietenkin mukava katsella ja availla lahjoja. Tärkeintä kuitenkin on muut ihmiset ja herkuttelu.

Joululaulut, pimeä pakkasaamu joka tuoksuu kinkulta ja riisipuurolta, kynttilöiden luoma tunnelma, jouluelokuvat luovat joulumielen mulle...

Tärkeintä/parasta joulussa on
- se kun kaikki ovat iloisia, rentoutuneita ja rauhallisia, eivät riitele jne.
- jouluruoka
- olla mulle tärkeiden ihmisten (vanhemmat, veljet, mies ja tyttö) kanssa

joulukuusi, kynttilät, hyvä jouluruoka kinkku laatikkoineen, seura, töitä ja yrityksestä vapaa ihan luvallisesti, koristeet, glögi, piparit jne..

Oon ootellu et millon mulle tulis se jouluinenmieli,mut ei vieläkään vaikka on valot ja koristeita. Luulen että aatonaattona, sitten kun kuusi otetaan sisään ja uunista tulee kinkun tuoksu :) ja sitten kun mennään mummulle ja ukille, siellä tuoksuu itsetehty porkkana-/lanttulaatikko :p

Yhteistyössä