G: Mitä ihania muistoja teillä on jäänyt päällimäisenä mieleen lapsuudestanne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Estu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Estu

Aktiivinen jäsen
05.02.2007
8 701
1
36

Mulle on jäänyt mieleen kaksi asiaa.

Toinen on se, kun ala-asteikäisenä sain nukahtaa äidin kainaloon vanhempien sänkyyn ja siitä isä kantoi mun varovasti vinttiin omaan sänkyyni. Musta siihen äidin kainaloon oli niin turvallista nukahtaa =)

Ja toisena on jäänyt mieleen isomamman (isän isän äiti) kanssa vietetty aika. Olin kai joku 4v ja isomamma 86v. Leikittiin kauppaa, syötiin keitettyjä, kylmiä uusia pottuja voilla ja soitettiin mandoliina ja tanssittiin vuorotellen :heart:
Isomamma asui isän vanhempien talon yläkerrassa ja aina sinne mennessä menin ekana isomamman luo, pappaa ja mammaa en ehtinyt käydä edes moikkaamassa. Niin kiire oli Bertta-mamman luo.

Se, kun pääsin muuttamaan pois kotoa 17-vuotiaana. Se oli hieno hetki. Äiti huusi perään, että muista aina, että olit meille pelkkä kulu. Muuta hyvää muistoa mulla ei ole. Oli helpottava hetki muuttaa omaan kämppään ja alkaa rakentamaan itseään pikku paloista kasaan. Nyt menee hyvin ja minulla on oma perhe ja ihanat, toivotut lapset.

Mulla tulee ekaks mieleen se kun mun isä oli aina kotona, siis työpäivän jälkeen, se siellä toihuili jotain. (Oli mun äitikin ihan yhtä paljon, mutta ehkä se johtuu siitä, et mun isä on kuollut 10 v sitten).
Toinen on se kun nukuin kesät meidän takapihalla teltassa ja joskus aamulla kun heräsin ja sade ropsutteli teltan kattoon... Ai kun se tuntui ihanalta huolettomalta lapsuusajalta.

Saari merellä. Istun kalliolla, tuulee lämpimästi, lokit kirkuu, meri tuoksuu ja minä syön vaniljatuuttia jossa mansikkahillosydän. Työnnän kielen siihen hilloon syvälle ja se on kirpeää..

Miun ihanimmat muistot liittyy siihen, kun 80-luvulla lapsena vietin kesiä mummolassa. Siellä oli jotenki niin jännä tunnelma, ei koskaan kiirettä mihinkään, mustikkamehtäänkin kun mentiin niin eväät oli mukana. Sit heinänteko aikaan miekin sain ajaa traktorilla, eikä ikinä sanottu että mees nyt siitä jaloista pyörimästä, siellä sai tuntea olevansa tärkee vaikkei kauheesti osannu/pystyny tekemäänkään.
Ja ukki osti aina kaupalta purkkaa tai Sisu-pastilleja. =)

Yhteistyössä