G mitä ihmettelet tuttavasi sisustuksessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Utelias
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 22:07 SolAngel kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 22:03 sibelius 79 kirjoitti:
minusta jokainen sisustakoon kuin haluaa suurimmalla osalla meistä kuitenkin se raha sit ratkaisee eikä välttämättä maku..
eli ei ole sellaista kuin olisi jos rajattomasti rahaa ..
Ja on paljon ihmisiä joita ei sisustus edes mtk kiinnosta ja se suotakoon myös..
jokaisella oikeus oman laiseen kotiin :wave:

Mä taas väitän, että raha ei ratkaise sisustuksessakaan, jos on tyylitajua. Se vaan kun ei oikeasti ole myytävänä...
no joo mutta jos ajatellaan että jollain (esim.opiskelijalla on vaan niitä puolirikkiolevia eriparihuonekaluja niin saa siinä jo paljon mielikuvitusta käyttää et hienon saa..)
ja oikeassa olet siinä että ei tyylitajua rahalla saa..(jos ei palkkaa sit sis.suunnittelijaa..)
mutta jos ei ollenkaan rahaa kun välttämättömiiin on aika hankala sisustellakaan kokonaisvaltaisen kivasti :wave:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 21:52 äiti kirjoitti:
Mä ihmettelen jokaista joka laittaa kotiinsa sinistä.

Maailman kylmin väri!

Riippuu ihan millainen sininen ja missä. Mun vanhempien keittiössä on mustikansiniset uudet Petra-kalusteet ja ne on kyllä aivan ihanat ja sointuu hienosti kivilaattalattiaan ja kaikkiin huonekaluihin. Oispa mullakin sellainen keittiö..

No mä ihmettelen että miten ihmisillä on aikaa ja kykyä ylläpitää niin siistejä koteja ja kaapitkin on ( siellä missä niitä on jostain syystä vilautettu) jotakuinkin järjestyksessä. Meillä kaaos vaan säilyy ja pahenee vaikka mielestäni yritän olla tehokas. Ideoita siitä millainen on viihtyisä ja kaunis koti, kyllä olisi, mutta mikään ei ikinä tule valmiiksi. Miten te kaikki teette sen?????????

Ja sitten kyllä ihmettelen ihmisiä jotka muuttaessaan hankkivat melkein kaiken uutta. On kivan näköistä, mutta kotiin musta kuuluu myös esineitä jotka tuovat mieleen muistoja ja ovat esim lahjoja ystäviltä. Ei vaadi paljoa katsoa tyyliä Ikean kuvastosta ja tehdä sit samanlaista kotiin.

No mä ihmettelen että miten ihmisillä on aikaa ja kykyä ylläpitää niin siistejä koteja ja kaapitkin on ( siellä missä niitä on jostain syystä vilautettu) jotakuinkin järjestyksessä. Meillä kaaos vaan säilyy ja pahenee vaikka mielestäni yritän olla tehokas. Ideoita siitä millainen on viihtyisä ja kaunis koti, kyllä olisi, mutta mikään ei ikinä tule valmiiksi. Miten te kaikki teette sen?????????

Ja sitten kyllä ihmettelen ihmisiä jotka muuttaessaan hankkivat melkein kaiken uutta. On kivan näköistä, mutta kotiin musta kuuluu myös esineitä jotka tuovat mieleen muistoja ja ovat esim lahjoja ystäviltä. Ei vaadi paljoa katsoa tyyliä Ikean kuvastosta ja tehdä sit samanlaista kotiin.

\
\
minusta jokainen sisustakoon kuin haluaa suurimmalla osalla meistä kuitenkin se raha sit ratkaisee eikä välttämättä maku..
Ja on paljon ihmisiä joita ei sisustus edes mtk kiinnosta ja se suotakoon myös..

Mä taas väitän, että raha ei ratkaise sisustuksessakaan, jos on tyylitajua. Se vaan kun ei oikeasti ole myytävänä...

Näinpä, pienen budjetin sisustaminen toki voi viedä aikaa kun käyttää siihen kirppareita, kierrätyskeskusta ja huutonettiä! Pientä entisöintiä pystyy tekemään kokemattomampikin. Tosin me tykätäänkin vanhasta hengestä, joten siihen ei rahaa tarvitse (paitsi aitoon vanhaan antiikkiin, mutta jäljennöksetkin kelpaa :D ) Käytännössä olemme hankkineet kotiimme ihan uutena kaupasta muutamat valaisimet ja verhot.

Joku mietti missä ihmiset säilyttää tavaroitaan ja paperikasoja; meillä ne ovat kaapeissa ja paperit keittiössä toisessa keittokomerossa :whistle:

En mitään. En kiinnitä huomiota ihmisten sisustuksiin, vaatteisiin, kampauksiin tai muuhun epäolennaiseen...ei kiinnosta minua. Minulta on turha kysyä kyläilyn jälkeen minkälainen koti jollakulla oli. Tuskinpa paljon muistan. Ihmiset itse ovat paljon mielenkiintoisempia.

Pieni epäsiisteys ei ihmetytä, mutta jos ruokapöytään on pinttynyt parin päivän ruokalista tai haisevat tiskit pöydällä, niin saatan ohimennen itsekseni ajatella siitä jotain.

Monesti ihmettelen, kuinka kauniisti sisustettuja koteja on ihmisillä. Lähes joka kodissa on jokin " hana juttu". Ihmettelen, miten ihmiset jaksaa vaihtaa sisustusta, esim. tauluja.

Eniten ihmetyttää, kun joillakin on talo tulvillaan koriste-esineitä ja seinät täynnä tauluja, liika on liikaa. Ja se vasta ihmetyttääkin, miten joku voi tykätä sisustaa ankeasti 80-luvun tyylillä. Siis esim. serkkuni, joka rakensi juuri uuden talon. Tavarat ovat niin mauttomia ja niitä on liikaa :(

\
\

Mä oon erimieltä. :saint:
Mä haluan tietää miten sisustaa, jos huonekaluihin ei ole varaa, sitten saat mummolta siniset kangasnojatuolit, äidiltä punaisen nahkasohvan, kirjahylly on vaaleaa lastulevyä, ja kummit antaa tumman sohvapöydän.
Myös matot ja verhot on lähes kaikki saatu muilta.
Tulot ovat yhteensä 1200e/kk, ja sillä maksat ensin asumiset ym, ja ruuat 3 henkiselle perheelle. Kaikki liikenevä raha menee vaatteisiin vaikka ostaisi käytettynäkin. Ei siinä ole varaa ostella edes sohvanpäällistä tai mattoa, joten ei paljon tyylitaju auta. :\| Vaikka en mä omaa sellasta varmaan muutenkaan... :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 21:55 SolAngel kirjoitti:
Kerta toisensa jälkeen ihmettelen sitä, miten likaisissa, sekaisissa ja sisustamattomissa kodeissa ihmiset SUOSTUVAT asumaan. Ja sitä, miksi niin harvassa kodissa on paljon kirjoja ja viherkasveja... itse en osaisi elää ilman niitä.

Voi, meiltä löytyy näitä vino pino! :wave:
Ja niistä en luovu! =) Ne on osa sisutsusta jotka kulkevat AINA mukana.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 22:28 hmm kirjoitti:
\
\

Mä haluan tietää miten sisustaa, jos huonekaluihin ei ole varaa, sitten saat mummolta siniset kangasnojatuolit, äidiltä punaisen nahkasohvan, kirjahylly on vaaleaa lastulevyä, ja kummit antaa tumman sohvapöydän.
Tulot ovat yhteensä 1200e/kk, ja sillä maksat ensin asumiset ym, ja ruuat 3 henkiselle perheelle. Kaikki liikenevä raha menee vaatteisiin vaikka ostaisi käytettynäkin. Ei siinä ole varaa ostella edes sohvanpäällistä tai mattoa, joten ei paljon tyylitaju auta. :\| Vaikka en mä omaa sellasta varmaan muutenkaan... :D

Mä oon aina ollut mieluummin ilman kuin ottanut kotiin jotain sellaista, joka ei istu omaan tyyliin ja kodin henkeen. Ei kaikkia toisten vanhoja romppeita tarvii ottaa jos ei tykkää...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 22:28 hmm kirjoitti:
\
\

Tähän peesi. Meidän asunnossa kaikki huonekalut saatu vähän sieltä sun täältä. Olisihan se ihana heittää esimerkiksi nuo kammottavat rikkinäiset sohvat pois ja hankkia uudet. Samoin kaikki äidiltä perityt matot ja verhot. Täällä päin kirppareiltakaan ei kyllä löydy tuon kummempia, että sisusta siinä sitten, kun oikeasti ei ole varaa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 22:35 SolAngel kirjoitti:
Mä oon aina ollut mieluummin ilman kuin ottanut kotiin jotain sellaista, joka ei istu omaan tyyliin ja kodin henkeen. Ei kaikkia toisten vanhoja romppeita tarvii ottaa jos ei tykkää...

Ei ole kyse siitä. Aika askeettista olisi meillä, jos ei olisi esim sohvia, verhoja, mattoja. Kyllä vain, kaikki on meill saatu jostain tai peruja lapsuudenajoilta. Mutta kun kukaan ei tule meille tarjoamaan niitä unikkoverhoja ja upeita divaanisohvia. :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 21:55 SolAngel kirjoitti:
Kerta toisensa jälkeen ihmettelen sitä, miten likaisissa, sekaisissa ja sisustamattomissa kodeissa ihmiset SUOSTUVAT asumaan. Ja sitä, miksi niin harvassa kodissa on paljon kirjoja ja viherkasveja... itse en osaisi elää ilman niitä.

Meillä ei ole mattoja eikä viherkasveja emmekä normaaliarjessa edes petaa parisänkyä, vain lapsen sängyn.
SIKSI; että olemme allergiaperhe ja koti saneerattiin aikoinaan astma- ja allergiakodiksi. Kukat, viherkasvit ja matot lähti. Jouluna meille ei tuoda kukkia, ja jos joku erehtyy tuomaan, lahjoitamme ne seuraavalle kyläilijälle mukaan.

Sängyn petaaminen = sängyn peitteen heilauttaminen varovastikin sängyn päälle ja pois nostattaa ilmaan semmoisen pölypilvimäärän, että teemme sen vain erikoistapauksissa, jos tulee harvinaisia vieraita tai on juhlat tai koti pitää olla esittelykunnossa.

SEkaisaa on, koska elämme täällä eli lapsen leikin jäljet on ja näkyy. Likaista tai pölyistä sen sijaan ei ole, on siivottava ettei nuo herkät miehet ala oireilemaan.

Joulukuusi haetaan varastosta ja pavilaatikosta, kootaan yhdessä. Kun muilla on lapsuusmuistona ja joulumuistona kuusenhakumatkat sieltä naapurin metsästä iltahämärässä tai rehellisemmin huoltoaseman pihasta, meillä se lapsuusmuistoja myöhemmin nostattava ikimuistoinen matka suuntautuu varaston perälle ja sieltä sisään kannettuna salaperäinen pussukka / laatikko, joka sitten kootaan ja oksat taivutellaan ja pöyhitään ja sitten voi alkaa koristelu, :xmas:

Luulen, että meidän koti ihmetyttää juuri aitiuden tunnnulla, kun ei niitä mattoja tai viherkasveja ole. Eikä ole kirjahyllyäkään, on lasiovinen antiikkikaappi, jonka takana on muistoesineet..
Ihstusta herättää olohuoneen huikean värinen seinä, rohekus maalta semmoinen väri hallitsevaksi sekä aulan verhoviritelmä, jonka tein ihan "heittämällä" mutta värit yhtyvät oloh. seinään ja kokonaisuus on tyylikäs, näyttävä, hieno, sitä on kehuttu useammasta suusta.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 22:49 baby2003 kirjoitti:
\

TÄYS PEESI :wave:

Kun exä nakkasi minut ja teini-ikäiset lapseni ulos yhteisestä elämästä, en ottanut mukaan mitään muuta kuin selkeästi omani ja lasten tavarat ja huonekalut.

Kun koti on tyhjä, ja on aloitettava purkinavaajasta lähtien, ei paljon viitsi nirsoilla.
Sänky itselleni tuli vuodesohvasta. Se oli sininen, kirjava, koska oli ollut aiemmin työhuoneessa. Nyt uudessa elämässä se oli olohuoneessa.
Sain kierrätyskeskuksesta ilmaiseksi tuolin, jonka päällystin sinisävyisellä kankaalla.
Ostin kangata ja päällystin sohvan valkoisella, koska se sinikirjava oli niin levoton.
Ostin halpiskirjahyllyn, jossa oli siniset ovet. Verhot oli entisestä elämästä siniset.

Mutt nämä siis ajan kanssa. Ei ensimmäisen kuukauden eikä edes ensimmäisen puolen vuoden aikana. Kun hankintoja oli paljon, astiat, ruokauiluvälineet, lamput, teinien koulut / opiskelut ja sitten ne huonekalut ja matot, imuriakaan ei ollut.. kotimme oli todella vaatimaton. Se, onko se sävy sävyyn tai minun tyyliin, oli täysin toisarvoinen juttu siinä vaiheesaa, kun vaihtoetona oli että nuku pelkällä lattialla tai nuku ylipäätään jossain vuoteessa.. minun petipaikka oli se kirjava sohva olohuoneessa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 22:49 baby2003 kirjoitti:
\

TÄYS PEESI :wave:

Mutta jos ei tosiaan rahaa ole, niin ette kai tosissaan olisi ilman sohvaa, ruokapöytää tai sänkyä?
Mua ahdistaa kun meillä on tämmönen värien sekametelisoppa, mutta olen toki kiitollinen että meitä niin autettiin alkuun ettei tarvitse pelkillä patjoilla nukkua, eikä ruokaa syödä tiskipöydältä.

mä ihmettelen sitä et on niin paljon ihmisiä joiden luovuus ei riitä sisustuksessa muuhun kuin siihen mikä milloinkin on muotia. nythän se on sellanen paloista koottu maitokaakaon värinen divaanisohva ja siihen muutama tuekoosi ja tummanruskea tyyny. paneeliverhot samaa väriä, ja hiekan värinen matto. tumma puinen pöytä ja viihdekeskus jne jne. tuttava toisensa perään mene siihen halpaan, et alentuu tohon tusinamuotiin. mä en vaan vois.

en ymmärrä miten joku pitää räsymatoista, nahkasohvista, sotkan kirjahyllyistä ja muista lastolevyhökötyksistä, miniviinapulloista kirjahyllyllä, pikku tilpehöörästä sikin sokin huoneistoa...tekstiilit on halpaa uusia ja niillä pystyy luomaan yhtenäisyyttä...en ymmärrä miksei monikaan tuttuni satsaa niihin penniäkään

näitä ihmetyksen aiheita on monia :D jospa joskus tääkin arvoitus mulle selviää...

Mulle on ihan sama jos kodissa on sekaista. Mutta LIKAISTA ei saa olla! Ja jos huonekaluissa on montaa eri puulajia niin ei hyvä! Meillä on kodissa panostettu taiteeseen, väreihin ja valaistukseen. Rahaa sitä vastoin ei juurikaan ole kulunut. Kun joskus harvoin on ylimääräistä ollut, olen tuunaillut itse kierrätettyjä huonekaluja. Lempparini ovat keittiön kalusto jonka olen saanut isoäitini vanhasta kotitalosta (tummaa puuta, massiivisen kokoinen tyylikkäästi kulunut kalusto, jonka tuolien istuinosat verhoilin itse.)

Mäntyisiä kalusteita, ruskeita nahkasohvia, Viinapulloja kirjahyllyssä, Ikean tauluja, Muovikukkia, Mallorcalta tuotuja nukkeja, Marimekon unikkoverhoja, Pieniä tiimarista ostettuja posliiniesineitä mm......

Yhteistyössä