V
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja joo:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Meidän 1v8kk olis annettu yhden päivän aikana pillimehua, karkkia, vanukasta jne. Minä en todellakaan anna tuollaisia herkkumääriä yhden päivän aikana. Minua katottiin tosi pahasti, kun kielsin.
Ei siis enää vauva, mutta jotain rajaa herkutteluun.
Yhden päivän aikana? Meillä kolmivuotias alkoi saada keksiä ja namipäivänä pikku karkkiaskin ja muutaman lakupalan. Kohta viisi ja sama määrä rittää viikoksi... Olen kyllä nähnyt miten reippasti alle vuotiaalle ostetaan suklaapatukka kaupasta ja annetaan se heti suuhun kun kassan ohi päästään.
Bussissa joku ulkomaalainen nainen tarjosi meidän alle vuotiaalle sipsejä, kun omansakin saman ikäinen niitä söi...
Mummolassa 4 kk ikäiselle miehen siskon lapselle syötetään jätskiä, ihan äidin avustuksella...
Alkuperäinen kirjoittaja Halfcafnonfatlatte:Jatskia ja karkkia olisivat mielellaan antaneet ihan vauvan jo maistaa.
Kerran vanha nainen ihan jarkyttyi, kun soin itse jatskia, enka antanut pienelle vauvalle lainkaan. Kysyi oikein minulta, etta enko tosiaan meinaa antaa vauvan edes maistaa??!![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Jojo:Niin, siinä se tulikin. Tuli vain mieleen, kun kaverin puolen vuoden ikäiselle vauvalle heidän tuttava tarjosi lettua ja appelsiinimehua syötäväksi. Appelsiinimehua siksi että siitä saa c-vitamiinia ja lettua muuten vaan kun on niin hyvää kesällä. Kaveri ei tietenkään antanut vauvan maistaa kumpaakaan.
Mitä kaikkea "outoa vauvalle sopimatonta" teidän vauvallenne on tarjottu tai kysytty, voiko sille antaa tätä?![]()
Alkuperäinen kirjoittaja plörö:Minun oma mummoni halusi antaa meidän 1v 8kk ison dumle toffee karkin,tai antoikin sen sille suuhun ja olin itse keittiössä.
Ihmettelin kun lapsi kakoo,ei saa henkeä jne. ja mummeli vain vieressä nauraa kun lapsi sai kerrankin karkkia,
oli siinä itsellä suussa kiinni pitämistä etten haukkunut kokonaan mummoaOnneksi käy niin harvoin kylässä mutta opin taas vahtimaan tuotakin ikäloppua.
Alkuperäinen kirjoittaja Halfcafnonfatlatte:Minusta se on vaan hyvaksyttava, etta aikuisilla ja lapsilla on asioita, mita ei toinen saa... Mina esimerkiksi en juo rintamaitoa enka korviketta ja lapsi ei puolestaan syo karkkeja, juo viineja eika kahveja. =)
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja plörö:Minun oma mummoni halusi antaa meidän 1v 8kk ison dumle toffee karkin,tai antoikin sen sille suuhun ja olin itse keittiössä.
Ihmettelin kun lapsi kakoo,ei saa henkeä jne. ja mummeli vain vieressä nauraa kun lapsi sai kerrankin karkkia,
oli siinä itsellä suussa kiinni pitämistä etten haukkunut kokonaan mummoaOnneksi käy niin harvoin kylässä mutta opin taas vahtimaan tuotakin ikäloppua.
Noinhan siinä juuri käy kun ei totu mihinkään ja sitten jokukerta isona saa kunon karkkimällin poskeen, hengenlähtöhän siinä on lähellä. Oma pari vuotias osannut syödä ihan siinä missä ihmisetkin, lihaa ja muuta vähän sitkeämpää palasina, eikä ole kertaakaan kakonut.
Alkuperäinen kirjoittaja hennuli86:Joudun tässä nyt hieman appivanhempia parjaamaan, vaikka muuten heistä pidänkin. Mutta siis esikoisemme synnyttyä he olisivat antaneet pojalle ihan mitä tahansa. Poika oli 4kk kun anoppi olisi halunnut antaa jäätelöä pojalle, kesän kunniaksi. Ja jutteli aina pojalle kuinka äiti ja isi on ilkeitä kun eivät mitään anna maistaa. Kerran sitten räjähdin ja sanoin että kyllä sitä myöhemminkin kerkee, eikä tartte siinä parjata lapsen vanhempia.
Kun se lapsi ei kuitenkaan tiedä vauvaikäisenä paremmasta. Ei vauva ymmärrä sitä, että voi jee kun toi sipsi olis parempaa kun tää mauton maissinaksu.
Appiukko taas oli syöttämässä 5kk pojalle nakkia...Ja ihmetteli kun ei annettu lupaa, söihän poika jo kiinteitä :headwall:
Herkkujen kanssa varsinkin on vähän ongelmia. Anoppilassa kun annettais meidän molemmille lapsille kaikki herkut mitä kaapeista löytyy, ja sitten nyrpistellään nenää kun me kielletään...Meidän pojalla on namipäivä, mutta tasan kerran viikossa. Eikä silloinkaan tarvi antaa kolmee karkkipussia, neljää vanukasta, kolmee jätskiä ja paria tikkaria...Namiaski riittää. Mutta kun ei mene kaaliin, niin ei mene.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja :):pitseriassa toi työntekijä tikkarin meidän pojalle, joka silloin oli n. 7kk ikäinen.
Täälläkin antavat pitseriassa kaikille lapsille tikkarit oli minkä ikäinen tahansa.![]()