G mitä laskuja teillä on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joka kuukausi? Ei kai sitten koko perheellä ole muita kuin
vastike
asuntolaina
päiväkoti
netti
ruokakauppalaskut

Puhelimista tulee laskut kerran kolmessa kuussa. Lehtiä tulee, laskut kai kerran tai kaks vuodessa, samoin tv. Autosta en tiiä, mutta ei kai siitäkään joka kuu ole maksuja. Maksullisia harrastuksia on vaan lapsella, sekin kahdesti vuodessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Höö:
Ja laskuja ovat vain ne, jotka paperilla tupsahtavat luukusta. Ei kaupassa ostot, ei ruoka, vaatteet, jne.

Jos tarkaksi ruvetaan, niin sit meillä ei ole säännöllisiä laskuja olleenkaan. Ne kun menee suoraan maksupalveluun.

Puhelinlaskut: minun 30e ja miehen työpaikka maksaa hänen...
Asuminen: 800e
Nettilasku: 50e
Vakuutus:100e
Autolaina: 300e
Kanavat:20e

Kaikki muut laskut ei ole per kk.. autovero, sähkö, vesi, tv lupa jne tulevat 3kk välein tai kerran vuodessa...

asuntolaina 860e/kk
autolaina 180e/kk
prätkälaina 145e/kk
pk-maksut 443e/kk
autohalli (työpaikalla) 42e/kk
puhelinlaskut n. 80e/kk
nämä siis tulevat joka kuukausi

lisäksi minulla on erillinen taloustili, johon olen säännölliset laskut kerännyt vuositasolla ja jakanut kulun kuukausille. näin siellä on aina rahaa riipumatta siitä, mitkä laskut ja missä kuussa tulevat. taloustilille laitan joka kuukausi 600e ja näillä kustannan seuraavat:
kaikki vakuutukset (koti, auto, prätkä, lasten sairauskuluvakuutukset, tapaturma yms)
jäte
sähkö
kiinteistövero
netti
lokasäiliön tyhjennys

Alkuperäinen kirjoittaja ååå:
miten joillain on noin pienet sähkölaskut??? :o

Pieni kerrostaloasunto, jossa lämmitys kuuluu vastikkeeseen. Tai omakotitalo, jossa lämmitetään jollain muulla kuin sähköllä. Eihän silloin laskut ole isoja.

Kulut jaettuna kuukausille (osahan maksetaan vain kerran vuodessa tmv..)

Lainanhoitokulut 950 ?
Sähkö ~75 ?
Vesi/jätevesi ~35 ?
Puhelinlasku ~55 ?
Jätehuolto ~15 ?
Netti 25 ?
Vakuutukset n. 22,50 ?
Luottokorttilasku riippuu kuusta, onko käytetty vai ei.
H&M-tili 60 ? (tämäkin muuttuu ja vaihtelee )
Muut tili/osamaksujutut riippuen kuusta n. 40-60 ?

yht. ~1300 e. tulot nettona yht. 3800

Omat rahat, mutta yhteinen talous, eli siis se maksaa jolla on rahaa ja niin päin pois. Joskus tasoitellaan jos toinen maksaa isomman sähkölaskun tmv. Ei stressiä.

Yhteistyössä