G: Mitä näistä miehenne tekevät oma-alotteisesti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neiti c
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Neiti c

Vieras
a) imuroivat
b) laitavat ruokaa
c) vievät lapset pihalle/puistoon
d) leikkaavat lasten kynnet
e) vaihtavat lakanat

Ja oma-alotteisuudella tarkoitetaan siis tässä sitä, että sinä et sano miehellesi erikseen, että nämä hommat pitää tehdä, vaan että mies ihan itse hoksaa ja hoitaa.

Meillä a ja b äärimmäisen harvoin, c, d ja e ei ikinä. Käskystä kylläkin, mutta ilman huomautusta/pyyntöä/käskyä ei.

a) imuroivat :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
b) laitavat ruokaa sunnuntaisin
c) vievät lapset pihalle/puistoon käskiessä
d) leikkaavat lasten kynnet kerran vuodes
e) vaihtavat lakanat auttaa minua

Meillä on tässä vuosien mittaan hommat jakaantuneet niin, et molemmat tekee tiettyjä juttuja ihan omatoimisesti, myös mies siis! :D

Meillä miehen hommiin kuuluu mm. imurointi/mattojen tamppaus, tapahtuu kerran viikossa käskemättä. Mies myös kastelee meillä kukat. Vie koiran pihalle yleensä aina, mä vien tosi harvoin. Hoitaa yleisimmät pihahommat aina, kuten nurmikon leikkauksen ja lumityöt. Kylvettää pikkujätkän 2 kertaa viikossa, aina saunanlämmitys iltoina, samoin ottaa isommat lapset saunaan silloin. grillaa näin kesällä aikas usein, mä en hiiligrilliin uskalla koskee...

Tässä nyt jotain mainitakseni... Ruokaa ei laita, eikä kyllä erikseen juuri lasten kanssa varsinaisesti ulkoile, joskin pojan kanssa harrastaa ulkosalla polttomoottoriautoilla leikkimistä.

a) imuroivat silloin tällöin
b) laittavat ruokaa kerran viikossa-kahessa
c) vievät lapset pihalle/puistoon hyvin harvoin pyytämättä
d) leikkaavat lasten kynnet vain käskemällä
e)vaihtavat lakanat :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

ei oikeastaan mitään nyt kun mä olen äikkärillä. kun oli hoitovapaalla kakkosen kanssa, teki kaikkea paitsi kynsienleikkuutta (paitsi akuuttitapauksissa). Tekee kyllä kaikkea kun pikkasen vihjaa, vihjaamatta käy kaupassa perusostoksilla. Vielä lisää, kun mies oli hoitovapaalla, mä hoidin ainoastaan lakanoiden vaihdon ja kynsien leikkuun pyytämättä.

Kaikkia muita tekee täysin oma-alotteisesti paitsi tota vaihtoehtoa D ei meiksin ukko tee, se ei vaan uskalla. pelkää että pilkkoo tytön sormet :D On mulla hyvä mies, sen olen monta kertaa sillekkin sanonut :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Neiti c:
a) imuroivat
b) laitavat ruokaa
c) vievät lapset pihalle/puistoon
d) leikkaavat lasten kynnet
e) vaihtavat lakanat
/quote]

Imuroi joskus.
Ruuanlaiton jättää yleensä mulle, mun omasta tahdosta.
Lapsen vie pihalle viikonloppusin. Arkena käydään joskus yhdessä, mut yleensä mä ulkoilen itekseni (siis lapsen kanssa...) päiväsaikaan.
Kynsienleikkuu ei ole ikinä tainnut käydä sillä mielessäkään.
Ja lakanat ja mun mies ei vaan kertakaikkiaan sovi yhteen. :)

Yhteistyössä