G:Mitä pitää ehdottomasti ostaa/hankkia ennen vauvan syntymistä?????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kertokaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kertokaa

Vieras
Siinäpä se kysymys ja mitä pitää mielstäsi yleensäkin ostaa/hankkia vauvalle ennen syntymää ja jälkeen?

Pärjääkö kirppisostoksilla mielestäsi?

Laitahan lsitaan mitä itse olet kokenut tärkeimmiksi hankinnoiksi? KIITOS!

laitokselta kun lähdettiin kotiin niin kipasin kaupan kautta rintapumpun, sitä en ollut älynnyt ostaa ja oli tarpeen. Ja rintakumit hankin kans silloin ja alkuun nekin oli tarpeen.

Rintapumppu, imetysliivit, paljon terveyssiteitä ja liivinsuojuksia (+ ehkä varoiksi muutama tölkki korvikemaitoa... ei sitä välttämättä tarvitse, mutta säilyyhän se)

Jonkinlainen sänky vauvalle (tietty äippäpaukkausen laatikkokin menettelee aluks), sit kaikea tollasia pieniä juttuja mitä jo kerrottu.

Kirppareilta löytää hyvin mm. vaunut, sängyn, sitterin yms. ja vaatteita et ihan hyvin pärjää niillä jos vaan sattuu löytämää mieleisensä.

Sit ku vauva on kotona ni huomaa mitä itse tarvii (jokainen ei välttämättä tarvii kaikkea sitä mitä toinen) ja sit niitä voi pikku hiljaa hankkia. =)

Mun mielestä ainoat välttämättömät alkuun on muutama pieni vaate (äitiyspakkauksen oli ainakin meillä tosi isoja alkuun), harsoja, turvakaukalo, topsipuikkoja navan puhdistukseen ja pumpulilappuja silmien puhdistukseen ja äitiyspakkauksen tavarat. Vaippoja saa synnäriltä ja kun on hyväksi havainnut merkin, niin niitä saa kaupasta lisää. samoin korviketta saa kaupasta tarvittaessa.

Autoileville on istuin ehdoton. Muuten kannattaa katsoa paikat, missä nukutta, kylvettää, vaihtaa vaipat ja mahdollisesti hankkia amme, sänky ja hoitotaso. Muuten vauva ei tarvitse kuin vaatteita lämpimikseen ja vaippoja.

Itselleni taasen tarvitsisin siteitä (isoja ja paksja), liivinsuojia (itse olen käyttänyt kahtia leikattuja siteitä) ja mulle ehdottoman tarpeellinen on ollut maidonkerääjä.

Yhteistyössä