G:Mitä sinä pitkäaikaistyötön teet päivisin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gallup
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kuusi tuntia päivässä työkokeilussa.Toinen työkokeilupaikka eli vuosi töitä kohta, ei vapaa-ajan ongelmia.Sen jälkeen taas palkkatuelle, sitten taas 500 päivää liitosta mania ja vuosi työkokeilua. Näin se on mennyt 12 vuotta.

Pääasiassa olen netissä ja varsinkin palstailen. Perhettä tai tyttöystävää ei ole, eli se ei vie aikaa.

Työttömänä on tullut oltua heinäkuusta 2006 lähtien, eli siitä lähtien kun pääsin armeijasta. Välille tosin mahtuu yksi epäonnistunut opintojen aloitus (0 opintopistettä) ja sekalainen määrä eri pituisia työkokeiluita ja yksi työnhakukurssi.

Hoidan lapsiamme kotona puolison ollessa töissä, koska se on taloudellisesti kannattavinta.
Nytkään ei jää työmarkkinatuesta menojen jälkeen käteen juuri mitään, joten on täysi mahdottomuus lähteä esimerkiksi opiskelemaan.
Palkkatyö tai palkallinen opiskelu ovat yksinkertaisesti ainoat vaihtoehdot jotka tulevat kyseeseen. Tässä taloustilanteessa hakijoita vain on niin älyttömästi joka paikkaan että mahdollisuudet paikan saamiseen on melko pienet. Mm. viimeisimpään hakemaani paikkaan oli hakenut 540 muutakin tyyppiä.

Hoidan lapset ja kotityöt. Teen työhakemuksia, suunnittelen työkokeilun aloittamista. Yksi terveydellinen seikka rajoittaa työnhakua tai siis rajaa sitä. Toivon todella työllistyväni lähiaikoina. Pari vuotta työttömyyttä takana, 2 koulutusta olen tässä ajassa käynyt.

Olen viimeksi saanut palkkaa työstä 13 vuotta sitten. On tullut tuossa hankittua 3 tutkintoa, vuodessa lähetän 1500 työhakemusta, mutta en pääse edes siivoamaan. Palkatonta työtä en enää tee ja otan ennemmin karenssin, kuin olisin työllistettynä alkoholistien ja muiden ongelmaisten joukossa. Yhdessä työllistämispaikassa oli jopa rikollisia tekemässä yhteiskuntapalvelua, joten työttömät ja rikolliset ovat sama asia Suomalaisille.

Harrastan juoksua, lukemista, vaellusta ja joogaa. En juo, enkä polta.

Minulle suomalaiset työnantajat ja naiset ovat samanlaisia: Ei Kelpaa. Naiset eivät kelpuuta 170 cm ja 60 kg painavaa siroa miestä parisuhteeseen ja työnantajille en kelpaa, koska kokemus työstä puuttuu. En ole syrjäytynyt, mutta olen syrjäytetty.

[QUOTE="Ulkopuolinen";30479812]Olen viimeksi saanut palkkaa työstä 13 vuotta sitten. On tullut tuossa hankittua 3 tutkintoa, vuodessa lähetän 1500 työhakemusta, mutta en pääse edes siivoamaan. Palkatonta työtä en enää tee ja otan ennemmin karenssin, kuin olisin työllistettynä alkoholistien ja muiden ongelmaisten joukossa. Yhdessä työllistämispaikassa oli jopa rikollisia tekemässä yhteiskuntapalvelua, joten työttömät ja rikolliset ovat sama asia Suomalaisille.

Minulle suomalaiset työnantajat ja naiset ovat samanlaisia: Ei Kelpaa. Naiset eivät kelpuuta 170 cm ja 60 kg painavaa siroa miestä parisuhteeseen ja työnantajille en kelpaa, koska kokemus työstä puuttuu. En ole syrjäytynyt, mutta olen syrjäytetty.[/QUOTE]

Minä olen sinua lyhempi, painoa tosin parikymmentä kiloa enemmän. Vientiä riittää.. Johtuisikohan ongelmasi ihan muista asioista.

Olen ollut kohta vuoden työttömänä. Olen joka päivä noussut aamulla kuudelta ylös, herättänyt pojan kouluun ja keitänyt kahvit. Sen jälkeen avaan tietokoneen ja alan etsiä töitä ja tehnyt työhakemuksia kaikkiin paikkoihin mitä on tarjolla. (viimeaikoina ei ole ollut yhtään paikkaa tarjolla)
Sen jälkeen olen katsonut alkavat kurssit, työllistämispaikat jne. ( ei oel ollut niitäkään viime aikoina)

Sen jälkeen katson sähköpostit, vastaan kyseylyihin, samalla aamukahvia juoden. Ruokin koirat jossain välissä.

Sitten jos on aihetta siivoan, tyhjennän tiskikoneen, laitan pykit koneeseen jne kotihommaa. Päivän valjettua menen puuhommiin. Teen muutaman tunnin puita, kannan puita sisälle jos tarvetta, päästän koiria sisään ja ulos miten milloinkin.
Siivoilen varastoa, vintillä jne. Isossa talossa riittää joka päivälle jotain ja kun rauhassa tekee eikä kiirehdi niin tulee kunnolla tehtyä.

Hyvällä ilmalla käyn koirien kanssa kävelyllä.

Poika tule neljän aikaan koulusta niin alan tehdä jotain ruokaa.
loppuilta meneekin sitten teinipellen kiakkuja kuunnellen ja vastaillen.

NÄin on mun päivät menny tässä vuoden ajan.

Vuosi työttömänä. Harrastan liikuntaa (uinti, ryhmäliikunta), auttelen sairasta anoppia, hoidan välillä ystävien lapsia, opiskelen avoimessa yliopistossa. Töitä haen aktiivisesti. AMK-tutkinto on, mut alalta ei töitä löydy. Ennen löytyi, nyt ei.

[QUOTE="Ulkopuolinen";30479812]karenssin, kuin olisin työllistettynä alkoholistien ja muiden ongelmaisten joukossa. Yhdessä työllistämispaikassa oli jopa rikollisia tekemässä yhteiskuntapalvelua, joten työttömät ja rikolliset ovat sama asia Suomalaisille.

Minulle suomalaiset työnantajat ja naiset ovat samanlaisia: Ei Kelpaa. Naiset eivät kelpuuta 170 cm ja 60 kg painavaa siroa miestä parisuhteeseen ja työnantajille en kelpaa, koska kokemus työstä puuttuu. En ole syrjäytynyt, mutta olen syrjäytetty.[/QUOTE]

No en minäkään kelpuuttaisi mitään mikki hiirtä, joka pitää itseään rikkollisia parempana ihmisenä.

Aamulla kuuden jälkeen ylös, aamupala, lenkille ennen klo 7 liikennepölyä, suihkuun, tietokone auki, kahvia, klo 9 aikaan ruokaa, kirjastoon, klo 12 aikaan kahville, sen jälkeen muuta liikuntaa mitä voi ilmaiseksi harrastaa + jotain talkoo touhuja yleensä, ruoka illalla klo 19, mahdollisesti kavereiden kanssa illanviettoa ja puuhailua.

Kuulostaa aika yksitoikkoiselta, mutta ei se sitä loppuunsa ole. Kirjasto on itsellä se lepopaikka, missä tulee opiskeltua ja pysyttyä nykytekniikan tasolla.

Työttömänä kolme vuotta. Työhaastatteluun päässyt monesti, mutta useamman kerran kyseenalaistettu pitkä työttömyys ja en ole paikkaa saanut. Hakemuksia yleensä teen viikonloppuisin aamusta iltaan.

Yksi lapsi ja sekin jo opiskelemassa toisen asteen tutkintoa. Saa olla yksin kotona rauhassa.

Itsellä ikää 32. Edellinen työsuhde päättyi yt neuvotteluihin ja yllättäen moni muukin saman olan ihminen sai kenkää, niin ei heti ollut työtä minkä kulmasta olisi kiinni saanut.

Yhteistyössä