G: Mitä tai ketä katsotte pahasti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ksantippa S.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Ksantippa S.

Vieras
Kun palstalaiset koko ajan paheksuvat tai vaihtoehtoisesti kokevat tulleensa paheksutuiksi julkisilla paikoilla liikkuessaan, niin kysytään aiheeseen liittyen: mitä tai ketä sinä katsot pahasti tuolla maailmalla liikkuessasi? Kaduilla, kaupoissa, puistoissa, baareissa.

Minä voin aloittaa: mulkoilen kaikkia mulkvisteja, jotka rikkovat liikennesääntöjä. Varsinkin autoilijoita, jotka kaahaavat suojateillä, ja aikuisia jotka pyöräilevät tungoksessa jalkakäytävällä etanavauhtia tasapainotellen.

Katon pahast mieheni mielest kauniit naisii koska mua ärsyttää.
katon myös pahasti naisii jotka kulkee Guessin vaatteissa se on niiiiiin snobia. Snobit on tyhmiä.
tähän lisäks vielä naiset joilla on hyvä kroppa ja hirvee tarve näyttää sitä niinku pukeutumalla olkaimettomiin toppeihin ja shortseihin.

minuu ärsyttää ihmiset jotka ovat ylitälläytyneitä esimerkiksi leffateatterissa. Näitä näkee helsingissä ja isommissa kaupungeissa. Tarviiko aina olla niin hienona? edellisen kans oon samaa mieltä myös snopeista

Kaikenlaisia möykkääjiä katson pahalla, ja niitä jotka eivät tajua viedä raivarit saanutta tai itkevää lastaan sivummalle vaan jäävät karjuttamaan sitä paikkaan missä siitä on haittaa mahdollisimman monelle ihmiselle (esim. kirjastossa).

Minä en katso pahasti kuin ihmisiä jotka ilkeilevät. Ollessani lukiossa eräs tyttöporukka haukkui luokkalaistani tyttöä kun hän käveli ohi sanoivat että hänellä on rumat jalat ja hänen jatkuva hymynsä ärsyttää. Meinasin mennä ja sanoa että kuulkaas naiset tuo nuori nainenhan on upea upean hoikat sääret ja mieletön positiivinen energia. Jääkö epäselväksi miksi tytöt puhuivat noin? Kateus. se on asia jota katson todella pahalla.

• Tykkää
Reactions: JJ-t ja Data
Yleensä ottaen yritän olla katsomatta ketään "pahasti". Ihmiset jotka käyttäytyvät jollain tavoin "epäasiallisesti" toisinaan toki kääntävät pään. Sen olen kyllä huomannut että minusta on mukava seurata ihmisiä jotka katselevat toisia ihmisiä. Tarkoitan tällä sitä että toisinaan huomaa kuinka joku satunnainen ihminen alkaa seuraamaan jotakuta, mahdollisesti jollain tavalla erikoisesti pukeutunutta tms. henkilöä pitkään, mielestäni suorastaan epäasiallisen pitkään. Tällaisen ihmisen tuijotusta ja elkeitä on huvittavaa vaivihkaa seurata. Mutta en nyt tiedä onko sekään seuraamiseni "pahalla katsomista" vai paremminkin huvittunutta seuraamista :)

katson pahasti niitä jotka tulevat bussissa istumaan viereeni haisten alkoholilta.
katson myös pahasti niitä jotka laittavat vaunut bussissa poikittain eivätkä tee tilaa toisille vaunuille ja niitä jotka tulvat vaunuineen bussiin ja käskevät sitten lapsen pois rattaista istumaan bussin penkille.

[QUOTE="Vieras";24147245]Ei ketään kyllä saisi katsoa pahasti. :/[/QUOTE]

Hienoa, arvelinkin että tähän kysymykseen päästään. Kaunista käytöstä se ei ole todellakaan, mutta ehkä joskus oikeutettua. Vai mitä mieltä olette?

Minun mielestäni sellaista ihmistä, joka kaahaa suojatiellä koulun lähellä, saa mulkoilla silmiään pyöritellen niin kuin olisi kesäteatterin lavalta karannut.

Hyvä kysymys! Minä saatan mulkaista, jos joku etuilee. Vastikään pidin ovea auki perheelleni, kun poistuimme ravintolasta. Siitä meni eräs nainen myös, sujahti nopeasti mitään sanomatta ja sanoin tarpeettoman kovalla äänellä OLE HYVÄ. Hän mulkaisi minua:ashamed:

Hienoa, arvelinkin että tähän kysymykseen päästään. Kaunista käytöstä se ei ole todellakaan, mutta ehkä joskus oikeutettua. Vai mitä mieltä olette?

Minun mielestäni sellaista ihmistä, joka kaahaa suojatiellä koulun lähellä, saa mulkoilla silmiään pyöritellen niin kuin olisi kesäteatterin lavalta karannut.
Olen tätä miettinyt joskus ja luulen, että mulkoilu on turhaa, tai siis sellaista mikä mulkoilijalle tarpeettomasti nostaa verenpainetta. Törppö ei sitä huomaa tai hoksaa mistä on kyse tai ei vain välitä.

Yleensä ottaen yritän olla katsomatta ketään "pahasti". Ihmiset jotka käyttäytyvät jollain tavoin "epäasiallisesti" toisinaan toki kääntävät pään. Sen olen kyllä huomannut että minusta on mukava seurata ihmisiä jotka katselevat toisia ihmisiä. Tarkoitan tällä sitä että toisinaan huomaa kuinka joku satunnainen ihminen alkaa seuraamaan jotakuta, mahdollisesti jollain tavalla erikoisesti pukeutunutta tms. henkilöä pitkään, mielestäni suorastaan epäasiallisen pitkään. Tällaisen ihmisen tuijotusta ja elkeitä on huvittavaa vaivihkaa seurata. Mutta en nyt tiedä onko sekään seuraamiseni "pahalla katsomista" vai paremminkin huvittunutta seuraamista :)

Kaupunkiyhteisö on mielenkiintoinen sosiologinen koe. Tavallaan ollaan viimeiseen asti toisille kuin ilmaa ja pyritään vaalimaan omaa ja muiden reviiriä, mutta tietyissä tilanteissa onkin sitten sosiaalisesti hyväksyttävää katsoa ja näyttää katseella tunteitaan ventovieraalle.

Hyvä esimerkki on tuo raskaana tupakoiminen. Monet kokevat suorastaan velvollisuudekseen tuijottaa tällaista ihmistä, tietämättä hänen taustoistaan tai mahdollisista ponnistuksistaan tupakoinnin lopettamiseksi. Ajatellaanko siinä, että sosiaalinen paine jotenkin helpottaisi lopettamista?

Katson pahasti ja myös puutun asiaan jos joku räkii sisällä tai esim ratikassa. Mua on viime aikoina alkanut myös ärsyttää ihmiset jotka ryyppää meidän rappusilla vaikka ei ne tee mitään erikoista, joskus joku kujsee housuun siinä mutta ei ne huuda tai mitään, se jos ne oksentaa siihen ällöttää varsinkin kun meidän koira meinaa syödä ne yrjöt. Oon varmaan kärttynen vanha akka kun niiiin ärsyttää ne kaljanlipittäjät tossa...

Katson pahasti juoppoja jotka käytöksellään aihauttavat ongelmia, katson pahasti myös kaikkia tupakan vetäjiä....hyi helvetti mikä tapa ja en sen itsekkäänpiä ihmisiä tiedä ku tervakeuhkot...aina savu haisee jokaisessa yleisessä paikassa ja paskat muista kunhan itse saa nikotiiniä...ihan sama vakka vieressä istuisi lapsi penkillä ja söisi jäätelöä!!!

Kaupunkiyhteisö on mielenkiintoinen sosiologinen koe. Tavallaan ollaan viimeiseen asti toisille kuin ilmaa ja pyritään vaalimaan omaa ja muiden reviiriä, mutta tietyissä tilanteissa onkin sitten sosiaalisesti hyväksyttävää katsoa ja näyttää katseella tunteitaan ventovieraalle.

Hyvä esimerkki on tuo raskaana tupakoiminen. Monet kokevat suorastaan velvollisuudekseen tuijottaa tällaista ihmistä, tietämättä hänen taustoistaan tai mahdollisista ponnistuksistaan tupakoinnin lopettamiseksi. Ajatellaanko siinä, että sosiaalinen paine jotenkin helpottaisi lopettamista?

Eiköhän siinä raskaana olevan tupakoitsijan tuijottelussa vain paheksuta ja kauhistella, eikä sen kuvitella sen enempi mitään hyödyttävän. Vähän sama kun jos jollain on naamassa karvainen syylä, niin sitä ei voi olle tuijottamatta. :D

Kaikkia jotka kohtelevat jollain tavalla kaltoin lapsia. Kaikkein pahimmalla silmällä katselen alkoholin vaikutuksen alaisena olevia, joilla on mukana/seurueessa lapsia.

Kaikenikäisiä jotka pyöräilevät kypärättä. Huomautankin tästä aina tilaisuuden tullen. Erityisen kauheaa on jos lapsi kyydissä ja hällä kypärä, mutta kyydittäjällä (usein jompikumpi vanhemmista) ei. Lapsen pää on arvokkaampi?

Puutun täysin surutta lasten huonoon kielenkäyttöön, mitkään Ärränkulman pissisetkään eivät niin isoiksi kasva, ettenkö menisi huomauttamaan.

*Asettelee nutturaansa*

[QUOTE="urkki";24147534]Kaikenikäisiä jotka pyöräilevät kypärättä. Huomautankin tästä aina tilaisuuden tullen. Erityisen kauheaa on jos lapsi kyydissä ja hällä kypärä, mutta kyydittäjällä (usein jompikumpi vanhemmista) ei. Lapsen pää on arvokkaampi?[/QUOTE]

Lapsieni päät ja terveys ovat omaani arvokkaampia. Minusta se on luonnollista.

Ihmisiä, joille ruokaillessa etiketti ei merkitse mitään. Ei, en odota että Hesburgerissa syötäisiin veitsellä ja haarukalla. Mutta se olisi ihan kiva oikeassa ravintolassa, että se keskusteluvolyymi pidettäisiin normaalina eikä huutoröhötyksenä, ja lapsetkin onnistuisivat istumaan eivätkä sinkoilisi ohjusten lailla muiden pöytien välissä lässyttämässä "suloisesti" omiaan. Semmosia pieniä perusasioita, joiden huomiointi ei mikään iso vaiva olisi, mutta tekisi kaikkien ruokailusta niin paljon miellyttävämpää.

No enpä oikein ketään mulkoile, kun en koe siitä olevan mitään hyötyä.

Yksi poikkeus on kyllä. Asuinalueellamme on 30km/h nopeusrajoitus ja ne ääliöt, jotka sitä rikkovat, saavat kyllä oikein korostunutta mulkoilua osakseen. Joskus jopa keskisormeakin :)

[QUOTE="vieras";24147327]Eiköhän siinä raskaana olevan tupakoitsijan tuijottelussa vain paheksuta ja kauhistella, eikä sen kuvitella sen enempi mitään hyödyttävän. Vähän sama kun jos jollain on naamassa karvainen syylä, niin sitä ei voi olle tuijottamatta. :D[/QUOTE]

Joo. Pidän hyvänä merkkinä että syntymättömän vauvan savustamista katsotaan pahalla, kertoo myös yhteiskunnan yleisestä arvomaailmasta. Jos äidit saisivat ilman paheksuvia katseita sauhutella ketjussa ilman että kukaan pistää merkille, ei yhteiskunta enää yrittäisi suojella heikoimpiaan.

Yhteenvetoina, paheksunta ei ole aina pahasta vaikkei se muuttaisikaan mitään. Mutta kieltämättä Suomessa ei tartte kuin pistää lapset ojennukseen julksella paikoilla tai mennä narutopilla leikkipuistoon niin on joku hapannaama menettänyt mielenrauhansa :D

Yhteistyössä