G: Mitä teet työksesi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uraa etsivä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Syötän lasikuitulankaa
Hyvät puolet on hyvä liksa,lisääkin sais tulla ;)
Huonoin puoli on ilta-aamuvaihto,ei ehdi siinä välissä paljon nukkua :|

Varmaan koko kaksplus jo tietää mitä teet työkses. Moneskohan kerta tääkin on kun mainostat työtäs, mikä ei kummoista ole

No tällä hetkellä toimin kehitysvammaisten ohjaajana.
Työssä parasta on työaika, hyvät työkaverit, sopiva haasteellisuus ja luovuus, lähes kaikkea voi asiakkaiden kanssa tehdä ja yksikään päivä ei ole samanlainen tai tylsä. :)

Olen terveydenhoitaja ja työskentelen sydänneuvonta-asemalla. Parasta vaihtelevat työpäivät, 4-päiväinen työviikko ja työkaverit. Huonoa on välillä iltaan venyvät työpäivät ja se, ettei voi menemisiään paljoa suunnitella, koska jokainen työviikko on erilainen, työaikoja myöten.

lastenhoitaja. Ei ole kiirettä mihinkään, mainiot työajat, ihanat lapset, ulkoilu, sen ilon ja kasvamisen näkeminen. Enpä keksi paljon miinuksia, ehkä se et joskus ei osaa mielyttää vanhempia, mut eihän ketään aina voi, eli ehkä tuota ei lasketa...

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Syötän lasikuitulankaa

Varmaan koko kaksplus jo tietää mitä teet työkses. Moneskohan kerta tääkin on kun mainostat työtäs, mikä ei kummoista ole

Kaikki rehellinen työ on ihan yhtä arvokasta. Turhaa mollata.

Syötän lasikuitulankaa

No se on hyvä että sinäkin tiedät,kerroppa mulle tarkemmin sitten mitä teen työpäivän aikana :D
Ja jos jotain kysytään niin miksen sais vastata,kyllähän täällä muutkin samat vastailee samanlaisiin kysymyksiin :whistle:

Syötän lasikuitulankaa

No se on hyvä että sinäkin tiedät,kerroppa mulle tarkemmin sitten mitä teen työpäivän aikana :D
Ja jos jotain kysytään niin miksen sais vastata,kyllähän täällä muutkin samat vastailee samanlaisiin kysymyksiin :whistle:

Taitaa vieraalla olla Masa kukkarossa... :whistle:

Syötän lasikuitulankaa

Ja vie kyttää viestejäs mitä päiväl oot kirjottanu, onko sulle elämää ollenkaan? Mutta miks tarvii 100 kertaa mainostaa, sitä en tajua. Jos mä vastaan johkin galluppiin niin en mä enään toista kertaa vastaa jos sellasta kysytään.

Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Syötän lasikuitulankaa

Taitaa vieraalla olla Masa kukkarossa... :whistle:

Hahhaa, mähän täs naureskelen kun aina tunkemassa ammattiaan joka viestiin mikä ei kovin naismainen ala ole

Syötän lasikuitulankaa

Oikeasti alkoi kiinnostaa että mitä sinä käytännössä teet päivän aikana?

Mä olen semmoinen paperinpyörittäjä, eräänlainen sihteeri. Tarkempi titteli jääköön mainitsematta. Hyvät puolet työssä on itsenäisyys, työajat ja kivat työkaverit. Huonoa taas on työn rankkuus, ollaan yleensä lähes koko päivä jalkojen päällä.

pph ja parasta on että voi omat lapset hoitaa samalla kotona ja niille on seuraa...ja tottakai se ulkoilu ja lasten kaa olo.
huonointa on kun hoitolapset ovat niin erilaisesta kasvatustyylisestä kodista ja se mikä pätee kotona ei päde meillä ja eivät meinaa sitä uskoa =)

Parturi-kampaaja (ä-lomalla nyt)

Hyviä puolia: saa olla ihmisten kanssa tekemisissä, mukavia työkavereita, jatkuvat koulutukset, saa olla luova ja käyttää mielikuvitusta, yrittäjänä voi itse päättää päivien pituudesta jne, välitön palaute ym ym

Huonoja puolia: monet noista plussapuolista. Joutuu olemaan ihmisten kanssa tiiviisti tekemisissä, itsellä ei saa olla huonoja päiviä. Aina joutuu "ylittämään itsensä" jokaisen asiakkaan kohdalla, eli monta kertaa päivässä.
Joutuu aina keksimään jotain uutta ja olemaan luova.
Pakko seurata muotia ja lukea hömppälehtiä, että small talkki sujuu :D
Tekninen haastavuus: ihmisillä on tosi käsiteltyjä hiuksia nykyään. Saa monesti miettiä pään puhki esim. tasavärisyyttä toivottaessa.
Palkkaus on iso miinus!! Verottaja vie monessa palassa (niinkuin tietysti muillakin yrittäjillä ), lisäksi vakuutukset ym ym.

Olen töissä vakuutusyhtiössä. Työkuvaani kuuluu asiakkaiden neuvominen vakuutusasioissa. Viihdyn työssäni erittäin hyvin.
Työ on haastavaa ja vaihtelevaa. Jokainen päivä on erilainen ja koko ajan systeemit muuttuvat. Hyvä puoli on myös että illat ja viikonloput ovat vapaat.

Huonona puolena en keksi muuta kuin että työsuhteeni on määräaikainen äitiysloman sijaisuus. Jatkoa ei luultavasti ole sen jälkeen kun äitiyslomalainen palaa töihin, ellei sitten joku muu työntekijöistä jää äitiyslomalle / vaihda työpaikkaa.

Palkanlaskija.
Parasta on työn haastavuus.
Huonointa on jatkuvat deadlinet. Töitä ei voi siirtää myöhemmäksi tai tehdä kovin paljon etukäteen vaan silloin kun ihmisten palkkapäivä on.
On se myös jokseenki epäkiitollista hommaa - heti valitetaan jos on senttikin liian vähän palkkaa mutta ei kiitetä kuinka hyvin työ on tehty...

Olen extra myyjä..
Parasta työssä on mukavat työkaverit, vaihtelevat päivät ja asiakkaat..
Ikävintä on se, että tulot ovat erittäin epävarmat, ku tuntimäärät vaihtelee viikottain erittäin paljon.. ja sit tietty ikävät asiakkaat, jotka kyllä osaavat pilata päivän, jos haluavat..

toivottavasti kuitenkin löytäisin pian vakituisemman työpaikan ja voisin sanoa hyvästi extran-hommille..

Kokki kolmonen.
Mukavinta on työn monipuolisuus! Jokainen päivä on taatusti erilainen. Työn jälki, eli tyytyväiset asiakkaat :) Vielä kun työhön yhdistää tarjoilu puolen. Siellä mukavat asiakkaat.
Edellisessä paikassa parhautta oli yli-ihanat duuni frendit!
Huonointa... Aloitin alku viikolla uudessa paikassa, eikä sitä voi edes kokin työksi kutsua.. Mikrot soi.
Aloinpa vallan suunnitella alan vaihtoa :O

Mä olen käyttötavara-ryhmänvastaava.

Tykkään kovasti kaikesta myynninkehittämisestä, markkinoinnista, suunnittelusta ja tietty toteutuksesta. Tykkään siitä että otan riskejä tilauksia tehdessäni ja yrittäessäni ennustaa jonkun tietyn tuotteen menekkiä asiakkailla. Tykkään kytätä katteita ja laskea tuloksia.

Miinusta on heikohko palkka, vuorotyö ja säästösyistä johtuva henkilöstöpula. Työpäivät, etenkin iltavuorot, on oikeesti tosi rankkoja kun joutuu repeämään joka paikkaan. Esim. tänään purin kuormia, rakensin yhtä kampanjaa, tyhjensin pullohuonetta ja olin kassalla. Ja tähän tietty päälle kaikki paperityöt ja suunnittelut...

Kosmetologi olen.Parasta siinä on se,että saan tehdä töitä käsilläni ja että saan olla tekemisissä monenlaisten ihmisten kanssa.Isossa hoitolassa saan tehdä todella monipuolisesti erilaisia hoitoja.Asiakaspiiri on hyvin vaihtelevaa ja saan tavata mielenkiintoisia ihmisiä.Huonoa on,että usein on liian kiire.Joskus tarvitsisi enemmän aikaa palvella,mutta aikataulut puskee päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja Kimurantti:
Kosmetologi olen.Parasta siinä on se,että saan tehdä töitä käsilläni ja että saan olla tekemisissä monenlaisten ihmisten kanssa.Isossa hoitolassa saan tehdä todella monipuolisesti erilaisia hoitoja.Asiakaspiiri on hyvin vaihtelevaa ja saan tavata mielenkiintoisia ihmisiä.Huonoa on,että usein on liian kiire.Joskus tarvitsisi enemmän aikaa palvella,mutta aikataulut puskee päälle.

Minä myös kosmetologi :D Tykkään hirveästi työstäni! Teen vuokratuoli yrittäjänä hommia ja opiskelen erikoispainotteista hierojan tutkintoa ohella.

Alkuperäinen kirjoittaja Frank:
JM-assari/FLS. Tykkään kyllä työstäni, mutta ei tämä loppuelämän duuni kyllä ole. Mahdollisuudet edetä on hyvät...eli sitä odotellessa. Kivoja työkavereita ja rento ilmapiiri, hyvät työajat ja hyvä palkkakehitys on parhaat puolet. Huonona puolena vois mainita, että välillä on kauhea kiire ja välillä liikaakin luppoaikaa, eli hommat vois jakaantua tasaisemmin...