G: miten hoidat ihoasi ja mikä on ihosi kunto (kasvoissa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja valoittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

valoittaja

Vieras
Mietin tossa vaan, kun ite en hoida mitenkään. Käytän tosi harvoin meikkiä joten silleen ei tuu pestyä kuin suihkun yhteydessä jollain tavis-saippualla. Talvisin laitan ihan jotain perusrasvaa nassuun, kun muuten toi otsa tippuu pois :D Ja mun iho on ihan virheetön. On aina ollut. Ei tarvitse käyttää meikkivoiteita/puutereita.

En meikkaa kuin juhliin. Pesen kasvot vedellä, joskus muistan rastavata. Kasvoissa on hormoninäppyä ja suuret ihohuokoset. Iho on ollut virheetön viimeksi lapsena.

meikkiä käytän pari kertaa vuodessa, ja ne pesen pois ennen nukkumaan menoa. suihkussa pesen kasvot siihen tarkoitetulla geelillä, ja suihkun jälkeen laitan kasvovettä (jos muistan). lisäksi talvisin käytän kasvovoidetta, ja kesällä/rannalla aurinkovoidetta.
ihon kunto on hyvä (talvella kuivuu jos ei rasvaa).

Mietin tossa vaan, kun ite en hoida mitenkään. Käytän tosi harvoin meikkiä joten silleen ei tuu pestyä kuin suihkun yhteydessä jollain tavis-saippualla. Talvisin laitan ihan jotain perusrasvaa nassuun, kun muuten toi otsa tippuu pois :D Ja mun iho on ihan virheetön. On aina ollut. Ei tarvitse käyttää meikkivoiteita/puutereita.

Ei niitä meikkivoiteita ja puutereita käytetä vain silloin jos iho on huonona/siinä on virheitä.
Meikitön iho on aina eri asia kuin meikattu iho, vaikka ihosi olisi kuinka täydellinen.
Täydelliseen,onnistuneeseen ja hyvään meikkiin kuuluu _meikkipohja_ ,joka koostuu usein mm. meikkivoiteesta ja puuterista.

Pesen kasvot silloin jos olen käyttänyt meikkiä. Iho on epätasaisen värinen, mutta ei epäpuhtauksia. Nuorena kärsin aknesta ja edelleen jotkut osat kasvoista punottavat enemmän kuin toiset etenkin hikoillessa.

Pesu manteliöljyä hieromalla + huuhtelulla. En ole käyttänyt mitään pesukosmetiikkaa sen jälkeen kun huomasin, että päästyäni irti kasvovesi-kuorinta-rutiineista iho osasikin kosteuttaa itse itseään eikä hilseillyt irti.

[QUOTE="vieras";23979499]Ei niitä meikkivoiteita ja puutereita käytetä vain silloin jos iho on huonona/siinä on virheitä.
Meikitön iho on aina eri asia kuin meikattu iho, vaikka ihosi olisi kuinka täydellinen.
Täydelliseen,onnistuneeseen ja hyvään meikkiin kuuluu _meikkipohja_ ,joka koostuu usein mm. meikkivoiteesta ja puuterista.[/QUOTE]

Miksi siihen kuuluu meikkipohja??? Ihan mielenkiinnosta kysyn, että miksi pitäisi laittaa jotain, jos iho on tasaisen värinen itsessään, ei kiillä jne. Ja tottahan toki se on eri asia, kun tuo meikitön iho on puhtaampi :D

Puhdistan kasvot puhdistusliinalla tai geelillä kun olen meikanut,en siis joka päivä puhdista,kuorin ihon ja laitan kosteutavan naamion ehkä kerran kuukaudessa.Yleensä rasvaan päivittäin koskeuttavalla päivävoiteella.Iho on sileä ja tasainen jos kosteutan tarpeeksi,muuten voi talvella hilseillä.

Viimeksi muokattu:
Vesi ja perusrasvaus aamuin illoin. Meikit sit puhd.liinan avulla, ehkä kerran viikossa nykyään meikkaan. Siskot aina komentaa, että pitää ostaa naamarasvoja ja muita puhd.aineita...Kai mä sit viiskymppisenä ;)Ja iho kai normaali, ei kuivu eikä rasvoitu.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="aloittaja";23979520]Miksi siihen kuuluu meikkipohja??? Ihan mielenkiinnosta kysyn, että miksi pitäisi laittaa jotain, jos iho on tasaisen värinen itsessään, ei kiillä jne. Ja tottahan toki se on eri asia, kun tuo meikitön iho on puhtaampi :D[/QUOTE]

Koska se saa ihon(ja samalla myös meikin) näyttämään huolitellummalta, pitää silmämeikin ja poskipunan/aurinkopuuterin paikoillaan paremmin,ehkäisee ihon kiiltämistä ja punoitusta(vaikka olisi kuinka täydellinen iho,yleensä kyllä esim. tanssiessa ihminen hikoaa jolloin myös naama punottaa ja kiiltää).
Minä taas en ymmärrä suurinta osaa suomalaisnaisista jotka eivät osaa meikata ja joiden meikki on "sinneppäin" äkkiä sutaistu ripsiväri ja mahdollisesti luomiväri/huulipuna/rajaukset.
Jos kerran meikkaa muutenkin harvoin ja vain juhliin tms. miksei tekisi sitä kerralla kunnolla? :)

Pesen aamuin illoin. Kuorin/käytän naamiota 1-2x viikossa. Yritän etsiä sopivaa rasvaa varmaan ikuisesti, tällä hetkellä apteekin Humektan/ Lumenen Natural Code.
Kasvojen iho on vaalea, vähän punertava ja todella paksu. Pintakuiva mutta rasvoittuva.
On näppylöitä, riippuu hormoneista. Mustapäät ovat kadonneet kunnon rasvaamisen ja salisyylihappo pitoisen pesuaineen ansiosta. Finnejä tulee jos hikoilen tai jos on kuukautiskierto sillä mallillaan (vaikka käytössä on kapseli, hormoninäppylät tulevat).
Leukaperissä/suupieliin tulee yleensä syviä paiseita/talipalleroita.

[QUOTE="aloittaja";23979520]Miksi siihen kuuluu meikkipohja??? Ihan mielenkiinnosta kysyn, että miksi pitäisi laittaa jotain, jos iho on tasaisen värinen itsessään, ei kiillä jne. Ja tottahan toki se on eri asia, kun tuo meikitön iho on puhtaampi :D[/QUOTE]

Ja juu toki meikitön iho on puhtaampi, mutta oikeanlaisella puhdistuksella ja oikeanlaisilla tuotteilla se meikki ei iholle vahinkoa tee joten miksi iho ei saisi olla "likainen" silloin harvoin kun meikataan? :D
Miksi silmät tai huulet sitten meikataan ja tehdään näin "likaisiksi", mutta ei naamaa?

Puutun teidän keskusteluun sen verran, että jos meikkivoide on laadukas ja ihotyypille oikea, voi se parhaimmillaan jopa suojata ihoa saasteilta sun muulta lialta.

Mulla on atooppinen iho, joka villiintyy heti, jos en sitä hoida: Pesen kosteusvoiteella, sekä sebamedin pesuvaahdolla. Käytän mineraalimeikkejä, ne on ainoita mitä mun iho sietää. Tällähetkellä ihon kunto on hyvä.

Pesen kasvot joka ilta, oli meikkiä tai ei. Ihan tavallisella kasvojen puhdistusaineella. Harvemmin kyllä enää tulee meikattua. Rasvaan myös joka ilta naaman kun muuten tuntuu kuivuvan. Ja rasvaamiseen käytän myös jotain ihan tavallista naamarasvaa. Kasvovettä sutasen joskus, harvemmin.. Ja iho on hyvässä kunnossa, nyt vaan on tullu jonkinverran näppyjä auringosta mutta ne lähteepi aikanaan. Välillä tulee finni sinne tänne, mutta aika harvoin niitäkään. Niin ja kasvonaamiota laitan myös joskus ihan huvin vuoksi. Tulee mukavan pehmee iho.

Yhteistyössä