*Ostan ruokaa (raaka-aineita, ei niinkään puolivalmisteita) tarjousten (myös päiväystarjoukset) mukaan ja suunnittelen ruokalistat sen perusteella. En ylensä osta kalliita raaka-aineita.
*Pakkaan miehelle eväät töihin, jottei tarvitse lounaasta joka päivä ravintolassa maksaa.
*Kasvattelen yrttejä, krassia ja ituja varsinkin silloin, kun tuoreet vihannekset ovat kaupassa kalliita.
*En osta vaatteita joita en välttämättä tarvitse, paitsi jos on todella hyvässä tarjouksessa sellaista, mille minulla on käyttöä.
*korjaan rikkimennyttä, esim. viime viikolla rispaantuneita pyyhkeenreunoja uuden ostamisen sijaan
*pyrin kävelemään, säästyy polttoainetta (vähän) ja parkkimaksuissa
*leivon pullat, pikkuleivät ym. itse
*en kerrassaan osta mitään ei-aivan-välttämätöntä (paitse ehkä suklaata ja sellaista

) vaikka mies välistä kehotteleekin - meillä minä olen tarkempi rahan suhteen ja tarvitsen kohtuulliset säästöt tunteakseni oloni "turvalliseksi".
Käydään me välillä ravintolassakin syömässä, ajetaan välillä päiväretkille tai vierailuille, ostellaan harrastusvälineitä jne, eli en tiedä, kuinka paljon nämä meikäläisen säästötoimenpiteet oikeasti merkkaa meidän taloudessa, mutta yritän ainakin.