G: Miten sinä suhtautuisit jos lapsesi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huoh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ottaisin syyn omille niskoilleni, jossain olisi menty vikaan.
Sitten ottaisin asian puheeksi lapsen kanssa ihan suoraan.
Riippuen lapsen iästä lähdettäisiinkö selvittämään asiaa ihan porukalla.

järkyttynyt ja vihanen! Keskustelisin lapseni kanssa, päiväkodin henkilökunnan kanssa, kiusatun lapsen ja hänen vanhempiensa kanssa.. Tekisin kaikkeni että lapsi lopettaisi kiusaamisen. Mä olen se äiti, joka ensimmäisenä epäilee omia lapsiaan, kun nurkan takaa kuuluu kiistelyn ääniä tai parkumista, vaikka mun lapseni on kyllä ihan kilttejä tapauksia, ainakin vielä :).

Oisin järkyttyny ja tuntisin itseni epäonnistuneeksi.

Sitten ottaisin päiväkodin täteihin yhteyttä ja kyselisin vähän lisää tästä, ja kiusatun vanhempiin ottaisin yhteyttä ja kertoisin että teen kaikkeni että kiusaaminen loppuu.

Joo olisin ihan ampiaisen vihanen! Nytkin yritän opettaa ettei pikkuveljeä saa "muiluttaa" eli kiusata pahalla taka-ajatuksella. Veljesnahistelu ok. Ja kyllä peiliin katsoisin jos tuollainen ilmenisi vaik on lapsillakin eri "roolit" kotona, hoidossa, koulussa että ei aina tiedä millainen on kotona ok käyttäytyvä esim. hoidossa...

Olisin pettynyt, suruissani, vihainenkin.

Puhuisin lapseni kanssa, kiusatun lapsen vanhempien kanssa, päiväkodin/koulun kanssa, ja pyrkisin tekemään kaikkeni että kiusaaminen loppuisi.

[QUOTE="vieras";23589283]Sanoisin "eihän meidän Kalle sellaista tee!!" ;)[/QUOTE]

Hyvä vastaus tämäkin, kyllä se aika vaikea paikka on myöntää, että se oma lapsi onkin tehnyt jotain väärää. Vissiin melko yleistä, että silmät suljetaan.

Yhteistyössä