G: Miten teidän muiden miehet laittaa pyykit kuivumaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jenni87
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä olen ihmetellyt monesti, miten mun mies selvisi poikamiesaikoinaan omista pyykeistään?

Nyt kun ollaan naimisissa, niin siitä on tullut ihan avuton pyykkien kanssa...

:)

No ei juur mitenkään |O On niin nolon näköstä kun ukko on pyykit laittanu että ite pitää mennä ja laittaa uudestaa.No laita lapsi asialle ja mee ite perässä :D
Mä olen jo luovuttanu joten mä laitan ite pyykit kuivuun ettei samaa työtä tarvi kahteen kertaan tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja Hömppä:
Rutussa ne on meilläkin mut ei haittaa. Miehellä oma tyyli ja mulla oma. Mun mielestä naiset muutenkin liikaa valittaa esim. miehen siivousjäljestä yms. ja sitten ihmetellään kun miehet ei tee mitään, no, onkos kummakaan kun ensin valitetaan ettei tehdä ja sitten kun tehdään niin valitetaan ettei oo niin kuin pitäis olla ja sitten taas ihmetellään kun mies ei teekään mitään. No, onko kummakaan kun mikään ei passaa :whistle: :D

Öhöm!Minä en ruukaa valittaa vaan oon muutaman kerran nätisti sanonut miten haluan että ne laitetaan,ettei vaan jotenkin sullota niitä siihen telineelle.Ja sitten ku oon huomannu ettei näin tapahdu ja mua alkaa vituttaa,käyn ite oikomassa ne kunnolla ja sitten ei oo miehen enää tarvinu koskea niihin ku en jaksa samasta asiasta moneen kertaan sanoa just siksi että mitä hyötyä on nalakuttaa jos se ei auta?? :D

mä en suosittele kelleen muuttaa yhteen miehen kaa joka muuttaa suoraan vanhemmiltaan,no tietty poikkeuksiakin on.
Mun exä soitteli eron jälkeen ties kuin monta kuukautta perään ja kyseli ihan älyttömiä juttuja kuten että apistetaanko jauheliha ennenkuin siitä tehdään makaronilaatikko,oli ihan avuton.Äitelleenkin soitteli mut jos se ei saatavilla ni soitteli mulle,nykyinen mies oli elelly 6vuotta omillaan ja sen eron kyllä huomaa.

mulla sellanen tapaus, joka saa kaikki muut pyykit laitettua ihan kunnolla, mut sukat ja alusvaatteet jää aina siihen pyykkitelineen päälle makaamaan, koska niitä on kuulemma ärsyttävää ripustaa.

siksipä mä ripustelen aika usein meillä noi pyykit... ;)

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Miten teidän miehet kuulostaa ihan lapsilta? :laugh:

Luulen että meillä ainakin vika on siinä, että anoppi on passannut poikansa liian hyväksi. Ikää siis ukolla huomenna 29v ja ei osaa edes likaisia vaatteita kuljettaa pyykkiin, saati sitten ripustaa jotain kuivumaan tai edes käyttää pyykkikonetta...On kyllä 18-kesäsestä asti ollut omillaan, yleensä kimppakämpissä muiden reissutyöläisten kanssa, joten viikonlloppuna aina kuskannut pyykit äidilleen ja anoppi on ne jopa silittänyt (siis kaikki resuset työ t-paidat yms. ) että poika saa ne taas sunnuntaina kassiin rutata.

Sitte toinen juttu, niin jos esim. omalle äidilleni oon joskus mainita että kun ukot on niin onnettomia kotitöissä, niin huomaa mikä sukupolvien välinen kuilu siinä välissä on: Kuulemma kaiki miehethän ne sellasia on, ja kuuluu ollakin...

:headwall:

Niin ja vielä, että jos noista asioista mainitse, ja että voisitko sinäkin joskus jotain tehdä, auttaa tms. niin tappeluhan siinä on kohta pystyssä. Kun on kotoa sellasen mallin saanu ja siellä edelleenkin homma toimii noin, vaikka appi on kotona ja anoppi käy välillä 12h päivää töissä.

Alkuperäinen kirjoittaja pirkkis:
Miksi mennä lapsen kanssa naimisiin? :o :o

No me oltiin 15-kesäsiä, ku yhteen mentiin. Eli kotoa suoraan yhteen. Ei tullu ihan silloin mieleen, että miehelle pitäis jotenki "opettaa" siivousta jne.

Ja me 16 kesäsinä. ei tullut mieleenkään, että olisin ollut joku kotipiika miehelleni.

Muuten ihan hyvin, mut mie saan mahtumaan kolme koneellista pyykkiä samoille naruille joihin mies van kaks.
Mut ei se aina oo sukupuolesta tuokaan homma kiinni, oman siskon touhuja kun kattelee...

No me oltiin 15-kesäsiä, ku yhteen mentiin. Eli kotoa suoraan yhteen. Ei tullu ihan silloin mieleen, että miehelle pitäis jotenki "opettaa" siivousta jne.

Ja me 16 kesäsinä. ei tullut mieleenkään, että olisin ollut joku kotipiika miehelleni.

Ja meille taas oli selvää, että minä hoidan kodin ja siihen liittyvät työt :-). Sittemmin suurperheen äitinä olen kyllä viimein tajunnut, että molempien homma se on kodin- ja lastenhoito...mutta hyvinhän sitä jaksoi toistakymmentävuotta yksinkin hoitaa hommat.

Ja meille taas oli selvää, että minä hoidan kodin ja siihen liittyvät työt :-). Sittemmin suurperheen äitinä olen kyllä viimein tajunnut, että molempien homma se on kodin- ja lastenhoito...mutta hyvinhän sitä jaksoi toistakymmentävuotta yksinkin hoitaa hommat.

Mun mielestä just siksi miesten pitäis saada tehdä asiat kotona niin kuin tekee eikä niin miten emäntä määrää koska on myös miehen koti.

Alkuperäinen kirjoittaja flik:
näitten 16 vuoden aikana mitä ollaan yhessä oltu niin montaa kertaa en ole antanu miehen laittaa pyykkejä kuivamaan just ton takia kun ne on ihan rytyssä ja vaik mitä.kaikkee muuta tuo mies kyl osaa tosi hyvin tehdä,mut tuota kuivamaan laittoa ei.

Kannattas itekin alkaa samoin tehdä kaikki hommat niin jospa hommaisi apulaisen.
Hyvä keino laistaa hommista, tehdä ne kerran päin honkia niin saa laiskotella. Viisaita ovat miehet!

Alkuperäinen kirjoittaja viisaita miehiä:
näitten 16 vuoden aikana mitä ollaan yhessä oltu niin montaa kertaa en ole antanu miehen laittaa pyykkejä kuivamaan just ton takia kun ne on ihan rytyssä ja vaik mitä.kaikkee muuta tuo mies kyl osaa tosi hyvin tehdä,mut tuota kuivamaan laittoa ei.

Kannattas itekin alkaa samoin tehdä kaikki hommat niin jospa hommaisi apulaisen.
Hyvä keino laistaa hommista, tehdä ne kerran päin honkia niin saa laiskotella. Viisaita ovat miehet!

Enpä menis noinkaan sanomaan. Mun mies kyllä tekee käskemättäkin, siksi en narisekaan jos ei kaikki oo samalla tavalla kun mun tekemänä. Eikä tartte ollakaan, en mäkään oo täydellinen kotihommissa niin miksi miehen pitäis? Ja ainakaan minun miehestä ei saa laiskaa tekemälläkään, jos meillä joku on laiska se oon minä. Mies käy töissä, hoitaa vauvaa ja siivoo kotona ja tekee välillä ruokaakin. Toki laiskojakin miehiä on mut on niitä naisiakin..

Alkuperäinen kirjoittaja viisaita miehiä:

ei miun mies laiskottele se osaa ja tekeekin ihan pyytämättä oma-aloitteisesti kaikki muut kotihommat mitkä miekin,mut nuo pyykkijutut on miun heiniä niihin sillä ei ole mitään asiaa.

juurikin samalla lailla,kun lähes muidenkin miehet :kieh: :kieh: pesee kyllä pyykkiä ja tekee muitakin hommia,mutta jostain syystä ei niitä pyykkejä saa siihen telineeseen kunnolla eli ei "ravista" pyykkiä ennen telineeseen laittoa |O

Laittaa ihan samanlailla kuin ap:n mieskin :kieh: :kieh: Nykyään laittaa vaan omia pyykkejään kuivuun, niin itseasiassa sama mulle, mutta ei mene siis äijälle perille vaikka rautalangasta vääntää, kuinka ne pyykit laitetaan. Kuivuminenkin kestää monta päivää!

Aloittajan teksti kuulosti kyllä tutulta, just samanlaista meillä. Mut eikös se ole ihan tieteellisesti tutkittu, että miehillä on silmissä vähemmän joko sauva- tai tappisoluja ja sen vuoksi ne ei erota niin hyvin yksityiskohtia kuin naiset. Pätee mm. imurointiinkin et miehillä helposti huolimattomampaa jälkeä.

Yhteistyössä