G: Miten teidän muiden miehet laittaa pyykit kuivumaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jenni87
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma-78:
Aloittajan teksti kuulosti kyllä tutulta, just samanlaista meillä. Mut eikös se ole ihan tieteellisesti tutkittu, että miehillä on silmissä vähemmän joko sauva- tai tappisoluja ja sen vuoksi ne ei erota niin hyvin yksityiskohtia kuin naiset. Pätee mm. imurointiinkin et miehillä helposti huolimattomampaa jälkeä.

hölynpölyä.

Meillä kans anoppi opettanu pojat niin hyvälle ettei himas oo koskaan tarvinnu ees siivota..

pyykit ripustaa suoraan koneesta.. mistä oonki sanonu moooonet kerrat että paidat käännetään oikein päin.. nii vastaus on ollu " ku se tuntuu niin inhottavalle ku paita on märkä jne.."

pikkuhousut sun muut on mytyssä.. en tajuu et miksei niitäkin voi suoristaa ja kunnolla laittaa roikkumaan.. ja mikä *ittumaisinta.. Meillä on sukkateline mihin sukat laitetaan pareittain kuivumaan nii ei ne kyl vahingossakaan sinne löydä itteensä.. Kuulemma voihan sit kuivana niille ettii parit. (miljoona mustaa sukkaa) petivaatteita ei ripusta ollenkaan! tai en anna.. sano viimeks ku vihjasin et olis toki suoremmin voinu laittaa ku ne on nii rypys ku kuivuu, niin mies tokas " VOIHAN NE SILITTÄÄ" Dorka... :headwall: :headwall:
Mä inhoon silittämistä.. sanoinki et silitä keskenäs jos sul o aikaa..

Meillä mies sanoo että raja kotitöiden tekemisessä menee siinä että pyykkiä hän ei hoida. että ei mitenkään laita. Olisko olosuhteiden pakosta kerran laittanu pyykkiä kuivumaan. Vanhimmat lapset 19v. poika, 17v. ja kohta 16 v. tytöt osaavat laittaa aika hyvin jo pyykit kuivumaan, monien vuosien koulutuksen tulos. ;)

Siis muita kotitöitä mies tekee mutta pyykit ovat pääasiassa minun kontolla, mitä nyt lapset joskus siinä mukana....

ehkä isomman osan kuin minä ripustaa oikeasti kuivumaan telineeseen, mutta varmat tapaukset heittää kuivausrumpuun. Eli osaa asian vallan hyvin kuten pyykinpesunkin vaikka minä pyykkikoneen lastaamisen hoidan jos vaan olen kotona, miehelle voi tuo ripustaminen jäädä jos lähtee aamulla myöhemmin kotoa kuin minä (ja minä olen taas niin aikaisin herännyt että laitat pyykit koneeseen)

Oonko mä omituinen kun mua ei niin ärsytä vaikka ne vaatteet oiskin rytyssä kuivumassa. Päinvastoin hymyssä suin suoristelen niitä kuivana vähän ja laitan kaappiin ku tiiän kuka ne on laittanut kuivumaan. :D

Mut oikeasti tästä naisille ominaisesta tavasta tehdä kaikki miehen puolesta kun se ei osaa ei ole mitään hyötyä.. ei se y-kromosomi nyt kyllä oikeasti aiheuta sitä etteikö mieskin oppisi jos sen pitäis asia oppia, mutta kun naisille ei ikinä kelpaa niin eihän ne edes viitsi tehdä mitään kunnolla! Eilen just mutisin miehelle kun jääkiekkoharjoitusten jälkeen maila oli eteisessä eikä paikallaan että luuleeko hän sen menevän itsellään paikalleen. No mies vastasi että hänen tietämyksensä mukaan se on kyllä aina tähän mennessä itsekseen siitä ovenpielestä hävinnyt ennen kuin hän seuraavan kerran menee eteiseen.. No niinpä juu, minä kyllä aina ehdin sen mutisten käydä laittamassa kun olen sellainen. Ja mies vielä lisäsi ettei hänellä oikeasti ole hajuakaan mitä hommaa hänen kuuluis kotona tehdä kun moneen asiaan totean että anna olla, et sinä sitä osaa..

Sukupuolella ei kyllä minun mielestä ole mitään tekemistä tuon asian kanssa. Meillä mies on paljon tarkempi pyykkien laittaja, vaikka hän ei ole tottunut tekemään kotitöitä. Ei tarkkuutta tarvitse opettaa jos se tulee luonnostaan. Miehellä on autotalli niin loistavasssa kunnossa ja kaikki laitetaan aina paikalleen. Mulla ei tuollaista taitoa ole, vaan kaikki jää yleensä siihen mihin sattuu tipahtamaan :whistle:

Tulipa mieleen että mulla pienenä toimi tää sama temppu kotona. :D En mukamas osannut ripustaa pyykkejä, myttäsin ne vaan narulle ihan miten sattu. Äiti "vapautti" mut tästä kotityöstä, kun eihän siitä mitään tullu...

Se näkyy toimivn monella miehelläkin. :o

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Ihan hyvin tietysti. Ei se pippeli oo mikään tekosyy tyhmyydelle.

Peesi. Paitsi että meillä on kuivausrumpu.
Mies kyllä tietää, että mä en laita alushousuja ja sukkia rumpuun. Oletettavasti hän tekis samoin, jos pyykkikonetta tyhjäis.
Tähän mennessä ei ole vielä tarvinnut.

Yhteistyössä