G: Miten toimisit tässä tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Galuppi!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

Galuppi!

Vieras
Molemmat töissä, mies vakipaikassa ja nainen yrittäjä. Tulevat tuloilla hyvin toimeen ja säästöönkin jää hiukan. Oma asunto, lyhentävät lainaa. Vauvakuume kova, mutta naisen työpaikassa juuri kaksi mammaa äitiyslomalle jäänyt (paikka siis iso parturi-kampaamo, vuokratuoliyrittäjä). Yrittäjyyttä takana vähän yli vuosi. Ovat n25 ja m27 vuotiaita. Vauvakuume kova, molemmilla..mutta toisaalta miettivät että nyt vähän aikaa tekevät töitä ja sitten vauvanaika...toisaalta taas hiipii ajatus omasta pikku kääröstä niinkin lujaa mieleen että ehkäisy suunniteltu kuitenkin jättää pois. Mitä ihmettä tehdä? Haluaisin heti oman lapsen, tosi raastavaa olisi odottaa...Tämä siis meidän elämästä.

Mä antaisin vauvalle luvan tulla. Hyvähän tilanne tuo on lapsi hankkia, eikä mun mielestä kannata odottaa liian vanhaksi. Ehdithän sä sitä paitsi vielä olla töissä monta kuukautta, vaikka heti tärppäisikin.

mietin vaan työpaikkani puolesta. Menetän siis paikan varmasti kyseisessä firmassa, kun varmasti ottavat siihen jonkun sitten tilalle... :( sekä sitä mietin että kun nyt on jo kaksi mammalomalla...olen niin samoilla linjoilla teidän kanssa kyllä että pitäisi vaan toimia. Ollaan oltu miehen kans tosi kauan jo yhdessä ja odotetaan että otetaan se seuraava askel elämässä, eli alettais yrittämään vauvaa. Eihän tässä vielä kiire ole mutten halua odottaa ainakaan vuotta enempää... :D

[QUOTE="silakka";25876906]Koskaan et osaa tarpeeksi valmistella asioita lapsentuloa varten ja koskaan et ole siihen valmis, joten jos joskus niin miksei nyt? :)[/QUOTE]

niimpä! sitä olen kans miettinyt että mitäs sitten seuraavaksi tulee sellaista että pitäisi vielä vähän odottaa...olen..tai ollaan vähän molemmat ehkä liian tarkkoja..tai täydellisyydentavoittelijoita, siis ainakin sen vauva yrittämis ajankohdan kanssa. Kaikki pitäisi olla niin tip top..ja sitten jos ei tulekkaan heti raskaaksi...sitten päätä saa vaivata sillä että onko odottanut liian kauan..

[QUOTE="silakka";25876915]Miten sä paikkasi menetät?[/QUOTE]

olen vuokralla toisen tiloissa. Kyllä ne varmasti ottavat siihen tilalleni uuden vuokratuoliyrittäjän..enkä usko että vaan mammaloman ajaksi...noo, sittenhän se näkee ja joskushan se on kuitenkin edessä...

Alkuperäinen kirjoittaja ensimmäi...;25876904:
mietin vaan työpaikkani puolesta. Menetän siis paikan varmasti kyseisessä firmassa, kun varmasti ottavat siihen jonkun sitten tilalle... :( sekä sitä mietin että kun nyt on jo kaksi mammalomalla...olen niin samoilla linjoilla teidän kanssa kyllä että pitäisi vaan toimia. Ollaan oltu miehen kans tosi kauan jo yhdessä ja odotetaan että otetaan se seuraava askel elämässä, eli alettais yrittämään vauvaa. Eihän tässä vielä kiire ole mutten halua odottaa ainakaan vuotta enempää... :D

Kenen elämää sä elät? Omaasi, työkavereittesi vai pomosi.
Ei varmasti ole mikään uusi tilanne, että ISOSSA parturikampaamossa on useampi vuokratuolilainen äitiyslomalla. Ja etköhän sä töitä löytäisi muualtakin, jos se nyt ongelmaksi muodostuu.
Mites ne toiset on "uskaltaneet" jäädä mammalomalle, onko niillä siihen jotenkin suurempi oikeus kuin sulla?

Kenen elämää sä elät? Omaasi, työkavereittesi vai pomosi.
Ei varmasti ole mikään uusi tilanne, että ISOSSA parturikampaamossa on useampi vuokratuolilainen äitiyslomalla. Ja etköhän sä töitä löytäisi muualtakin, jos se nyt ongelmaksi muodostuu.
Mites ne toiset on "uskaltaneet" jäädä mammalomalle, onko niillä siihen jotenkin suurempi oikeus kuin sulla?

Ihanaa kun joku osaa herätellä tällätavalla. Mietin liikaa, pitäisi antaa vaan mennä! Joten... :D

Jätäisin ehkäisyn pois ja antaisin vauvat tulla jos on tullakseen. Sitten myöhemmin harmittaa, jos vauvaa ei kuulukaan ja joutuu hoitohin jne.. se on paljon rankempaa ja pettymys voi olla tai siis on iso.Tällaista tapausta olen parikin seurannut läheltä, joten sen takia olen sitä mieltä, että vauvakuume menee töiden edelle. Onnea yritykseen!

[QUOTE="...";25877186]Hetkinen, oletko siis yrittäjä vai työntekijä jonkun muun yrityksessä?[/QUOTE]

Yrittäjä hän on vuokralla toisen tiloissa, kuten yllä lukee.

Yhteistyössä