G: Montako vuotta olet tähän mennessä ollut kotona lasten kanssa+raskauden loppupuoli mukaan laskettuna?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
2.5 vuotta, kaksi lasta. nyt taas neljä päivää töissä.. aion olla vielä osittain kotona ainakin ensi syksyyn saakka, vuorotellen miehen kanssa. joskus ehkä mietitään lisää lapsia niin sitten taas lisää

Melkein 4v ekalla kerralla kahden lapsen kanssa kotona,sitten välillä töissä,nyt menen kääntymään töihin oltuani kotona vajaa 2v,kesäkuussa laskettu aika vielä ei ihan varmaksi tiedossa miten kauan olen kotona (isäkuukaudeksi menen töihin ja sitten hoitovapaalle hetkeksi)

Mitä töitä te teette? Siis miten uskallatte olla noin kauan kotona. Miten töihin palaaminen monen vuoden poissaolon jälkeen onnistuu?

Minä olin tuon 4 vuotta ja pari kuukautta päälle pois töistä. Lapsilla ikäeroa 2v ja putkeen olin tuon ajan pois töistä.

Ihan ok se sujui... Yllättävän nopsaan palautui asiat muistiin. En tosin olekaan "uraohjus" vaan normaalissa toimistotyössä, sis. vaihdellen mm. puhelinvaihdetta (jota piti vähän kertailla kotimammailujen jälkeen), postitusta, kokousjärjestelyjä, arkistoa, asiakaspalvelutiskillä olemista ja palvelupuhelimeen vastailua (meillä nää työtehtävät kiertää tietyin jaksoin kollegojen kesken). Osaa työtehtävistä ei pitänyt kertailla, ne mitä piti ja mitä oli muuttunut niin muistui kyllä mieleen ekan viikon aikana. Paljon oli uusia työkavereitakin tullut, vanhoja lähtenyt pois, esimieskin oli vaihtunut. Mutta ei se työ sinänsä vaikeaa ollut. Enemmän lasten sairastelut ja sopeutumisvaikeudet päiväkotiin ahdisti.

Jäin kotiin heti alkuvuodesta -09, tosin lomautettuna. Kun mut olisi otettu takaisin töihin, alkooi äitiysloma. Olen edelleen kotona, nyt lapsia on jo kaksi, tämän vuoden loppuun ajattelin viipyä kotona. Siitä kertyy neljä vuotta.

[QUOTE="Vieras";25390872]Valinta kysymyksiä, samoin voisi kysyä " että miten uskallatte laittaa lapset pieninä hoitoon?"[/QUOTE]

Meillä mummo hoiti alkuun, sitten vuoden ikäisenä tarhaan. Käsittääkseni tutkimuksien mukaan kodin ulkopuolisessa hoidossa olemisessa on myös etunsa kotihoidon suhteen, eikä tutkimuksissa kumpaakaan hoitomuotoa ole voitu asettaa toista paremmaksi.

Sen sijaan tideän, että että jos olisin töistäni pois yli vuoden, olisin aivan pihalla siitä, missä mennään, eli en todellakaan uskaltaisi olla pois vuotta, saati sitten kauempaa.

Meillä mummo hoiti alkuun, sitten vuoden ikäisenä tarhaan. Käsittääkseni tutkimuksien mukaan kodin ulkopuolisessa hoidossa olemisessa on myös etunsa kotihoidon suhteen, eikä tutkimuksissa kumpaakaan hoitomuotoa ole voitu asettaa toista paremmaksi.

Sen sijaan tideän, että että jos olisin töistäni pois yli vuoden, olisin aivan pihalla siitä, missä mennään, eli en todellakaan uskaltaisi olla pois vuotta, saati sitten kauempaa.

Joo, mutta valintakysymys se on silti. Sä valitsit noin, joku muu toisin. En nyt tarkoita että töihin meno tekisi kenestäkään huonoa ihmistä, vaan sitä että joku kokee sillä hetkellä tärkeämmäksi olla lastensa kanssa.

13kk + 13kk. Elikkäs reilu kaks vuotta. 2 lasta on.

Hoitovapaalla olin esikoisesta lisäksi 5kk ja tästä nuoremmasta tulen olemaan 11kk, mutta teen samalala iltaisin ja viikonloppuisin töitä, niin en täysin kotiäitinäkään ole.

Meillä on kolme lasta ja oon kotona parhaillaankin. Tähän asti kotiäitivuosia on kertynyt yhteensä 5. Lasten syntymien välissä oon ollut vuoden-pari kerrallaan töissä. Oon luokanopettaja ja katson voivani olla aivan hyvin kotona useampia vuosia ilman, että ammattitaitoni siitä kärsii). Töihin totuttelemin pidemmän tauon jälkeen vie tietysti aina vähän aikaa, mutta nopeasti niihin kuvioihin taas pääsee kiinni. Onneksi en oo mitenkään urakeskeinen ihminen, niin ei haittaa tippaakaan, vaikken pääsekään pätemään työpaikalla tai etenemään uralla niinä vuosina, mitkä vietän kotona.

Yhteistyössä