G: Oletko aina päässyt sinne työpaikkaan/kouluun minne olet halunnut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

.

Vieras
Itsehän olen halunnut töihin ja kouluun tiettyihin paikkoihin, mutta vaikka kuinka tosissani olen yrittänyt, en ole päässyt. No, olen kyllä tyytyväinen tähänkin tilanteeseen, mikä nyt on.

Mutta, mieheni on päässyt opiskelemaan sinne minne halusi ja nyt valmistuttuaan sai heti viikko sen jälkeen viran, että saan olla kyllä onnellinen hänen puolestaan! Sanoikin joskus vitsillä, että "Pääsen ihan minne haluan töihin." Ja todistettua tuli sekin. Sama kesätöiden kanssa - pääsi minne tahtoi. Ja taas tänä vuonna.

Onko jollakin teistä näin?

Olen päässyt ja niin miehenikin. Tai yksi yrityksen sisäinen siirto jäi miehellä toteutumatta,kun halusi vaihtaa työtehtäviä, mutta kyllä on muuten mennyt hyvin suunnitelmien suhteen.

Työpaikkoihin kyllä olen päässyt minne halunnutkin mutta opiskelupaikkoihin en kaikkiin mihin olen hakenut. Amikseen pääsin varasijalta ja ammattikorkeaan ei tullut edes kutsua pääsykokeisiin.

Opiskelupaikkaan kyllä, tosin ei ollut mikään sellainen, jonne hirveästi tunkua, mutta ala minulle sopiva. Hakijoista kuulemma noin neljäsosa pääsi, mutta joukossa varmasti niitä "pakkohakijoita". Työpaikoista en ole kyllä kaikkea saanut mitä olisin halunnut.

En. Tämä alkoi jo lukiossa, kun itse halusin Ressuun, mutta vanhempani eivät mahdollistaneet muuttoa Helsinkiin. Monta kertaa olen myös käynyt Helsingin yliopiston pääsykokeissa, mutta turhaan. Noh, olen sitten luovinut opiskelut omalta osaltani muilla tavoin. Nyt olen toisella varasijalla suoraan maisteriohjelmaan Lundiin. Times Higher Educationin listauksen mukaan Helsingin yliopisto on sijalla 108 ja Lund 67 maailman parhaiden yliopistojen listalla. Jotenkin sitä on siis selvinnyt, vaikkei aina ole suorinta polkua opiskelut edenneetkään.

Työpaikkojen kohdalla näyttäisi siltä, että jos pääsen haastatteluun asti, on minun kohtalaisen helppoa saada työ. Ainakin tässä viimeisen parin vuoden sisään jokainen haastattelu on päättynyt minun hyväkseni. En silti ole unelmatyössäni; kaukana siitä!

Opiskelupaikoista joo, työpaikoistakin kutakuinkin. Ongelma lähinnä se, että keksisi, mitä oikeasti haluaisi tehdä :xmas: Nykyisessä työpaikassa olen päässyt tekemään aika pitkälle haluamiani asioita, mutta kun tilanteet vaihtuu ja hommat ei vaan aina ole niin kivoja. Oma elämäntilannekin on vaihtunut ja tiettyjä töitä on vaikea tehdä kahden lapsen äitinä.

Olen kokenut Lentävän Spagettihirviön johdatusta pyrinnöissäni. En esimerkiksi päässyt töihin firmaan, joka sittemmin meni konkkaan. Viimeisimmässä työnhaussani olin ainoa hakija, kiitos Lentävän Spagettihirviön nuudelimaisten lisäkkeiden, jotka käänsivät muiden potentiaalisten hakijoiden katseet pois työpaikkailmoituksesta. Ramen!

Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Olen kokenut Lentävän Spagettihirviön johdatusta pyrinnöissäni. En esimerkiksi päässyt töihin firmaan, joka sittemmin meni konkkaan. Viimeisimmässä työnhaussani olin ainoa hakija, kiitos Lentävän Spagettihirviön nuudelimaisten lisäkkeiden, jotka käänsivät muiden potentiaalisten hakijoiden katseet pois työpaikkailmoituksesta. Ramen!

Testify!

Juu, näin on tainnu käydä - tosin työpaikkoja en oo paljon hakenut, ku olin edellisessä työpaikassani 14 vuotta :)
Kouluihin oon päässy, mut esim terveydenhoitajaksi nuorena hain ja pääsin, kunnes tajusin, että en mää haluakaan sinne mennä :whistle:

Kouluihin kyllä, yksi kirvelevä pettymys työpaikan suhteen on, mutta sekin oli pitemmän päälle enemmän kuin hyvä juttu. En ole hakenut kouluun 23 vuoteen enkä työpaikkaa 22 vuoteen, joten siitä johtunee, etten paljon ole joutunut pettymään, ainakaan ihan viime aikoina :D

Yhteistyössä