G: ONKO HUPULLISET VAATTEET HUONOJA VASTASYNTYNEELLE VAUVALLE?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vpi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

vpi

Jäsen
18.11.2009
136
0
16
Eli kannattaako vastasyntyneelle vauvalle ostaa sellaista settiä missä on hupullinen napillinen "huppari" ja velourhousut?, kannattaako sellaista edes ostaa jos sitä hupparia on huono käyttää?!

KIITOS!

No eipä semmosilla juur mitään tee. Kesällä viileemmällä vaunutellessa, ei juur muuten. Bodyt ja potkarit/puolpotkarit on kaikista käytännöllisempiä ja mukavia pienelle.

minusta huppu oli ihan pienellä kotona ihan kätevä, ku ei tarttelu laittaa sit lakkia päähän, mut jos johonki lähtee ni on hankala. On muuten vaikea löytää 50-56cm vetoketjullisia puseroita, mis ei ole isoa kaulusta eikä huppua!! Vaik sellaiset puserot ois lapsen päälle kaikkein helpoin pukea, mut taas kaulus jää hankalasti lyhyen kaulan alle ja se huppu..

olisiko se huppu helppo laittaa vauvalle päähän kaukaloon laitettaessa ja kaupoissa, kun ei tarvitsisi pitää hiostavaa hattua päässä vaan olisi ILMAVEPI huppu päässä???

:/

Mun mielestä huppu on äärimmäisen kätevä. Sillä saa helposti vavan päähän vähän lisäsuojaa.

Ei me koskaan sisällä käytetä huppareita tms. paksuja paitoja vaan ne laitetaan päälle kun lähdetään liikenteeseen ja silloin ne on käteviä.

Ei ne minusta nyt niin epäkäytännöllisiä ole. Ei mulla ainakaan huppuja ollut kesävauvalla sisävaatteissa. Velourhupparitakkeja, hupullisia neuletakkeja jne hamstrasin sitten useampia. Minusta ne oli mukavia ulkoilessa. Alle ohut trikoolakki/alulakki ja se riitti vähän viileämmälläkin ilmalla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No, kyl mä mielluummin ostasin löysemmän hatun kun 20? setin vaan sen hupun takia...

En oo ostamassa settiä vaan hupun takia!, oon ostamassa sitä käytännön vaatteiksi, settiin kuuluu huppari ja kollarihousut ja kysymys olikin, että onko se huppu käytännöllinen vai ei, koska jos se ei ole käytännöllinen jää se setti kaupan hyllyyn mun osalta...

Ostin ennen lapsen syntymää muutaman hupparin vauvalle, mutta ei oikeen tullut käytettyä kun huppu oli aina jotenkin huonosti ja tiellä. Muutenkin käytin vaan bodeja kun pysyi hyvin paikallaan.

Ite tykkäsin ihan hirveesti pitää alle 2kk ikäisellä tumpullisiä yöpotkareita (ku aina oli aamulla kädet kylmät), tuttalla on ainaki 50-56cm en muista onko viel 62cm:llekki

Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
Ite tykkäsin ihan hirveesti pitää alle 2kk ikäisellä tumpullisiä yöpotkareita (ku aina oli aamulla kädet kylmät), tuttalla on ainaki 50-56cm en muista onko viel 62cm:llekki

niin ja ite tykkäsin nimenomaan niistä tutan podyista/potkareista, koska sen tumpun sai sit käännettyä pois tieltä (niis äippäpakkauksen podeissa ei saanu ni oli hankalat)

Alkuperäinen kirjoittaja vpi:
olisiko se huppu helppo laittaa vauvalle päähän kaukaloon laitettaessa ja kaupoissa, kun ei tarvitsisi pitää hiostavaa hattua päässä vaan olisi ILMAVEPI huppu päässä???

:/

Joo paitsi, että tosi harvassa vaatteessa se huppu on sellainen joka suojaa korvia ja oikeesti pysyy napakasti päässä toisin kuin kevyt hattu =)

Yhteistyössä