G: Onko sulla liukuva työaika?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja työ
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

työ

Vieras
Mulla oli ennen ja sai mennä aamulla klo 7-9 välillä ja iltapäivällä lähteä 15-17. Viikottainen työaika oli 36,25h. (Oli kellokortit)

Nyt uudessa työpaikassa oltava 8.00-16.00 minuutilleen! Ei ole kellokorttia joten käytännössä joka päivä tulee vielä 5-10min ylimäärästä koska mun yks työtehtävä on puhelinvaihteen hoito. On tultava jo muutamaa minuuttia ennen kahdeksaa jotta vaihde on auki tasan 8 reikä reikä. ja sama juttu lähtiessä. Oon ollu jo 2kk uudessa paikassa ja tuntuu tosi rankalta kun ei voi yhtään joustaa työajan kanssa :( Työaikakin näin ollen 40h eikä kerry pekkasia (ruokis 30-45min, riippuen syökö omat eväät vai käykö keskustassa lounaalla).

Uusi työ on muuten kaikin puolin kiva, mutta toi noin sitova työaika on ahdistavaa!!!!!!!!!

Mulla on sillä tavalla joustava työaika, että työnantaja tekee kyllä työvuorolistan, mutta voin itse oman tarpeen mukaan muokata sitä. Vain iltavuorossa on oltava vuoron loppuun asti ja viikonloppuna on oltava koko päivystysaika.

Kuukauden päästä vaihdan työtä ja siinä saan itse muokata työaikani :) Liian tiukka työaika kyllä olisi paha!! Sympatiat sulle!!!

:hug: Taitaa olla tottumiskysymys. Aika monessa työpaikassa on kuitenkin noin.
Vastaan nyt oikeastaan miehen puolesta. Sillä on periaatteessa määriltelty vain viikkotuntimäärä, joka pitää olla töissä. Käytännössä kuitenkin on vastuulla sellaisia hoidettavia asioita, jotka on hoidettava joka viikko samana päivänä samaan kellonaikaan. Käytännössä käyt töissä joka päivä 8-16.

Kiitos sympatioista :) Toivottavasti tottuu, mutta millon? Jo 2kk mennyt ja tuntuu koko ajan rankemmalta ja rankemmalta... ehkä senkin takia hirvee stressi kun tullut uusia työtehtäviä ja niiden opettelu on vielä vaiheessa ja koko ajan mietin miten selviydyn/ehdin tehdä kaiken puhelimen soidessa ja kahvitusten järjestämisen keskellä.

Mulla toisin päin. Ennen siis oli 8-16 ja uudessa työssä likuva. Tällainen onni ja autuus ei ollut koskaan käynyt edes mielessä. Takaisin ei voisi enää koskaan palata. Kaikki sympatiat siis sinulle ap.

Alkuperäinen kirjoittaja työ;23463864:
Mulla oli ennen ja sai mennä aamulla klo 7-9 välillä ja iltapäivällä lähteä 15-17. Viikottainen työaika oli 36,25h. (Oli kellokortit)

Nyt uudessa työpaikassa oltava 8.00-16.00 minuutilleen! Ei ole kellokorttia joten käytännössä joka päivä tulee vielä 5-10min ylimäärästä koska mun yks työtehtävä on puhelinvaihteen hoito. On tultava jo muutamaa minuuttia ennen kahdeksaa jotta vaihde on auki tasan 8 reikä reikä. ja sama juttu lähtiessä. Oon ollu jo 2kk uudessa paikassa ja tuntuu tosi rankalta kun ei voi yhtään joustaa työajan kanssa :( Työaikakin näin ollen 40h eikä kerry pekkasia (ruokis 30-45min, riippuen syökö omat eväät vai käykö keskustassa lounaalla).

Uusi työ on muuten kaikin puolin kiva, mutta toi noin sitova työaika on ahdistavaa!!!!!!!!!

Sinulla siis ruokatauko on omaa aikaa, eli yleistyöaika. Ei sinun työaikasi ole 40 tuntia viikossa.
Tekisin mielelläni klo.8-16. Mutta hoitoalan koulutukseni vuoksi täytyy tehdä 3-vuorotyötä, eikä auta valittaa. Eikä tietoakaan mistään liukuvasta työajasta.

Alkuperäinen kirjoittaja työ;23463864:

Sulla on ihan kiva ruokatunti kuitenkin keskellä päivää. :) Eli työaika on korkeintaan 38,5tuntia. Jos saat vielä luvan kanssa olla joka päivä sen 15minuuttia enemmän niin sehän lyhentää sun työaikaasi oikeasti.
Mutta ymmärrän. Onhan se tosi sitovaa olla aina minuutilleen jossain. Vähän kuin koulu aikoina :D

Mä en nyt ymmärrä muutenkaan noita pekkasia. Ovat ihan menneiltä ajoilta.

Ei mun hommissa ole mitään liukuvia työaikoja. Asiakkailla sekoaa päät ja ne pistää mun työpaikan remonttikuntoon, jos niiden eväät ei ole naaman edessä silloin kun pitää. Ja jos ulkoiluaikataulut heittää tunneilla, ollaan taas vähän siinä rajoilla, että pysyykö paikat kasassa....

Toisaalta koska teen hommia yrittäjänä, valitsen itse sentään sen, mitä vuoroja ja minä päivinä suostun tekemään. Mutta silloin kun lupaan olla töissä, on siellä oltava ajallaan.

Yhteistyössä