G: Paljonko häänne maksoivat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ambrosia85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ambrosia85

Aktiivinen jäsen
01.09.2009
3 234
0
36
Uusimaa
vaillako.blogspot.fi
Eli gallubbia häistä - paljonko teillä häät maksoivat?
Oliko pitopalvelu ja paljonko oli vieraita?

Mikäli pitopalvelua ei ollut, niin miten hoiditte tarjoilut ja ruokailut? Talkoo voimin vai pelkillä kakkukahveilla / Ravintola-illallisella?

Saitteko "sponsorointia" esim jommankumman vanhemmilta vai hoiditteko maksupuolen itse?

Hei mä haluisin kysyö lisäkysymyksen, eli maksoitteko nuo ihan vaan kerrasta vai oliko esim säästö tms? Tai jopa pieni laina?
Mietiskelen tässä vuoden päästä tapahtuvaa hääjuhlaa ja että ainakin 6000 saadaan säästettyä helpolla, mutta onko mahollista esim osamaksulla kun olisi helpompaa säästää pidemmällä ajallakin :)

Alkuperäinen kirjoittaja Ambrosia85:
Eli gallubbia häistä - paljonko teillä häät maksoivat?
Oliko pitopalvelu ja paljonko oli vieraita?

Mikäli pitopalvelua ei ollut, niin miten hoiditte tarjoilut ja ruokailut? Talkoo voimin vai pelkillä kakkukahveilla / Ravintola-illallisella?

Saitteko "sponsorointia" esim jommankumman vanhemmilta vai hoiditteko maksupuolen itse?

Häät tulossa. Vieraita 50, pitopalvelu 1800 euroa. Tällä hetkellä mennyt reilu 7000 euroa ja jonkin verran vielä menee. Ihan itse maksetaan kaikki :)

n.2000?
Salaattipöytä jossa patonkeja lisäksi ja juotavaa. Ne kaikki tehtiin itse.
Pullat ym ostettiin itse.
Voileipäkakku ja hääkakku pitopalvelusta.
Vieraita oli n.25.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Hei mä haluisin kysyö lisäkysymyksen, eli maksoitteko nuo ihan vaan kerrasta vai oliko esim säästö tms? Tai jopa pieni laina?
Mietiskelen tässä vuoden päästä tapahtuvaa hääjuhlaa ja että ainakin 6000 saadaan säästettyä helpolla, mutta onko mahollista esim osamaksulla kun olisi helpompaa säästää pidemmällä ajallakin :)

Säästettiin 1,5 vuodessa vaikka pienituloisia ollaankin. Missään nimessä en ottaisi lainaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:

Säästöistä otettiin oma osuutemme =)

Voi kun muistais, porukat tietty maksoi lähes kaikki.
Pitopalvelua ei ollu, mutta "talon" omat naiset tarjoili, ruoka oli sellaista, että ne teki loppuun sen, mitä mamma yms oli tehny jo alustavasti valmiiksi. Oli siis savulohta, paistia salaattia jne.
Meillä oli kuoharia, booli, bändi, hevosvaunut jne. :D

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Pistit paremaksi. Meillä maksoi mun sormuksen verran. Joka muuten oli -40% alennuksessa. :D

Nyt taisin tehdäkin virheen, kyllähän me sormukset ostettiin! Toiseksi halvimmat rinkulat tosin, hintaa en edes muista. Minä vain käsitin nuo "häät" niiksi juhliksi.

5000e sis puvut, sormukset, kaiken!

Ruoka oli haalittu kasaan eri paikoista eli pitopalvelua ei ollut.
Meillä oli iso saaristolais-buffet (kermainen jokirapukeitto, erilaisia kaloja, tummaa leipää, karjalanpiirakoita) yms ja ei haluttu turhaan maksaa pitopalvelulle kun he olisivat ottaneet kalat yms samoilta kalastajilta ja olisimme vain maksaneet niistä tuplahinnan!

Itse maksettiin lähes kaikki, isäni taisi maksaa kalat kun oikein muistelen!

Meillä maksoi n. 40euroa (minulle uusi hame ja kukkakimppu) + sormus n.600euroa. Vieraita parikymmentä, pitopalvelun maksoivat vanhempani. Häät olivat esikoisen ristiäisten yhteydessä =)

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Pistit paremaksi. Meillä maksoi mun sormuksen verran. Joka muuten oli -40% alennuksessa. :D

Nyt taisin tehdäkin virheen, kyllähän me sormukset ostettiin! Toiseksi halvimmat rinkulat tosin, hintaa en edes muista. Minä vain käsitin nuo "häät" niiksi juhliksi.
Varmaan oikeesti arkoittikin just niitä, siis kemuja. :)

noin 3000?

puku itetehtynä (äiti siis omelia), ruuan teki kaveri, viinat tallinnasta, sormukset, tilavuokra, lastenhoitaja ja bändi..

Jos laskee ruuan+juomat 100hengelle niin noin12? per.nokka. ruokana oli härkää,hirvee ja poroa, lohta,perunoita, salaatteja.. ja 4kerroksinen kakku.

42 000 ekee. Viis sataa vierasta, hotelli majoitukset. Ruuat, orkesteri. Säästöillä maksettiin. Tähän päälle häämatka kustannuksen tahitille ja kuuden koiran hoitopaikka häiden ajaksi.

Yhteistyössä