G: Paljonko taskurahaa 7-9v kesäloma reissulle tai muutenkin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti x 5
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Äitix5:
Siis tytöt kiertää huvipuistossa serkkunsa kanssa. Olen pienempien kanssa enkä kukkaron kanssa mukana, saavat sen 10e loman alettua niihin jätskeihin jne. Viikkoraha säästöt tuhlaavat mihin lystää.

eli niillä on sit joku 30e 2-3viikon lomarahoja? vai yhdelle reissulle?

Alkuperäinen kirjoittaja ff:
Siis tytöt kiertää huvipuistossa serkkunsa kanssa. Olen pienempien kanssa enkä kukkaron kanssa mukana, saavat sen 10e loman alettua niihin jätskeihin jne. Viikkoraha säästöt tuhlaavat mihin lystää.

Just näin

Alkuperäinen kirjoittaja ff:

Just näin

jos nyt ei ihan joka päivä oo huvipuistottelua niin eiköhän noilla jätskit saa, ja pientä hömppääkin.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vierass:
Meillä ei tokaluokkalainen saa vielä mitään viikkorahaa...

miksi ei? mun mielestä viikkoraha on hyvä käytäntö, opettaa lasta käyttämään omaa rahaa, kenties säästämään ja yleensäkin suunnittelemaan omaa rahankäyttöään. muuten se helposti menee sitten niin, että lapsi saa kenties vähän liiankin isoja summia rahaa ja aikas useinkin...

Ihanan säästäväiset lapset sulla :D Tosi hienoa. Mä saattaisin antaa pienen lisärahan kiitoksena säästäväisyydestä ;) Iso korotus viikkorahoissa saattaa viedä ainakin tässä vaiheessa innon säästämiseltä. Mun mielestä tuon ikäisten ostokset ei paljoa rahaa kaipaa. Karkkia, jätskiä, joku lelu. Parempikin, kun lapsi ei saa ostaa kaikkea mitä haluaa. Moni pikkulapsi tuntuu etsimällä etsivän asioita, joita haluta, kun taas ensi viikolla tulee viikkoraha, joka pitäisi saada tuhlattua.

Alkuperäinen kirjoittaja karvakorvakirppu:
Ihanan säästäväiset lapset sulla :D Tosi hienoa. Mä saattaisin antaa pienen lisärahan kiitoksena säästäväisyydestä ;) Iso korotus viikkorahoissa saattaa viedä ainakin tässä vaiheessa innon säästämiseltä. Mun mielestä tuon ikäisten ostokset ei paljoa rahaa kaipaa. Karkkia, jätskiä, joku lelu. Parempikin, kun lapsi ei saa ostaa kaikkea mitä haluaa. Moni pikkulapsi tuntuu etsimällä etsivän asioita, joita haluta, kun taas ensi viikolla tulee viikkoraha, joka pitäisi saada tuhlattua.

Ihan justiinsa samaa mieltä olen kanssasi. Tuo säästämis bonus onkin hyvä idea. Korkoa ;) Jospa antasin sitten 10e sijasta 20e. Se on kyllä katto.

Kyllä minun 10v poika ainakin rahaa saa, annan lapsilisät hänelle joka kuukausi ja saa ostaa mitä haluaa. Vaatteet sun muut maksan itse ja äitikin osallistuu muihin kustannuksiin.

Alkuperäinen kirjoittaja yh-isä;23627543:
Kyllä minun 10v poika ainakin rahaa saa, annan lapsilisät hänelle joka kuukausi ja saa ostaa mitä haluaa. Vaatteet sun muut maksan itse ja äitikin osallistuu muihin kustannuksiin.

Ja mihinkäs nuori herra saa 147e joka kuukausi käytettyä? Todella uskottavaa kyllä...

Yhteistyössä