G: Palstan innoittamana: Kriteerit haalareille!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TrueBlood
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun kriteerit on, että pitää olla kosteussuojattu ja kivan näköinen. Ja lämmin (tähän asti käytännössä ollut 2 haalaria, joista toinen sellainen paksu kuiville pakkaskeleille - siinä se kosteussuoja ei tietysti ole aivan välttämätön). Merkillä ei muuten ole väliä, mutta kun ne on oikeasti kalliita nuo haalarit, ja mitoitus valmistajasta riippuen ihan mitä sattuu, niin sitä sitten tulee roikkuneeksi siinä yhdessä merkissä minkä koot ja mallit suunnilleen tietää. Varsinkin kun netistä tilaa.

Vaikeinta tuntuu olevan löytää kivan näköinen. Pääsääntöisesti nuo poikien haalarit on ihan kauheita, varsinkin jos haluaisi jotakin muuta kuin yksivärisen.

oikea koko
oikea malli lapselle, helppo pukea ja lapsen liikkua, ei tiukkoja hihan-ja lahkeensuita, vyötärökiristys
lämpimyys
vk-haalarissa kosteudenpito, talvihaalarissa ainakin vettähylkivyys(meille ostettu nyt vesipilarilla 3000mm ja peppusauma teipattu, riittää), hengittävyys
ei muovisia jalkarenksuja, tosin vaihdan ne itse reikäkumppareihin eli se ei ostopäätökseen vaikuta
kunnon huppu, joka ei römpsähdä silmille eikä kurista lasta
suojaa myös lapsen kaulaa ja niskaa
ULKONÄKÖ:)

Tässä minun kriteerit haalarin ostolle tärkeys järjsetyksessä:

- hyvä kulutuksen kestävyys
- vedenpitävyys (tähän kuuluu myös teipatut saumat)
- hyvä istuvuus
- pitää lapsen lämpimänä
- päästää kosteuden haihtumaan
- hyvät heijastimet (varsinkin toppahaalarissa jota käytetään pimeään aikaan)

plussaa on sitten jos löydän kivat värit ja kuosit sekä niihin matchäävät hatut ja hanskat. Mulla tulee kuintekin käytännöllisyys ennen haalarin ulkonäköä sillä tärkeintähän on että lapsen on hyvä liikkua ja leikkiä haalarissa. Ykkösvaatteet on sitten erikseen missä keskitytty ulkonäköön ja väreihin.

- oikea koko
- kiva väri, yleensä yksivärinen
- kunto ja vedenpitävyys
- ekologisuus (käytettynä siis mieluiten)
- muut ominaisuudet, esim. lumilukot takissa, isot vetskarit, jalkalenksut, heijastimet ym.
- hinta

Yhteistyössä