G: Paras ehkäisy

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mie oon nyt käyttäny 2 kk ehkäisypiikkiä ja todella kätsä, 3 kk annos maksaa vain 7,40 euroa ja menkatkin hävis.

Lisään vielä et tosta 7,40 eurosta lähtee kela ossuus niin maksettavaks jää noin 4,50 e<br><br>

Popsin vuosia yhdistelmäpillereitä ja kolmannen lapsen jälkeen käytin laastaria reilun vuoden. Laastari oli kätevä, mutta sain siitä päänsärkyä ja migreeninkin ekan kerran elämässäni eli lopetin. Nyt kumitellaan. Voin todeta, että ei-hormonaalinen ehkäisy tuntuu hienolta, kun oma kroppa toimii luonnollisesti eikä ole mitään vaivoja, haluttomuutta tms. Eihän toi kondomi mikään kovin ihana ehkäisykeino ole, mutta kyllä meillä hyvin luistaa... ;) Toinen vaihtoehto olisi kai se selibaatti, mutta kukas nyt sitä haluaa EHKÄISYkeinona käyttää... =) :whistle:

Kokemusta pillereistä, kondomeista ja horminikierukasta ja toisen kerran kävin kierukan juuri laittamassa. Toisaalta hyvä että menkat luultavimmin kaikkoaa, mutta kuten joku jo aiemmin mainitsi, niin minustakin oli jotenkin "hienoa"/"naisellista" tuo aika kun kierukka oli pois. Siis kun kun oli kukautiskierto ja rinnatkin turposivat edes sen verran ettei ollut kokoa AA :D

täällä kokeiltu kondomi, yhdistelmäpillerit ja minipillerit. Viidestä kaksi on vahinkoa =0))) Ehdottomasti minulle sopivin on sterilisaatio, heti synnytyksen jälkeen tehtynä oli tosi vaivaton toimenpide.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.04.2006 klo 20:21 Jaanuska kirjoitti:
Mie oon nyt käyttäny 2 kk ehkäisypiikkiä ja todella kätsä, 3 kk annos maksaa vain 7,40 euroa ja menkatkin hävis.

tätä peesaan muulta osin,mutta käyttäny olen ensimmäisen lapsen jälkeen 1½ vuotta,ja toisen jälkeen nyt melkein vuoden =)

mä söin 5 vuotta merciln nimisiä e-pillereitä ja ne sopi mulle ainakin ihan hyvin. Ainoo kerta ku alko hormonit enemmän heittää oli kun halusin siirtää menkkoja häittemme takia ja söin 2 levyä peräkkäin. olin sen jälkeen pari kuukautta ihan hirvee-...'

Ehdottomasti Patentex, en enää anna hormonien päättää hypinkö seinille raivosta vai olenko "säyseä" :D sitä paitsi halusin myös halut takaisin, ja "normaalit" kuukautiset eikä mitään sekavaa tiputtelua jatkuvasti.

Kortsusta mies ei (enkä minäkään) kovasti pidä mutta niitäkin silloin tällöin jos vaikka tarvitaan "pikaista ja siistiä" sessiota.
Kotona kuitenkin ollaan niin Patentex on aivan riittävä meille.
Ja tulee edullisemmaksi verrattuna hormonaalisiin, koska meille ei ehditä kuin pari kertaa viikossa ;)

kertokaapa lisää noista patentex ja ehkäisyruisku???

mul on ollut kondomi, pillerit ja nyt laastari. Meinaan vaihtaa laastarin pois ja vaihtoehtona olen ajatellut kapselia.

Mua äsryttää nuo laastarit, kun tuntuu että niit menee liikaa hukkaan, kun yks kk maksaa 14-15?

Mini-Pill pillerit näyttäs olevan paras tähän astisista(cerazettejä,minuletteja,kortsuja ja puikkoja on käytetty).Vähän finniä on pukannu,ja kokoajan saa pelätä,että jos kummiski paukahtaaki paksuksi,mutta ei muuta vikaa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2006 klo 23:18 Suklaahippu kirjoitti:
kertokaapa lisää noista patentex ja ehkäisyruisku???

mul on ollut kondomi, pillerit ja nyt laastari. Meinaan vaihtaa laastarin pois ja vaihtoehtona olen ajatellut kapselia.

mäkin oisin kiinnostunu kuulemaan noista lisää =)

Lukekaa aikaisempia viestejä, niissä on tietoa Patentex Ovalista... Se nyt on siis joka tapauksessa ehkäisypuikko, laitetaan emättimeen 10 min. ennen yhdyntää. Käytetään yhdessä kondomin kanssa, ehkäisytehon varmistamiseksi. Saa apteekista.

Yhteistyössä