G: Pienten lasten telkun katselu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja snusmumrigen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

snusmumrigen

Vieras
Minkä ikäisinä lapset ovat alkaneet/saaneet katsella telkkua, mitä ohjelmia ja kuinka pitkiä aikoja kerralla?

Meillä kohta 1 v 11 kk ei ole vielä saanut katsella tv:tä, mutta nyt kun olen itse kipeänä houkutus on suuri ;)

Meillä ei poika tuon ikäisenä ollut telkusta edes kiinnostunut, nyt kohta 3-vuotiaana hän katselee pikku kakkosen jos ei tehdä jotain muuta, ja satunnaisesti Late Lammas tai Puuha-Pete dvd:tä.

Meillä 2v.tyttö katsoo aamuisin piirrettyjä sen aikaa kun äiti keittää puuroa/ valmistelee aamupalaa. Late Lammas, Pingu ja Rölli on suosikkeja. Kerran pari viikossa katsoo pikkukakkosta, sitäkin leikkien lomassa.

Meillä poika 1v8kk ei katso telkkua ollenkaan. Ei tosin lue kirjojakaan tai tee mitään, missä olisi edes hetken paikallaan. Tai no joo, niin kauan kun ruokaa riittää se istuu kuin tatti ruokapöydässä :D

Esikoinen sai aikanaan 1-vuotislahjaksi Fröbelin palikoiden videon ja se oli sitten hitti siitä lähtien :)

Kovin ovat erilaisia noi meikäläisen muksut.

Meillä 1v 9kk ei ole aiemmin jaksanut keskittyä katsomiseen mutta nyt saatiin lainaan teletappeja ja niistä tykkää hirmusesti. itse pidän niitä enimmäkseen ärsyttävinä mutta saan hyvin tehtyä jotain kotihommia kun pistää tapit pyörimään.

Mitä muita tuommoisia yksinkertaisia piirrettyjä löytyy? tyttö tuskin jaksaa vielä keskittyä mihinkään "oikeaan"piirrettyyn.

Alkuperäinen kirjoittaja vätys:
Meillä 1v 9kk ei ole aiemmin jaksanut keskittyä katsomiseen mutta nyt saatiin lainaan teletappeja ja niistä tykkää hirmusesti. itse pidän niitä enimmäkseen ärsyttävinä mutta saan hyvin tehtyä jotain kotihommia kun pistää tapit pyörimään.

Mitä muita tuommoisia yksinkertaisia piirrettyjä löytyy? tyttö tuskin jaksaa vielä keskittyä mihinkään "oikeaan"piirrettyyn.

Maisaa kattoo meillä samanikänen. Yhtä suosikkeja on titinalle sekä nykyään teletapit.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
1v9kk kattelee yleensä aamusin jotain lastenohjelmaa kun heräillään,juodaan aamukahvia jne. Harvemmin päivällä tai illalla kattoo mitään.

samoin meillä tosin poika muutamaa kk nuorempi =) Aamupalankin saa poika syödä late lammasta katsoessa kun itse en syö samaan aikaan aamupalaa. Itsekin muuten tykkään noista late lampaista, ihana piirretty :D

Joskus kerran-pari viikossa katsoo myös iltapäivisin jos oon tosi väsynyt ja olenpa niinkin suunnitellut että jos on tosi mustasukkainen vauvan imetyksestä niin sitten pistän lastenohjelman pyörimään ja istumme kaikki sohvalla imetyksen ajan. Ei nyt tunnin välein mutta niin että vauva edes joskus saa ruokailla rauhassa. En tiedä auttaako tämä kun vauva ei vielä ole syntynyt mutta ainakin on jotain suunnitelmaa :whistle:

Iltaisin kun isä tulee töistä niin telkkua ei katsota enää.

4v katsoo ihan liikaa. joskus aamulla jopa 2h kun itse nukun. sitten päivällä kun laitan ruokaa ja vielä illalla usein noin 1h. ja joskus myös muussa välissä. meillä on Juniori josta tulee ohjelmaa klo 6-20 ja poika haluis kattoo sitä koko ajan.

Yhteistyössä