G: pitääkö lapsi pakottaa isälleen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En pakottaisi. Itse en halunnut mennä eron jälkeen isälleni pitkään aikaan, täytyy antaa tilanteen rauhoittua, kyllä se siitä pikkuhiljaa jos niikseen on. Pakottamalla ei hyvä seuraa. Olin 12v kun vanhemmat erosi.

Toivottavasti pystytte exän kanssa puhumaan nätisti asiasta, ettei isä vaa luule sun estävän tai manipuloivan lasta...! Teitte siten miten päin tahansa. Voi nimittäin olla etävanhemmalle aika kova paikka :(

Asian puolesta voi puhua, mutta ei pakottaa. Meillä on sellanen tilanne ettei isä taas jostain kumman syystä tapaa lastaan säännöllisesti ja lapsihan siitä kärsii :(

Yritä puhua asiasta, kysellä miksei halua mennä yms.

En suosittelisi pakottamaan.
Lapsi saattaa olla omalla tavallaan vihainen isän poismuutosta ja pitää antaa lapselle tilaa käsitellä asiaa. Juttelu varmasti auttaa. Yhteisiä päiviä on lapsella ja isällä vielä paljon edessä.

Itsekkin muistan kun isä ja äiti erosivat ja isä muutti pois. Ei kauas, mutta olin tosi vihainen hänelle, että muutti. Olin 12v enkä yhtään ymmärtänyt, miten isä voi vain lähteä.
Oikeasti ei tosiaan vain lähtenyt, vaan olivat kyllä sumplineet asioita kaikilta kannoilta ja tämä oli lopulta ainoa ratkaisu...ei lapsi voisikaan ymmärtää.

Miehen kanssa ollaan ihan hyvissä väleissä, oikeastaan samanlaisissa kuin ennen eroakin.
2 kk kulunut ja toi ei oo kertaakaan suostunu lähtemään, toinen menee kyllä. Tää on muutenkin ihan hiljaa koko asiasta, ainoot kommentit on et ei haittaa kaikki on hyvin.
Mä aattelin etten pakota, juttelen ja sitten vaikka myöhemmin kehoitan menemään päiväksi tai vaikka muutamaksi tunniksi

No hiukan kaksipiippuinen juttu.

Pakottaminen tietysti on äärimmäisen ikävää ja sitä kannattaisi välttää jos suinkin mahdollista, mutta toisaalta lapsi ei voi aina päättää itse kaikesta.
Lähtien nyt tietysti olettamuksesta, että lapsella ei ole mitään todellista syytä tai vaaraa.

Isommaksi tullessa on tietysti enemmän vaihtoehtoja, mutta varsinkin pienemmät lapset nyt eivät aina voi itse valita menemisiään. Valitettavasti joskus vanhempien on pakko päättää heidän puolestaan.

Yhteistyössä