G:Poikalapsista ja isistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyvä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysyvä

Vieras
-Mitä miehenne touhuavat poikiensa kanssa?
-Onko isillä ja pojilla omia "miesten juttuja", joita tekevät keskenänsä?
-Jos perheessänne myös tyttölapsia niin eroaako tekemiset isin kanssa lapsen sukupuolen mukaan?
-Oletteko tyytyväisiä isän osallistumisesta lasten kasvatukseen ja oma-aloitteiseen touhuamiseen lasten kanssa?

meillä on kyllä joitain juttuja, joita mä teen vaan tytön kanssa ja mies vain pojan kanssa. Mut sitten tietenkin muita juttuja toistenkin lasten kanssa, mut mä tykkään itsekkin tehdä tytön kanssa niitä tyttöjen juttuja. Samoin poika isänsä kans harrastaa motocrossia, joka ei kiinnosta mua eikä tyttöä pätkääkään.

No meillä mies käy välillä lastensa kanssa metällä,kalastamassa,puistossa ja talvella luistelemassa..
Meillä on 2tyttöä ja poika.. Ja mitään muuta mieheni ei voi sietää kuin sitä,että jaetaan "harrastukset" tyttöjen tai poikien harrastuksiin..
Eli kun kakkonen syntyi oli kommentit,että "Nyt isi sai kala/mettä kaverin..."
Meillä ukko sanoi,että kyllä tytöstä saa nopeammin kaverin mukaan :whistle:

Joten meillä ei ole ns.isä-poika harrastuksia/töitä vaan isä-lapset hetkiä ;)

Alkuperäinen kirjoittaja kysyvä:
-Jos perheessänne myös tyttölapsia niin eroaako tekemiset isin kanssa lapsen sukupuolen mukaan?
-Oletteko tyytyväisiä isän osallistumisesta lasten kasvatukseen ja oma-aloitteiseen touhuamiseen lasten kanssa?

Mitäs isät mahtavat tehdä poikien kanssa?

mä tänään poikien kanssa:

- keitin makaroonia ja kahvia
- tyhjensin astianpesukoneen
- sahasin moottorisahalla kuormalavoja pihalta pieniksi
- ajeltiin traktorilla
- lämmitin saunan
- kylvetin pojat
- peseskelin hampaat poijilta.
- luin aku ankkaa iltasaduksi. kun kerta postilaatikkoon sellainen kolahti

Aika jännä mikki hiiri juttu oli uudessa aku ankassa. =) =) =)

Oisko huomenna aika mennä puolukoita poimimahan?

tarinoi isä 28 vee

Meillä on ns.miesten juttuja mönkijällä ajot,isän kanssa raksalla olo ja siellä naulaaminen yms.,auton peseminen,isän kanssa käydään urheilukoulussa,talvella luisteleen opettelu on isän hommaa.Tyytyväinen olen siihen kuinka isä viettää aikaa 3-v.kanssa ja toinen poika odottaa vielä mukaan pääsyä.On vasta 4kk... :wave:

Poika käy isänsä kanssa salilla. Lenkkeilee metsässä, tekee kaikkea pikkuremppaa. Mies tekee tytön kanssa hiukan eri juttuja, koska tyttö on vasta 1v. Leikit on kyllä ihan samat.

Hmm...Nyt kun oikein mietin..
-korjailee koneita
-ajaa traktorilla(siis lanaa,paalaa,kyntää..)ja opettaa pojille ajamista
-puuhailee hallilla kaikenlaista(ah,ihanaa..öljyisiä sormia...)
-pojat saavat purkaa vanhoja koneita,jotka lojuvat romunkeräykseen menossa

Meidän perheessä lauantai on sellainen isä-poika-päivä. Silloin he:

-käyvät hoitamassa viikon ruokaostokset
-menevät uimaan ja saunomaan
-rakentavat legoilla/ leikkivät Star Warsia
ja usein pitävät leffaillan.

Noi on tommosia cityjuttuja, mökillä vaarin kanssa sitten sahaavat puita, hakkaavat kirveellä takkapuita ja kalastavat.

Mitä miehenne touhuavat poikiensa kanssa?
Pihatöitä: haravointia, nurmikon leikkausta, lumitöitä. Pelaavat jalkapalloa, järjestävät juoksu- ja hiihtokilpailuja. Tekevät "hommia", esim. saunanlämmitys. Siis puuhaavat kaikenlaista.

Onhan noilla aina välillä jotain "salaista" menossa tuolla varastonpuolella.

Ei erota.

Jep. Paitsi että välillä pitää sanoa, että tuohonkin hommaan vois ottaa lapsia mukaan.

Toistaiseksi meidän poitsu on vielä niin pieni ettei touhua isänsä kanssa mitään erilaisia juttuja mitä siskonsakaan.
Molempien lasten kanssa isä touhuaa yhtä paljon, tosin kesälomalla touhusi tytön kanssa enemmän, kun vei häntä aina ulos pojan päikkäreiden aikaan. Kävivät mm uimarannalla. Muuten isä toimii kylpyvahtina lapsille, maalaa heidän kanssaan, lukee heille, rakentelee palikoilla, ajelee autoradalla, pallottelee ja keksii muuta peintä puuhaa. Meillä vanhemmista mies on enemmän se joka kehittelee puuhaa lapsille ja leikkii heidän kanssaan.
Mies myös ottaa herkemmin lapset mukaan mm ruuanlaittoon yms. Mies osallistuu myös lasten nukutukseen, hoitaa sen joka toinen ilta. Vaihtaa vaipat, tyhjentää potat, auttaa hampaidenpesussa yms arkirutiineissa.
Olen enemmän kun tyytyväinen miheni panokseen lasten hoidossa. Jos mieheni olisi välinpitämätön arkirutiineja kohtaan, en olisi koskaan toista lasta hänen kanssaan harkinnutkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Meillä on vain poikia ja isä puuhaa kaikkea mahdollista heidän kanssaan.
On myös ns, miesten juttuja joihin mä en puutu.
Ttyytyväinen olen juu, erittäin.

Samoilla linjoilla.
Tosi paljon touhuaa lasten kanssa, enemmän kuin minä :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja kysyvä:

On omia juttuja mm. metsäretkiä ja pyörälenkkejä.

Tekemiset ei eroa sukupuolenmukaan, mutta kylläkin lapsen iän mukaan.

Meillä isä osallistuu perheen arkeen ihan samoin kuin itsekkin osallistun. Olemme siis molemmat tyytväisiä sekä omaan toistemme suorituksiin. Miehen tunnustukseksi pitää kyllä mainita se että hän jaksaa huomattavsti enemmän panostaa leikkiin ja hullutteluun lasten kanssa kuin mitä itse jaksan ja keksin.

Meillä isä tekee lasten kanssa kaikkea. Joskus se vie niitä ajamaan sen polttomoottorisella kauko-ohjattavalla. Mukaan lähtee molemmat lapset, poika ja tyttö. Kun ne on isompia, se vie ne ampumaan jousella.

Meillä poika 2 vee tekee ite erottelun,isi kun tulee töistä,alkaa nää miesten jutut,sillo ei äitiä kaivata.On pajalla rakentelemassa autoja yms. Kulkee kokoajan isin perässä.Hyvän näköstä ku jätkä viipottaa hitsausmaski päässä...Kylvettäminen on aina kuulunu isukin hommiin.

ei kai se juuri mitään puuhaa,sais kyllä. aina tuo poitsu isältä tullessaan sanoo että isi ei leiki. kurjaa.

minulla itselläni oli niin ihana lapsuus että pääsin isin mukaan "miesten" töihin,eli kyntää,äestämään ja kylvää.
ja mettälle puuhommiin kanssa.;)

Meillä isin ja poikien ainut yhteinen touhu on kalastus silloin tällöin. Muuten se olen minä, joka touhuaa poikien kanssa. Koska tyttö on vasta reilun vuoden, niin touhut on vielä erilaisia, mutta sen olen jo huomannut, että tyttö on enempi isin perään (vaikka näkee isiä vain viikonlopuisin) kuin pojat ikinä.

Yhteistyössä