G:Ponnistusvaiheen kestosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja w
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lyhyt alle puoli tuntia, pitkä sitten kun menee yli sen. Mulla kesti 1h34min. Se oli sitten niin pitkä että luulin että henki ja kunto loppuu. Olis vaan leikannu sen välilihan aiemmin kun sanoin jo tuntia aiemmin ettei se kyllä mahdu tulemaan.
Mies sanoi että kuului "naps" ja heti perään vauvan rääkäisy kun leikkas. :headwall:

Itsellä kesti eka 25min, oli vielä hirveän kivulias
ja toinen 2min, täysin kivuton

Ja mielestäni tuo eka on pitkä ja toinen lyhyt, siltä ne käytännössä tuntuivatkin.
Lapset 2 kiloisia, esikoinen kasvotarjonnassa.

Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelena71harmaana:
Esikoisesta 30 min. ja kuopuksesta ehdin 20 min ponnistaa kunnes mentiin pii-paa hätäsektioon.

Lisäys: eka tuntui aika pitkältä ja usko meinasi loppua. Toka taas lyhyeltä koska oli totaalisen kaoottinen tilanne (olin sairaalaan saapuessa jo 10cm auki ja hässäkkä oli ympärillä koko ajan).

Reilu tunti. Lopulta itse sanoin, ettei tästä tuu lasta ei paskaakaan (vaikka siis paskat oli tullu jo kaksi kertaa), ja sanoin, että tunti ponnistettu, tehkää JOTAIN. Kätilö vilkaisi jotain mittaria ja lähti kauheella vauhdilla, sen jälkeen koko sali täyttyi kahdesta synnytyslääkäristä, kolmesta kätilöstä, perushoitajasta ja tohina alkoi. Jalat telineille ja hoitsu sanoi tulevansa mun mahan päälle hyppimään. Kolme rajua imukuppivetoa, joka veti peräsuolensulkiajlihakset poikki ja penska oli pihalla. Jälkiä korjattiin vielä 11kk synnytyksen jälkeen Peijaksessa |O

Yhteistyössä