Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja mimosa78:meidän pojalla kokeilin ekaa kertaa pottaa n 6,5kk iässä. Laitoin hänet ekaa kertaa potalle syömisen ja juomisen yhteydessä. ekalla kerralla tuli kamala huuto. Seuraavana päivänä oli uusi yritys, istuttiin kiltisti, pissa tulikin pottaan, silloin hieman hämmästeltiin pissaamista. Ruokailun tai juomisen jälkeen laitan potalle.
Alkuperäinen kirjoittaja mimosa78:nyt ollut vähemmän, hyvin sujuu. kakkaa ei ole tullut, kun meillä ei ole se niin säännöllinen juttu. jotkut laittavat heräämisenkin jälkeen potalle.
Tällai meillä poika nyt tasan 8kk.
Alkuperäinen kirjoittaja Bliss:Esikoiselle ostettiin potta 4kk iässä, ennen kuin oppi istumaan kannattelin häntä potan päällä, ja tyttö oppi todella nopeasti mistä on kyse. (Jo ensimmäisellä kerralla pyydystettiin pisu pottaan! =) ) n. 11kk:n iästä teki pottaan kaikki kakat, pissatkin usein, mutta päivävaippaa tarvittiin 1v 7kk saakka ja yövaippaa n. 2-vuotiaaksi. Nyt on menossa pottailun opettelu kakkosella, (8kk) potta käytössä myös n. nelikuisesta. Hiukan nihkeämpiä tuloksia ollut tähän saakka, mutta nyt pari viime viikkoa alkanut homma luistaa ja varsinkin kakan pyydystys sujuu mainiosti.
Kumpikin lapsemme on istunut potalla aina ihan mielellään, koskaan ei ole ollut pottakammoa isommallakaan. On mukavaa, kun varsinkin kakat menevät pottaan, eikä tarvitse irroitella liiskaa vauvan takapuolesta. :x
Alkuperäinen kirjoittaja minttumaaria:Alkuperäinen kirjoittaja Bliss:Esikoiselle ostettiin potta 4kk iässä, ennen kuin oppi istumaan kannattelin häntä potan päällä, ja tyttö oppi todella nopeasti mistä on kyse. (Jo ensimmäisellä kerralla pyydystettiin pisu pottaan! =) ) n. 11kk:n iästä teki pottaan kaikki kakat, pissatkin usein, mutta päivävaippaa tarvittiin 1v 7kk saakka ja yövaippaa n. 2-vuotiaaksi. Nyt on menossa pottailun opettelu kakkosella, (8kk) potta käytössä myös n. nelikuisesta. Hiukan nihkeämpiä tuloksia ollut tähän saakka, mutta nyt pari viime viikkoa alkanut homma luistaa ja varsinkin kakan pyydystys sujuu mainiosti.
Kumpikin lapsemme on istunut potalla aina ihan mielellään, koskaan ei ole ollut pottakammoa isommallakaan. On mukavaa, kun varsinkin kakat menevät pottaan, eikä tarvitse irroitella liiskaa vauvan takapuolesta. :x
Kamalan aikaisin ihmiset ovat ottaneet potan käyttöön! Olen ihan yllättynyt! Minä luulin, että vasta reilun vuoden ikäisenä kannattaa pottailua aloittaa. Olen luullut, että lapsi on vasta 1,5-2- vuotiaana valmis ymmärtämään potan merkityksen ja mikä tärkeintä vasta silloin kehittyy taito tunnistaa, milloin on hätä ja myös pidätyskykyhän kehittyy lopullisesti noin 3- vuotiaana. Tietysti oppiihan alle vuoden ikäinen vauva/lapsi varmaan potalle pissit tekemään, kun sitä harjoitellaan, mutta eihän se tarkoita vielä kuivaksi oppimista, vaippoja tarvitaan siis vielä pitkään. On tietysti kiva, jos kakat saa tulemaan muualle kuin pöksyyn. Itse olen 11-kuista poikaa istuttanut potalla vaatteet päällä totuttelun takia, mutta ei olla harjoiteltu pottaan pissimistä.
Alkuperäinen kirjoittaja Bliss:Alkuperäinen kirjoittaja minttumaaria:Alkuperäinen kirjoittaja Bliss:Esikoiselle ostettiin potta 4kk iässä, ennen kuin oppi istumaan kannattelin häntä potan päällä, ja tyttö oppi todella nopeasti mistä on kyse. (Jo ensimmäisellä kerralla pyydystettiin pisu pottaan! =) ) n. 11kk:n iästä teki pottaan kaikki kakat, pissatkin usein, mutta päivävaippaa tarvittiin 1v 7kk saakka ja yövaippaa n. 2-vuotiaaksi. Nyt on menossa pottailun opettelu kakkosella, (8kk) potta käytössä myös n. nelikuisesta. Hiukan nihkeämpiä tuloksia ollut tähän saakka, mutta nyt pari viime viikkoa alkanut homma luistaa ja varsinkin kakan pyydystys sujuu mainiosti.
Kamalan aikaisin ihmiset ovat ottaneet potan käyttöön! Olen ihan yllättynyt! Minä luulin, että vasta reilun vuoden ikäisenä kannattaa pottailua aloittaa. Olen luullut, että lapsi on vasta 1,5-2- vuotiaana valmis ymmärtämään potan merkityksen ja mikä tärkeintä vasta silloin kehittyy taito tunnistaa, milloin on hätä ja myös pidätyskykyhän kehittyy lopullisesti noin 3- vuotiaana. Tietysti oppiihan alle vuoden ikäinen vauva/lapsi varmaan potalle pissit tekemään, kun sitä harjoitellaan, mutta eihän se tarkoita vielä kuivaksi oppimista, vaippoja tarvitaan siis vielä pitkään. On tietysti kiva, jos kakat saa tulemaan muualle kuin pöksyyn. Itse olen 11-kuista poikaa istuttanut potalla vaatteet päällä totuttelun takia, mutta ei olla harjoiteltu pottaan pissimistä.
Eihän 4kk ole edes aikaista, on olemassa myös ns. vaipattomia vauvoja, joita on käytetty "potalla" jo syntymästään saakka. =) Kun itse olin vauva 70-luvulla, oli ihan tavallista käyttää vauvaa potalla tai vadin tms. päällä aina herättyä/syötettyä. Niin myös minua ja kolmea veljeäni on käytetty. Minulle oli siis aivan luonnollista tämä "pottaharjoittelun" opettaminen näin aikaisin.
Pakottamalla ei potalle tietenkään saa laittaa, mutta miksei vaipanvaihdon yhteydessä voisi samalla kokeilla, josko jotain tulisi vielä pottaankin, ei se kauaa vie, eikä siitä taatusti haittaa ole! =)
Alkuperäinen kirjoittaja minttumaaria:Kamalan aikaisin ihmiset ovat ottaneet potan käyttöön! Olen ihan yllättynyt! Minä luulin, että vasta reilun vuoden ikäisenä kannattaa pottailua aloittaa. Olen luullut, että lapsi on vasta 1,5-2- vuotiaana valmis ymmärtämään potan merkityksen ja mikä tärkeintä vasta silloin kehittyy taito tunnistaa, milloin on hätä ja myös pidätyskykyhän kehittyy lopullisesti noin 3- vuotiaana. Tietysti oppiihan alle vuoden ikäinen vauva/lapsi varmaan potalle pissit tekemään, kun sitä harjoitellaan, mutta eihän se tarkoita vielä kuivaksi oppimista, vaippoja tarvitaan siis vielä pitkään. On tietysti kiva, jos kakat saa tulemaan muualle kuin pöksyyn. Itse olen 11-kuista poikaa istuttanut potalla vaatteet päällä totuttelun takia, mutta ei olla harjoiteltu pottaan pissimistä.
Eihän 4kk ole edes aikaista, on olemassa myös ns. vaipattomia vauvoja, joita on käytetty "potalla" jo syntymästään saakka. =) Kun itse olin vauva 70-luvulla, oli ihan tavallista käyttää vauvaa potalla tai vadin tms. päällä aina herättyä/syötettyä. Niin myös minua ja kolmea veljeäni on käytetty. Minulle oli siis aivan luonnollista tämä "pottaharjoittelun" opettaminen näin aikaisin.
Pakottamalla ei potalle tietenkään saa laittaa, mutta miksei vaipanvaihdon yhteydessä voisi samalla kokeilla, josko jotain tulisi vielä pottaankin, ei se kauaa vie, eikä siitä taatusti haittaa ole! =)
[/quote]En millään pahalla kirjoittanut, ihmettelin vain. Joo, olen kuullut näistä vaipattomista vauvoista ja sitä ihmettelen vielä enemmän. No, jokainen tyylillään ja tavallaan ja ideologiallaan! En siis vain ymmärrä, miksi käyttää vauvaa potalla. No, siitä ei ole haittaa, mutta ei kyllä mitään hyötyäkään. Minun vauvani saa pissata ja kakata vaippaan rauhassa ja aikanaan, kunhan hänen hermostonsa on siihen kehittynyt ja valmis, niin opetellaan pottatouhut.
Alkuperäinen kirjoittaja äitiäitiäiti:"Liian varhain aloitettu pottakasvatus voi olla jopa haitallista, sillä lapsi ei ole vielä "pottakypsä". Hänellä voi olla kehityksessään vielä käymättä tärkeitä vaiheita läpi."
http://www.piltti.fi/index/hoidetaan/lehtiartikkelit_kehitysjaterveys/0207_1v