G: Susi ja Kettu/Mies ja Nainen

ImpiEllenAnna

Aktiivinen jäsen
21.04.2004
8 208
0
36
Jos olisi pakko valita, niin kumpi noista pareista mieluummin olisit? Viittaan nyt näihin Meidän Perhe -lehdessä haastateltuihin ihmisiin, heidän kasvatustyyleihinsä.. Susi ja Kettu siis kasvattavat sukupuolineutraalisti ja tää uusimmassa lehdessä ollut pari "perinteisesti"..

Itse valitsisin tuon perinteisen tyylin.. jotenkin tuo täysin sukupuolineutraali kasvatus menee yli hilseen..

Ihan niinkuin mies ja nainen.
Mua vieläkin oksettaa ajatella sitä Suden ja Ketun lasta mitä se lapsiraukka joutuu kärsimään ollessaan vanhempien koekaniini typerissä leikeissä.

Mä luulen, että se sukupuolineutraali (tai ne itse sanoivat, että se on sukupuoliSENSITIIVISTÄ, mistä se on kyllä pirun kaukana) kasvatus tekee lapselle enemmän hallaa kuin hyvää... Joten ehdottomasti siis ihan toi perinteinen malli :) Vaikka mä en mitään perinteisiä roolijakoja "miesten työt - naisten työt" , "mies on perheen pää" -mallien mukaisesti kyllä kannatakaan. Tasa-arvoisia ihmisiä & vanhempia oltakoon, mutta ihan sukupuolet tiedostaen silti :D

Meillä ollana ihan mies ja nainenkin. Eihän nuo susi ja kettu saa yhteistä jälkeläistäkään aikaan. Toisaalta sellaista perinteistä, mutta ei niin kuin uudessa Perhelehdessä. Kyllä tasa-arvoisuus on poikaa. Haluan minäkin niitä lumitöitä tehdä ja pikku näperryshommaa. Eikä tarvi mieheltä pyytää rahaa omiin menoihin - tosin tuo saattaisi olla aikas hyvä säästökeino kyllä ;-).

Mies ja nainen ja kyllä meillä ainakin työnjako menee aika pitkälle niinkuin tuolla lehden esimerkkiperheellä. Joskus mies innostuu ruokaa tekemään ja sillonkin tyttö tulee sanomaan että äiti, isi tekee ruokaa, tuu ny äkkiä auttamaan ennenkuin se pilaa sen ruoan. ( Maustaa turhan voimakkaasti)

Yhteistyössä