G: Syötkö activia-jogurtteja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aloittaja"

Vieras
Mainoksessa väitettiin että 2 miljoona suomalaista syö activiaa. Mä en tunne ketään joka sitä söis. Siis miten kuukaan voi syödä edes sellaista pahanmakuista lisäainemoskaa? Ja sit vielä luullaan että se on jotenkin terveysvaikutteista. Mainoksessa on vielä aitoja mansikoita jogurttipurkkejen vieressä, ihan kuin jogurteissa oikeesti olisi marjaa muutamaa prosenttia enempää (monissa mansikanmakuisissa jogurteissa ei ole lainkaan mansikkaa, vaan mansikka-aromia!)

Oudosti mulla ei ole mitään turvotusta tai "ilmapalloa" mahassa vaikka en syö mitään jogurtteja...

Jos nyt välttämätt haluaa syödä maitohappobakteereja niin samoja maitohappobakteereja on esim. A+ jogurtissa jota saa maustamattomana paljon halvemmin, ainakin kun ostaa litran pakkauksessa. Halvemmaksi tulee myös jos syö maitohappobakteereja suoraan purkista ilman turhaa sokeria mitä noissa maustetuissa jogurteissa on.

En syö. Parempiakin on ja ne mainokset ärsyttää todella rankasti :D Töissä yks eukko söi kun oli maha niin toimimaton. Ylipainoa ainakin 40 kg ja ruokavalio tietenkin sen mukainen. Ja kyllä niitä kaupassa aika moni kärryynsä haalii.

Viimeksi muokattu:
On sitä ihan maustamattomana ainakin 500 g purkissa [QUOTE="aloittaja";23522865]Sitä on siis maustamattomanakin? Vai oliks se maustamaton se missä on viljaa mukana? Viljaa kun en kestä...[/QUOTE]

[QUOTE="aloittaja";23522865]Sitä on siis maustamattomanakin? Vai oliks se maustamaton se missä on viljaa mukana? Viljaa kun en kestä...[/QUOTE]

Joo on ihan maustamatonta, pikkupurkeissa ja litrasena, rasvalla ja ilman . Ne maustetut on ihan liian makeita minun makuun.

Minäkin syön, maustamatonta ja luumua. Taitaa olla pienin purkki maustamatonta mitä kaupoista saa ja siksi kätevä töihin mukaan otettava. Samoin luumua syön ihan siksi että se maistuu hyvälle ja jostain syystä luumujogurttia ei saa kuin activiana, Olona ta A+- jogurttina. Ja eihän tuo A+ eroa mitenkään oista kahdesta edellisestä, sitä ehkä vain mainostetaan tällä hetkellä pikkuisen vähemmän kuin kahta muuta merkkiä.

En syö. Mun "ilmapalloni" ja muut mahavaivat hävisivät, kun selvisi, että mulla on laktoosi-intoleranssi ja lopetin laktoosin syömisen. Meillä on muutenkin syöty hyvin vähän jugurtteja, koska maustamatonta laktoositonta on ollut vain rasvattomana litran purkeissa. Viime viikonloppuna kokeilin ensimmäistä kertaa tehdä jugurttia itse enkä kyllä enää aio ostaa kaupan jugurttia, niin paljon parempaa oli itse tehty.

Mä en ymmärrä mitä järkeä on ahtaa Ensin kroppaan sinne sopimatonta ruokaa ja sitten syödä lisää moskaa millä saa edellisen ulos. Kannattais ennemmin perehtyä siihen mikä sen vatsan jumiuttaa ja lopettaa sen syöminen kun ei selkeestikään sovi vatsalle.

[QUOTE="Höh";23523214]Mä en ymmärrä mitä järkeä on ahtaa Ensin kroppaan sinne sopimatonta ruokaa ja sitten syödä lisää moskaa millä saa edellisen ulos. Kannattais ennemmin perehtyä siihen mikä sen vatsan jumiuttaa ja lopettaa sen syöminen kun ei selkeestikään sovi vatsalle.[/QUOTE]

Mitä jos se vatsan jumiuttaja on raskaus? Silloin ei auta ruokailutottumusten muuttaminen, vaan ainoastaan odottaminen. Koitettu on kuidut ynnä muut keinot, mutta kovan pahoinvoinnin vuoksi alkaa olla aika harvassa ruoka-aineet joita kykenen syömään. Maitohappojogurtit tuntuvat auttavan ainakin hetkellisesti ja lisäksi maistuvat hyviltä, joten miksi en söisi. Se jogurtti kun tuntuu paljon miellytävämmältä ja turvallisemmaltakin vaihtoehdolta kuin pillerit (jotka nekään eivät auta ja lisäksi aiheuttavat pahoinvointia pidempään syötynä).

Ja tosiaan suurin osa tässä ketjussa on sanonut syövänsä niitä maun takia, ei terveysvaikutusten.

Mä syön aina sillon kun on se kampanja :) Sitten vaan lähettää kuitit sinne ni saa rahat takas. Muuten en niitä osta, kun ovat pahoja ja kalliita... ainoastaan se vilja-jugurtti on mun mielestä hyvää. Sitä siis ostan.

mä syön.tai siis en activiaa vaan vastaavaa reinbowta. mun ilmapallo olo ehkä johtuu viljasta mut en saa ennen kunnollisa tuloksia lopettaa viljan syöntiä. se olo-jugurtin vanilja on sika hyvää,maistuu ihan sille vaniljarahkalle.

Ostin kerran evääksi sellaisen juotavan activian ja sen jälkeen mulla oli pallo mahassa... Ihan järkyttävät vatsakivut tuli. Ei sopinu minun vatsalleni ollenkaan... Kokeilin myöhemmin uudelleen ja sama homma.

[QUOTE="Höh";23523214]Mä en ymmärrä mitä järkeä on ahtaa Ensin kroppaan sinne sopimatonta ruokaa ja sitten syödä lisää moskaa millä saa edellisen ulos. Kannattais ennemmin perehtyä siihen mikä sen vatsan jumiuttaa ja lopettaa sen syöminen kun ei selkeestikään sovi vatsalle.[/QUOTE]

tirsk....juuri näin!

Ostin eilen elämäni ensimmäisen (ja viimisen) activia pakkauksen. Ihan piruuttaan.
HYI HELVETTI MITÄ PASKAA, miten kukaan voi syödä.
Ei tosiaan maistu tavalliselta jugurtilta, vaan myrkyltä. :x Taidan heittää toisen purkin roskikseen tai jonkun postilaatikkoon.

Yhteistyössä