G: töissä käyville!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Ap

Vieras
Kun täällä usein kuulee kuinka aikaa ei enään lapsen kanssa ole tai hoitajat kertovat sulle äidille miten lapsi on kehittynyt tai mitä uutta on oppinut. Niin olenko mä jotenkin erikoistapaus, kun todellakin minä olen se joka kertoo hoitajalle mitä lapsi on oppinut ja edelleen lastani näen ja hänestä voin nauttia.

Elikkä..

1. Kuinka paljon näet lastasi työpäivinä?
2. Monta asiaa lapsesi on oppinut niin että hoitaja sinulle ne on kertonut?
3. Py stytkö nauttimaan vielä lapsestasi?
4. Kuinka pitkä työmatkasi on?

1. Kuinka paljon näet lastasi työpäivinä? 7h
2. Monta asiaa lapsesi on oppinut niin että hoitaja sinulle ne on kertonut? 0
3. Pystytkö nauttimaan vielä lapsestasi? kyllä
4. Kuinka pitkä työmatkasi on? n.10km

1. Aamulla noin 1h ja hoitopäivän/työpäivän jälkeen 4-5t, paitsi iltavuoropäivinä ollaan aamusta enemmän yhdessä ja illasta sitten noin 1t.
2. Ei yhtään, kotona huomaan kyllä oppimisen ja kehityksen.
3. Kyllä!
4. n.25km

Aamulla näemme n. 1,5h jonka jälkeen päiväkotiin. Iltaisin näemme n. 5-6h
En oikeasti muista että lapsi olisi OPPINUT päiväkodissa jotain mitä hän ei olisi jo kotona osannut tehdä.
Hyvin pystyn nauttimaan lapsestani.
Työmatkani on n. 20km, kuljen autolla.

1. Jos aamua ei lasketa, työpäivän jälkeen yhteistä aikaa jää viitisen tuntia (siis sellaista, että lapsi on hereillä).
2. Eipä tule mieleen yhtäkään. Paitsi kuivana on pysynyt paremmin hoidossa, kotona protestoi tekemällä esim. kaappiin... Niin ja uusia loruja ja lauluja.
3. Ihan rehellisesti myönnän, että paremmin nyt kun kotona ollessani kun olin loppuvaiheessa seinillä hyppivä kyllästynyt kotiäiti.. Ja motivaanioni viettää oikeasti aikaa lapsen kanssa iltaisin ja iltapäivisin on parempi.
4. vajaa 30km

Itse olen siitä onnellisessa asemassa, että työpäiväni pituus on vähän normaalia lyhyempi vaikka matkaan kuluu tietty aikaa. Lapsen hoitoon jättämisestä hakemiseen kuluu aikaa yleensä noin 7-8 h.

Ja ihmiset on erilaisia, itse koin huonommuutta kotiäitinä kun en jaksanutkaan innostua ja iloita kotona olosta. En olisi uskonut näin käyvän. Nyt nautin enempi yhteisestä ajasta lapsen kanssa, usein kotona ollessa se oli pakkopullaa. Kaikilla näin päin ei tietenkään ole!

1.riippuu missä vuorossa olen töissä, jos iltavuorossa niin n.4h ennen töihin lähtöä, jos aamuvuoro niin iltapv:stä ja illasta n.5h ja jos yövuoroon meno niin 12h. Jos on yövuorojen välinen nukkumapv niin 2-3h. Teen kylläkin lyhennettyä työaikaa eli n.90h/3vkoa. Pian 11pv:n vapaa (ei lomaa vaan vapaapäiviä)
2.Ei yhtään, koska lapsi hoidetaan kotona.
3.Kyllä
4.n.10km, jonka kuljen pyörällä.

1. Näen häntä n. 6-7 tuntia. Aamulla hän on tosin isän kanssa kotona 1-2 tuntia ennen hoitoon lähtöä.
2. En yhtään, kyllä me yhä mieheni kanssa lapsemme parhaiten tunnemme.
3. Tottakai nautin hänestä yhä, joka hetki kun saan hänen kanssaan viettää :heart:
4. n.15km

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:

1. 4-5 tuntia hereilläoloa.
2. Ei nyt tule mieleen mitään.
3. Tottakai pystyn. :o
4. 20 kilsaa.

Hereilläoloaikaa n. 5 tuntia yhdessä

En muista että yhtään... Ainakaan mitään merkittävää.

3. Pystytkö nauttimaan vielä lapsestasi?
Miksi en pystyisi??

1km

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Kun täällä usein kuulee kuinka aikaa ei enään lapsen kanssa ole tai hoitajat kertovat sulle äidille miten lapsi on kehittynyt tai mitä uutta on oppinut. Niin olenko mä jotenkin erikoistapaus, kun todellakin minä olen se joka kertoo hoitajalle mitä lapsi on oppinut ja edelleen lastani näen ja hänestä voin nauttia.

Elikkä..

1.kokopäivän,teen iltatyötä sillontällön..kohta vakituisesti muutaman illan.
2.ei yhtään,oon hoitanu noi itse. esikoinen joskus oli tarhassa,mutta sillon osapäivätyö ja paljon aikaa lapsenkanssa.
3.jep
4.30km suunta..muutettiin just.

tarkotuksena on tehdä tämmöstä työtä vielä muutamavuosi ennenkun alotan normaalin päivätyön samassa paikassa.
saa lisätuloja kotihoidontuella kun olen.

eikö lapsi saata mennä vaikka paniikkiin kun ei näekään vanhempiaan niin usein ollessaan hoidossa. joo tiedän et tekee hyvää tavata muita ihmisiä mut voi olla lapselle aika rankkaa.

8,5h

kaikki + kuvat lisänä :D

3. Pystytkö nauttimaan vielä lapsestasi?
kyllä :D

50-100m

1. 1h, 3-4h iltaisin ja joku huutelee välillä yölläkin minulle. Viikonloppuisin ja lomilla koko rahan edestä.
2. Pyörällä oppi ajamaan päiväkodissa sekä sakset annettiin siellä käteen ekaksi. Piirileikin oppi myös hoidossa. Pukemaan on oppinut paljon päiväkodissa, tosin miehen läsnäollessa on paremmin pukenut kuin minun. Ja kaikki pahat tavat tottakai ovat hoidosta peräisin :xmas:
3. Nautin lapsestani erittäin paljon.
4. 15km suuntaansa

Uusimmat

Yhteistyössä