G: totta vai tarua :tytöt aina isän ja pojat äidin näköisiä ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kitty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kitty

Jäsen
01.06.2007
230
0
16
Laitetaas tällaista galluppia pystyyn meidän lapsukaisten ulkonäöstä joka minua ainakin kovasti kiinnostaa.

Onko lähes aina niin että pojat ovat selvästi äitinsä ja tytöt isänsä näköisiä. Olen ollut huomaavinani tämän pitävän melko hyvin paikkaansa, mutta jos esim 2 tyttöä tai 2 poikaa, useasti toinen on äidin ja toinen isän näköinen.
Olisi kiva kuulla onko tämä pelkkää myyttiä vai täysin totta. Tottakai jokainen lapsi on ''omannäköinen'' mutta geeneille ei kukaan mitään voi, niin hyvässä kuin pahassa :D
Meidän 1,5kk vanha poitsu on kyllä kuin ilmetty minä, ainakin tällähetkellä, ja vauvakuviamme on hymyissä suin vertailtu isovanhempien kanssa. Isältä ei ole tainnut periä muuta kuin veriryhmän :laugh:

meillä lapset on isänsä näköisiä, tytöissä ehkä enemmän mua, ( onneks) mutta poika on kuin olisi kloonattu isästään, paaaaljon karvattomampi toki... :) !

Tarua ainakin meidän kohdalla. Jos aloitetaan minusta ja sisaruksista, niin meitähän on 3 tyttöä ja 1 poika...kolme meistä on äidin näkösiä.
Mulla itelläni on poika joka on aivan ku ilmetty isänsä.
Eiköhän tääkin oo ihan sattumaa kumman geenit lapsi saa ulkonäkönsä suhteen. =)

Meillä poika on kuin mieheni minimuodossa. Sitä on yksi jos toinenkin taivastellut että miten voi poika olla kuin ilmetty isänsä. Ja mua taas pojassa ei ole kuulemma yhtään, tosi moni on niin sanonut eikä oo vielä yksikään keksinyt että mitä samaa meissä olis. Kysyipä multa eräs tuttava että onko poitsu adoptoitu kun on niin vaalea ja mä niin tumma :D .

Meillä menee kyllä niin että esikoistyttö on minun näköinen, toinen tyttö isänsä, kolmonen (poika) on minun näköinen ja nelonen (poika) isänsä näköinen. Vitonen (poika) ei ole kenenkään muun näköinen kuin itsensä =)

Yhteistyössä